Citat:
Är det din omskrivning av ett jakande svar på att det är sannolikare med ett annat motiv än det sexualsadistiska motivet som säger att NB lider av en störning som yttrar sig i att han vill se hur blottade könsorgan beteer sig under hägning?
Du menar att han lider av det trots att det är mycket osannolikt?
Citat:
Måste och måste. Men det är ju fruktansvärt mycket besvär utfört i sammanhanget om det bara är ett vanligt rånmord som går "överstyr". Och rånmördaren hade tydligen tillgång till både blod och DNA från en stackars gästarbetare också. Utan att själv lämna spår. Avancerat.
Du verkar inte hänga med i tanken här. Vem har påstått att det skulle vara någon annan än den baltiska trion som ville åt caféts miljoner innan hemfärd till baltikum?
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Ove berättade att familjen för många år sedan blivit hotade av "bröderna Lindkvist" som enligt Ove hade varit inblandade i "gödselbrunnsmordet utanför Skara". De hade inte märkt av några hot o d från dessa sedan dess.
Ove är Julias pappa. Julia åkte också moppe.
Citat:
Hur lång tid tog det innan någon började gräva i Quickfallet? Hur lång tid tog det innan någon började gräva i da Costa fallet?
Du verkar dock gissa och feltolka mina intentioner eller vad jag skriver om. Att vara kritisk är att tjäna rättssamhället. Att ifrågasätta och granska.
Jag hävdar att utredningen inte känns rättssäker. Det är inte samma sak som att hävda att fel man är dömd. Förstår du skillnaden?
Citat:
GP:s publicerande den 12 juni 2015 var sensationsjournalistik i sin vidrigaste form. Det kunde i det läget knappast kallas allmänintresse. Om Lisa hade varit kidnappad i det läget som uppgifterna publicerades kunde just publiceringen varit orsaken till hennes död.
Nu var hon ju inte kidnappad (vilket jag personligen tidigt trodde) så då måste i såfall den hemlige militärhataren haft spaning på Lisa. Troligt? I vissas värld, tydligen.
Nu var hon ju inte kidnappad (vilket jag personligen tidigt trodde) så då måste i såfall den hemlige militärhataren haft spaning på Lisa. Troligt? I vissas värld, tydligen.
Du uttrycker dig spydigt när du försöker insinuera att sannolikheten för att det du tycker och tänker är hög men det andra tycker och tänker (som inte är samma sak som du tycker och tänker) är låg.
Ändå verkar du vara anhängare till ett motiv som är så osannolikt att det nästan inte finns. Hur kan man då vara negativt inställd till andra motiv och händelseförlopp som är mer sannolika?
Att sedan uttrycka sig om "sensationsjournalistik i sin vidrigaste form" och samtidigt sitta och försvara och förhärliga skribenter som så till den milda grad vätrar sig i sensation i än vidrigare form att man har svårt att förstå varför utan att dra slutsatsen att de gör det för sin egen tillfredställelses skull blir ju nästan komiskt. Tragikomiskt i detta fall.
Edit; Jag noterar även att ditt svar inte innehåller någon länk eller någon hänvisning till fakta kring det du påstår. Kanske bara en miss och oskyldigt förbiseende? För inte skarvar väl du med sanningen?
Senast redigerad av Ruggedo 2016-07-23 kl. 21:20.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-07-23 kl. 21:20.