Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
I sådana fall kan man istället luta sig tillbbaka till sannolikheten. När inte information finns så är det sannolikare att det som är mer sannolikt har inträffat än det som är mindre sannolikt.
Sicket svammel. Kognitivt bias. Det finns mycket information om hur han mördat Lisa och det finns teknisk bevisning som visar vägen till mjölkrummet som i sin tur har mängder.
Det är väldigt sällan du kommer med nåt konkret i dina halvmeter långa inlägg, ett fåtal meningar har bäring. Jag antar att du försöker kväva folk IRL, det är en rejäl svada om mestadels ingenting.
Citat:
ÅK har själv deklarerat att motiv kan bli svårt att fastställa i detta fall. Man var osäker och hade inget. Han formade en hypotes efter att ha blivit tipsade genom denna tråd och en blogg där konstigt nog spekulationer kring silvertejp och sexualsadism redan var igång. Det finns ju tydligt angivet i FUP.
Vilket jävla mumbo jumbo. ÅK har snarare varit så konkret det går i ett rättsfall där gärningsman tiger och hävdar att motivet är sexuellt samt motiverar detta.
Dess innan har frågor om det kan vara sexuellt motiv ställts till sakkunnig gällande sexuellt mord och han utgår från hur mordet ser ut. Inte nån jävla statistik eller svammel om att det ska vara nåt mer vanligt förekommande motiv.
.... Dvs till skillnad från dig som helt saknar belägg för det du plockar rätt ur luften. Sannolikhet handlar sen om att kunna presentera och motivera trovärdigt - vilket du uppenbart är helt inkompetent då inte klarar av att presentera nåt trovärdigt förlopp eller motiv.
Citat:
Du har ingen aning om vilken kompetens jag besitter. Det är dock uppenbart att du är ute på vatten du inte bottnar i.
Jo då - det är väldigt lätt att räkna ut vart du befinner dig med tanke på bristfällig argumentation, bristfällig motivation, avsaknad av trovärdig beskrivning av förlopp, oförmåga att förstå sannolikhetsbedömningar. Parallellt med din hysteri att dementera sexuellt motiv och parafilier.
Citat:
Problemet som föreligger är att du hävdar att motivet är sexualsadistiskt. Du hävdar även att NB är mördaren. Av detta drar du slutsatsen att NB är sexualsadistiskt lagd. Det finns inga andra bevis för att NB är sexualsadistiskt lagd utöver detta.
Jag hävdar följande
utifrån två eniga domslut: Motivet är sexuellt.
Jag hävdar följande
utifrån sakkunnigutlåtande från professor och expert på sexuellt våld: Det pekar med full hand mot sexuell sadism som motiv med tanke på att hon är strypt, hängd, invirad i silvertejp och med blottat kön och bröst.
Jag hävdar att GW och Åsgård (som säger det samma) är helt rätt ute.
Jag hävdar forstättningsvis att du inte kan presentera nåt som överträffar åklagarens gärningsbeskrivning när du snarare ägnar dig åt extrem verbal ordsallad istället för att trovärdigt förankra det du påstår.
Som grädde på moset så sitter äcklet i Norrtälje i behov av hjälp för sexuellt våld.
Förklara varför även risbedömningen från psykologer et al anser han är i behov av behandling för sexuellt våld när du svamlar om hämnd. Ännu en del som stärker domslut: Mord med sexuellt motiv.
Citat:
Du utgår ifrån en "befintlig gärningsbeskrivning", eller snarare den gärningsmannabeskrivning som presenterats och försöker klistra den på NB, utan att det finns några direkta stöd för den.
Hahahaha. Ja du - jag har medvind. Enig tingsrätt, enig Hovrätt, avslag HD och behov av behandling för sexuellt våld. Utifrån ÅKs gärningsbeskrivning.
Hur går det för din del? Händer det nåt? Lyckas du övertyga nån tror du?
Självklart så kan inte varken diagnos för parafili sättas av domstolen och om han fått nån vet ingen.
Så länge han tiger så handlar det om just sannolikhet - ett begrepp som du inte tycks begripa dig på överhuvudtaget.
Men för min del är det ärligt skit det samma:
Huvudsaken är att svinet är dömd och ska utvisas och det står inte och faller med motiv.
Men sexualsadist är han - sanna mina ord.