Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det överklagan ur försvarssynpunkt hittills lyckas med, är att neutralisera misstankar mot IB som varit hemma med datorn, och jag menar bara att jag är nyfiken på vad mer talan neutraliserar..
För att bekräfta hur rätt du har ang att babbla på utav helvete, får jag berätta att jag först scrollade friskt i Hurtig´s överklagan
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Nu hängde jag inte med? Neutralisera misstankar mot Irina? Eller skrev du fel?
Menar du NB så kan jag inte se nåt som lyckats neutralisera misstankar mot NB - därav mina frågor om vad som åberopas i BHs massiva text?
För övrigt ser jag ingen revolutionerande
ny bevisning som ju är vad HD skulle bli intresserade av - mesta delen av texten handlar ju om att diskutera den bevisning som redan finns: gammal skåpmat om att skapa tvivel och alternativa gärningsmän. Hade det varit TR/HovR hade jag förstått detta fokus/sätt att arbeta som
dominerar inlagan.
Citat:
Här, är allt en instans för högt upp som du skriver, men jag tror att om åklagaren/polisen ställt upp med utredning på Hurtig´s frågor, börjar vi närma oss det smala men starka fokus som fanns på trippelmördarna.
Jag frågar ju vart utredningen är om djurhår eller hårstrå med rot? Varför har inte BH iscensatt detta och eventuellt haft
ny bevisning att komma med.
I nuläget sitter han ju bara och gräver i bevisningen, insinuerar och lägger in andra vinklar* (annan BP). Sistnämnda är inte ens bärande och han skiter med flit i ett av de signifikanta bevisen vid röret: Lisas hårstrå två meter upp på väggen vid avskavt rör och snörbitar med DNA rätt under.
Edit *: Jag menar givetvis Nerijus som det stod. NB har ju kommit med detta förslag...