2016-08-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du får väl kontakta Skövdepolisen om just den uppgiften är så intressant för dig.
Men du verkar väldigt lat.

Den bibeldyrkande djupt religiösa IB verkade inte gått i kyrkan på söndagarna under sin Sverigevistelse i alla fall. Undrar vad det berodde på.

Vilken kyrka? Hon är katolik och pratar ryska.
2016-08-01, 21:06
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Det finns katolska kyrkor i Sverige också om hon hade varit intresserad.

Citat:
Mässa firas regelbundet i Skövde och Lidköping liksom i Mariestad, Götene, Skara och Falköping. Församlingshem finns i anslutning till kapellet i Lidköping och kyrkan i Skövde.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skarab...%C3%B6rsamling
Senast redigerad av katw 2016-08-01 kl. 21:20.
2016-08-01, 21:06
Medlem
Citat:
Förståndshandikappad behöver knappast NB vara; däremot lågbegåvad. Det insåg jag och andra tidigt i fallet.

Ändå var han skärpt nog att fråga hur det kom sig att litauisk press publicerade bilder på honom och familjen när det var yppandeförbud. Niklas Lindström börjar svamla nervöst som svar och erkänner indirekt, eller snarare direkt, att polisen har läkt. I vilket land som helst hade pressen huggit på det. Men inte den räddhågsna svenska.
2016-08-01, 21:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ändå var han skärpt nog att fråga hur det kom sig att litauisk press publicerade bilder på honom och familjen när det var yppandeförbud. Niklas Lindström börjar svamla nervöst som svar och erkänner indirekt, eller snarare direkt, att polisen har läkt. I vilket land som helst hade pressen huggit på det. Men inte den räddhågsna svenska.

"Läkt"? Läckt heter det möjligen.

Men du som är så uppmärksam på allt lyckades inte "tipsa" någon oberoende press som kunde forska i detta så hemska?

Edit: Och där försvann du för kvällen, ja. Snabba besök må jag säga.
2016-08-01, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Lugna ned dig. Jag försöker bara hitta ett alternativt scenario som kan förklara DNA-träffana. Men jag menar också att det inte skulle tjäna nånting till för NB att ange sin fru, som bevisningen ser ut. Det krävs att hon erkänner i så fall.
Jag är lugn som en filbunke. Ja, du letar alternativ och kommer med urdåliga teorier som jag kontrar via motargument som du uppenbart inte kan bemöta?

Problemet är att hans fru har alibi via hans bror. Att det förefaller helt orimligt att hon skulle ha traskat iväg för att mörda Lisa via nån konfrontation eller vad fasen du yrar om.
Du missar målet med en halv kilometer typ.

Självklart hade NB kunnat haft en helt annan position som medhjälpare - om det funnits argument inför rätten som vore trovärdiga. Han hade inte suttit och tagit kula för henne, finns inte en chans: Livstid för mord och utvisning versus skyddande av brottsling skiljer sig en del på alla fronter och jag har gett dig exempel på högt pris.
Hurtig försökte ju gå den vägen.
Men han har inte sagt ett skit - för han har snare inget att komma med och utan nån förklaring (förklaringsbörda) så blir det ett rop i ekodalen. Ett tomt påstående likt det du sysslar med.
Citat:
Det där har jag aldrig pratat om. Jag har bara sagt att man ska vara försiktig med att dra slutsatser (!) om hur många gånger han runkat där utifrån mängden sperma.
Ja just ja - evidensbaserat runkande var det du hade som baskunskap för din profession. Med kaskader av spermier likt en vattenspridare. Jag blandade nog ihop dig med Sudharma och bläddrandet i tidningar. Ni är ju så lika i försvaret så det är inte lätt att skilja er åt.
Gemensamt är dock att du likaväl anser att det var en normal stilla runk där han satt i fönstret och att det ska trivialiseras. Skillnaden med den här mannen och runkande på arbetsplatser är att han mördat i rummet bredvid och är garanterat pervers.
2016-08-01, 21:16
Medlem
Citat:
Det är 5000 sidor slask varav ca 1000 lär handla om siare.

Kom ihåg att det är en bedömning vad som är "relevant" och inte. Den "bedömningen" gör en polis som hade bestämt sig redan när BS fick "känningar" och sedan inte vågade ställa kritiska frågor till denna makt.

BÅDA advokaterna har haft full tillgång till slasken, så Varför tog dom inte upp det du tjatar om?

TROR DU?
2016-08-01, 21:18
Medlem
Jag kan lägga mina tvivel åt sidan. Jag kan acceptera att NB är dömd för mordet och jag förstår varför.
Men själva brottets karaktär, som åklagaren beskrivit, är så osannolik att det nästan inte går att tro att det har hänt. Kanske har det inte det heller?

Alltså, ALLTSÅ, det HAR hänt. Vad i hela helvete är det Du inte tror hänt? Det är bevisat, i högsta dom att detta hemska HAR hänt! Fy f-n för sådana som Dig som ska diskutera domar in absurdum, fy f-n säger jag. Tack till Sveriges domare, tack!
2016-08-01, 21:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Den bibeldyrkande djupt religiösa IB verkade inte gått i kyrkan på söndagarna under sin Sverigevistelse i alla fall. Undrar vad det berodde på.
NB hittade inte till Medelplana kyrka så han kunde inte köra sin fru dit.
2016-08-01, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kan lägga mina tvivel åt sidan. Jag kan acceptera att NB är dömd för mordet och jag förstår varför.
Men själva brottets karaktär, som åklagaren beskrivit, är så osannolik att det nästan inte går att tro att det har hänt. Kanske har det inte det heller?

Om vi tar min hypotes och slänger in någon annan också, en mäktig Kinnekullebo t.ex som andra varit inne på, då kan det finnas miljoner skäl för NB att hålla tyst. Om balterna har städat för någon alltså. Då skulle ett öppnande av käften innebära ett utpekande, inte ett erkännande.
Repeterar:
Om det snöar i mellersta Sverige vid midsommar är det så osannolikt att det inte kan ha hänt.

1. Där har du ditt grundläggande tankefel som gemensam nämnare med andra NB-gullare såväl aktiva som föredetta.
Du utgår från statistik, mer vanligt förekommande snarare än hur brottet ser ut.

2. Sen slänger ni in teorier istället som antingen är totalt osannolika eller så håller inte argumenten ihop.

3. Ska du komma med nåt som överträffar åklagare och expertis (det eviga gnället från er om motiv) ska det presenteras som sannolikt.
Där ballar ni ur hela högen och kör huvudet i sanden likt en struts.

Lycka till och berätta nu sagan om Irina och hennes våldsamma mord i mjölkrummet inklusive motiv innan du ränner iväg i nåt ännu mer långsökt papegjopladder.
Senast redigerad av develi 2016-08-01 kl. 21:36.
2016-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Det är 5000 sidor slask varav ca 1000 lär handla om siare.

Kom ihåg att det är en bedömning vad som är "relevant" och inte. Den "bedömningen" gör en polis som hade bestämt sig redan när BS fick "känningar" och sedan inte vågade ställa kritiska frågor till denna makt.
Rönnbäckskan och Hurtig har naturligtvis fiskat i sumpen och kommit upp med lite eller inget, så du får lägga deras bedömningar av relevans till bilden.
2016-08-01, 21:47
Medlem
Citat:
Det är väl det sista då kanske, men även att det överhuvudtaget är svårt att tro att nån som inte är förståndshandikappad begår ett sådant här brott, särskilt efterspelet är sinnesslött.
Han var säkert vid tillfället förståndshandikappad i den meningen att drifterna var så övermäktiga, att förståndet var satt på undantag. Under efterspelet var det primitiva känslor som rädsla, som tog överhanden.
2016-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon är katolik ? Hon kanske är ortodox ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in