2015-10-28, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Ni har Fel...räkna ut hur gammal han då var.. c:a 15 år och då kör man inte en vit bil som omnämnds.
2015 - 23 år så får Ni svar på den frågan.
Men jag håller med om att det kan vara folk ifrån området som var GM:
Alla Flickor borde skaffa sig Försvars-spray 150:-

Försöker få ihop vad du menar, sa inte du att Helen försvann i Mariestad på Arnes mark ? när jag såg en dokumentär på tv minns jag att det var 100 meter hemifrån i Mariestad vid en lekpark man hittade hennes sista saker, så hur du vill få det till att hänga ihop med Lisas försvinnande annat än att det är ca 4 mil och 23 år mellan förstår jag inte ? Nerijus kan omöjligt ha gjort det, han var 12 år då
2015-10-28, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Nej? Hur i helvete skulle det gå till menar du? Han har ju aldrig sett henne..
Jo fast om han erkänner i menar jag.
2015-10-28, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tycker att 4 dagar till ett så här otroligt komplicerat mordfsall är PÅ TOK för lite, ja ansvarlöst vill jag säga, 4 veckor vore mera passande !!!
Jo. Sen ska det väl tolkas en jävla massa också.
2015-10-28, 02:04
Bannlyst
Citat:
ALLA i denne tråd vill att Lisa's mördare ska fällas och dömmas hårt, vi har bara olika uppfattningar om hurvida den man som åtalas för mordet nu också är rätt person och/eller om det finns flera som är inblandade i mordet.

Det är inga fler inblandade varför tror du tex att brodern och frugan fått åka hem till Litauen igen?
2015-10-28, 02:07
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Nej? Hur i helvete skulle det gå till menar du? Han har ju aldrig sett henne.

EDIT: Man får inte filma eller fota i svenska rättsalar så glöm att ni kan följa den på TV. Skriftlig rapportering gäller eller "ståuppor" utanför tingsrätten.

Det finns möjlighet för pressen att koppla upp sig mot mikrofonerna i rättssalen. Med andra ord så kommer man kunna följa det hela, förutom visuellt.
2015-10-28, 02:07
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag har inte tänkt på det, men visst skulle det kunna vara så att Irina har hånat honom för hans impotens. Sådant kan leda till förakt för kvinnor som återspeglar sig i en önskan om makt och kontroll. Inte för att det nödvändigtvis behöver ha gått till på så vis i det aktuella fallet, men han har, enligt broderns utsago, misshandlat sin första fru och uppenbarligen puttat på Irina. Så nog har hans våldsamma sida kommit fram tidigare i olika sammanhang.

När jag läser fup:en så får jag fram bilden av att han har det mycket svårt med kvinnor som ställer krav sexuellt på honom.

Lösning för sin frustration har varit sadistiska dominans fantasier kring dom kvinnor som rört sig kring kafét mittemot sitt lilla
runkrum framför cafét.

Han med största sannolikhet också lagt märke till den mycket vackra 17-åringen som börjat jobba där när dom jobbade där mittemot cafét.

På söndagen har MGM antagligen i vanlig ordning stått och fluktat och halat i sitt lilla kryp in. Sett då att Lisa slutat sitt jobb tidigare och gått ut till sin moppe för att åka hem till familjen. Då ser han sin chans och försöker lura med henne på samma sätt som han gjorde med den joggande kvinnan dagen innan.

Tyvärr är inte Lisa lika erfaren och intuitiv som den äldre kvinnan. Inte ont anande följer med honom in i ladan.

Väl inne ladan överfaller han henne, troligtvis på den plats där en lega har uppstått, mitt i golvet och som det finns foto av i FUP:en .

Där har han preparerat henne för inför hängningen. Troligtvis med att låsa armarna med att dra ner jackan och byxorna så hon inte kan flaxa runt så mycket med armar och ben. Sedan bär han henne mot slaktrummet. Hon kämpar troligtvis emot så gott hon kan, varför hennes örhänge faller av på väg mot avlivningsplatsen i förrummet.

Där hänger han upp henne på rör och hon har farit omkring i samband med detta vilket lämnat kvar hår kring genomföringen för röret. Han låter henne stå på tå för att dra ut på dödskampen. Han drar ner byxor och trosor och blottar hennes bröst. Han hämtar lampskärmen och står sen och tokrunkar i lampglaset under hennes dödskamp.

När hon väl dött så tejpar han hennes ansikte för att slippa de öppna dilaterade ögon, som stirrar anklagande mot honom

Sen skär han ned henne med den medtagna kniven och packar in henne i plast för att inte lämna spår i sin bil. När han kör iväg mot arbetsboden sprids hennes tillhörigheter och vid rishögen gömmer han jackan och hjälmen. I arbetsboden släpar han henne till klädskåpet, där han baxar in henne till en sittande position och lägger sedan arbetskläder över henne och placerar en bensindunk framför skåpet.

Anledningen att han släpar henne dit är att gömma henne mer permanent så fort tillfället ges.

Jag tror detta "maskgrävande" som tas upp i FUP:en mer handlar om att hitta lämplig plats att kunna gräva ner henne och de föremålen.

På grund av det snabba sök pådraget omöjliggörs planen, misstänker starkt även att lillebror vet mer än han sagt om varför dom varit ute och grävt.

Psykopati går hand i hand med mytomani, det är inte ett dugg förvånande att han inte erkänt något, trots den överväldiga bevisen mot honom.

Psykopater erkänner bara om dom fruktar för sitt liv eller om dom tjänar något på att göra det....

Hoppas att detta odjur aldrig mer släpps ut mer i det öppna samhället...
Senast redigerad av naturtvål 2015-10-28 kl. 02:12.
2015-10-28, 02:10
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Verkar vara genomgående hos honom att neka till allt. "Porrbilder på datorn? Aldrig sett dom förut", "kört traktor? Det var inte jag", "bajsat i ladan? Arne brukade bajsa i höet", "sperma i ladan? Det är privat", "någon hade sett mig? Nej, dom såg nån annan", "mitt blod på Lisas jacka? Det är omöjligt, aldrig sett henne förut". Sedan makabra påståenden som att pappa Holm av polisen släppts in i häktet för att stirra på honom genom celldörren och skaka på huvudet. Jag kan knappt föreställa mig hur en arbetsdag tillsammans med klienten måste se ut för försvarsadvokaten.

Lägger till: frun ljuger också om tidsangivelser enligt honom, dessutom har han aldrig sagt att hon och brodern ska säga att han var hemma innan 18:00. Alla ljuger, det är bara Nerijus själv som inte ljuger, han är en hederlig och rättskaffens man. Han tror på nån slags konspirationsteori gentemot sig själv som vissa i tråden också verkar tro på, men han har inga fiender, ingen som vill honom något illa.
2015-10-28, 02:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det är inga fler inblandade varför tror du tex att brodern och frugan fått åka hem till Litauen igen?

Det behöver ju absolut inte vara brodern eller frun, finns många andra kopplade till området som kunde vara inblandade.
2015-10-28, 02:13
Medlem
Citat:
Ja det har disskuterats en del här i tråden.

Okej. Skulle vara intressant om det togs upp och undersöktes närmare av polis, men svårt med tanke på att dem aldrig återfann hennes kropp. Den kanske ligger nergrävd någonstans på Arnes ägor, vem vet.
Senast redigerad av Den.smarta 2015-10-28 kl. 02:18.
2015-10-28, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Försöker få ihop vad du menar, sa inte du att Helen försvann i Mariestad på Arnes mark ? när jag såg en dokumentär på tv minns jag att det var 100 meter hemifrån i Mariestad vid en lekpark man hittade hennes sista saker, så hur du vill få det till att hänga ihop med Lisas försvinnande annat än att det är ca 4 mil och 23 år mellan förstår jag inte ? Nerijus kan omöjligt ha gjort det, han var 12 år då

Jag har aldrig påstått att det har med Lisa´s försvinnande att göra.
Kan du inte läsa så prova Kalle-Anka
2015-10-28, 02:18
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jo det händer dig också om det gäller fickminnet för webläsaren där det sparas bilder, filmer och annat (eller temp mappen). Fickminnet ger webläsaren snabbare åtkomst till objekt som kan återkomma och ger en snabbare och mer "behaglig" upplevelse. När det anses fullt så raderas filerna automatiskt. Mycket går att återskapa beroende på hur mycket plats det finns kvar på hårdisken.

Så tre våldsbilder av sexuell art av 1500 gör mig och tydligen andra förvånad då GM begår ett sådant här brott. Det är tur att pedofiler sparar mer då så att det är lättare att sätta dit dom kräken.

MGM hade "gillat" en bild med en bunden tjej på facebook och det verkar ha varit ett dåligt skämt, har någon översatt? finns en avsändare? Jag menar att det kan vara värt att kolla upp så det inte finns fler av den här kalibern i landet.

Jag gillar texten i din fotnot.

Jag förstår. Det där verkar du veta klart bättre än vad jag gör. Och för det sista,
2015-10-28, 02:19
Bannlyst
Citat:
Det behöver ju absolut inte vara brodern eller frun, finns många andra kopplade till området som kunde vara inblandade.

Nej inga fler inblandade isåfall hade den/dom också stått åtalade nu. Detta fallet är på pappret redan uppklarat.Rättegången är bara formalia liksom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in