2015-10-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Misstänkte mördaren skyller på brodern"

http://www.expressen.se/gt/misstankt...er-pa-brodern/

Med det DNA Inger Rönnbäck hänvisade till och den åtalade Litauerns vittnesmål, så är "risken" att det är nog för att åtala lillebror för delaktighet eller medhjälp. Sicken hjälpreda hon är, gamla kollegor emellan!
2015-10-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nu sade Inger Rönnbäck på Expressen.se att åklagaren reagerade som han gjorde (kallade det hon sade för näst intill förtal) för att han är pressad.

Pressad? Det är hon som är pressad. Suck.
2015-10-28, 14:32
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med det DNA Inger Rönnbäck hänvisade till och den åtalade Litauerns vittnesmål, så är "risken" att det är nog för att åtala lillebror för delaktighet eller medhjälp. Sicken hjälpreda hon är, gamla kollegor emellan!

Faktiskt. Jag var med om det en gång då den tilltalade i sitt förhör nämnde sånt som fick åklagaren att begära omedelbar paus för att åka snabbt in till kammaren och smacka ihop en stämningsansökan/åtal gällande den person som den tilltalades uppgifter avsåg, och en person som också tidigare varit misstänkt. So who knows....
Medlem
ME077s avatar
Nu får vi invänta rubriker i litauiska tidningar:

"Nerijus blames his brother for the murder of Lisos Holm"

Litauisk media lär följa rättegången.
Medlem
Hur fungerar det med de sekretessbelagda delarna. Kommer dessa vara belagda med sekretess för all framtid, eller bara fram tills domen meddelas?
2015-10-28, 14:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det var inte i hans hem man fann Lisa, det var på Martorps gård. Men du menar alltså att det bara är ett rent sammanträffande att NB med en lögn försöker avleda Missing People från att leta efter spår på den plats där Lisa hittad? Undrar vad oddsen är för ett sånt sammanträffande...

Som jag skrev förut, så var bröderna hemtama i alla lokalerna. Jag kan tänka mig att man vill tvätta bort sperma t.ex. om man lämnat efter sig sådan. (Fast konstigt att han inte gjorde det, ordentligt, under de där dagarna som han hade chansen...)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur fungerar det med de sekretessbelagda delarna. Kommer dessa vara belagda med sekretess för all framtid, eller bara fram tills domen meddelas?

De är sekretessbelagda för alltid.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Misstänkte mördaren skyller på brodern"

http://www.expressen.se/gt/misstankt...er-pa-brodern/

Med andra ord, ingen AJ, släkt eller andra rika knösar. Som vissa troll bestämt hävdat. Då är det väl dags att utesluta dom kan jag tycka. Även fast trollen i den här tråden är av en annan uppfattning.
Senast redigerad av henkess 2015-10-28 kl. 14:36.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix

Så länge dess röjande är till men för Lisas anhöriga, så i princip så länge de är i livet.
2015-10-28, 14:34
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -poke-
Framgår det om frun hans hade kännedom om detta?

NB säger i förhör (FUP) att han tittade på livesex tilsammans med sin fru.
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför skulle han vara på Martorp överhuvudtaget då? Med ett sådant här mystiskt scenario du målar upp så stämmer ingenting med att han skulle vara förslagen. MP-militärerna var där dagen innan. Sen ringer pappa Holm in och korrigerar sitt hjälmsignalement och dagens hittar MP-militärerna hjälmen, samtidigt som de misstänkliggör litauerna.
MP-militär T-B skriver dessutom pojkrumsprosa i sina redogörelser. Det imponerar inte.
Que? Jag målar inte upp något mystiskt scenario, jag redogör för vad 1) Missing People berättat 2) NB bekräftat och 3) Lars nånting nekat till att ha sagt till NB. Allt finns belagt i FUP.

Vem ljuger?

Inte Missing People uppenbarligen, eftersom NB bekräftar att han sagt till dem att de inte behöver leta på Martorp då militären redan letat igenom Martorp.

Menar du att Lars ljuger? Varför skulle han ljuga?

Elle är det NB som ljuger? Anledning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Undrar om försvaret inser vilken risk som tas genom att gå hårt åt brodern. Nu vet jag förvisso inte hur nära han följer rättegången men om han gör det och det var jag som fick utstå detta hade jag åtminstone övervägt att vittna för att få bemöta vad som sagts, och om han väljer att vittna då kan Pandoras box öppnas till åklagarens fördel.
Finns möjligheten för telefonförhör med brodern?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in