2015-10-29, 14:21
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Vad tänker du om att din bror skulle kunna vara delaktig? Säger IR.

Då får man väl tro att Irina varit inblandad också med DNA ifrån henne på Lisa, kanske brodern och Irina konspirerar mot Nerijus, dom kanske har ett förhållande, och samtidigt så skyddar hustrun honom nu. Lycka till advokaten.
2015-10-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Alltså SHIT? Frugan och MGM har ju fan snackat ihop sig? Hur fan kan dom göra det under tiden dom sitter inne? Eller är det advokaten som sagt åt honom att han kan säga så? Det får man väl inte?`

Nu påstår MGM att han spelat dataspel kl 18 med sin fru, men då kontrade dom och sa det är ingen datatrafik då då svarar han att nej det var "offline".

Detta har jag ALDRIG nämnts därför måste de ju pratat ihop sig? Fyfan säger jag bara vilka äckliga människor.

Det har uppgetts i FUP att han både skriver och mottar brev från anhöriga.
2015-10-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Står det så att det endast hittats LHs NBs DNA?
Eller har man bara testat mot NB,AB,IB och LH och endast funnit NBs och LHs DNA.
En väsentlig skillnad.

Detta för att repet kan ha innehållit hur mycke DNA som helst men bara testats mot ovannämnda.

Det står att man endast hittat 2 DNA på repet ja.
Om man hittat annat så hade det stått om det, onekligen.
2015-10-29, 14:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Det står ju för guds skull Aftonbladet,och det är väl ganska givet att det kommer från live-rapporteringen?
John är reporter på Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1/

Finns inte i live rapporteringen, jag har läst varenda ord.
kan ha missat det förståss, men tror det inte.
Var vänlig att ta en kopia av det från själva live rapporten om det ska vara trovärdigt.
2015-10-29, 14:23
Medlem
Nu har jag inte grottat ner mig något särskilt i just denna tråd; men är det bara jag som tycker att indicierna är väldigt luddiga? Det känns för otydligt för att kunna vara så att den åtalade begått detta brott själv (eller överhuvudtaget)!

Det känns som att:
  • 35-åringen begått brottet, t.ex. tillsammans med sin fru.
  • 35-åringen har inte begått brottet alls. Kanske frun, kanske brodern, kanske någon annan.

De egentligen enda solklara bevisen är att hans DNA finns på lite rep, lite tejp och på hennes kläder - men det är endast fruns DNA som finns på flickans trosor, vilket är märkligt. Det är mycket teorier och väldigt lite konkret som säger att "så här har det gått till".
2015-10-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det står att man endast hittat 2 DNA på repet ja.
Om man hittat annat så hade det stått om det, onekligen.

2 matchande DNA ja.
2015-10-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Nu har jag inte grottat ner mig något särskilt i just denna tråd; men är det bara jag som tycker att indicierna är väldigt luddiga? Det känns för otydligt för att kunna vara så att den åtalade begått detta brott själv (eller överhuvudtaget)!

Det känns som att:
  • 35-åringen begått brottet, t.ex. tillsammans med sin fru.
  • 35-åringen har inte begått brottet alls. Kanske frun, kanske brodern, kanske någon annan.

De egentligen enda solklara bevisen är att hans DNA finns på lite rep, lite tejp och på hennes kläder - men det är endast fruns DNA som finns på flickans trosor, vilket är märkligt. Det är mycket teorier och väldigt lite konkret som säger att "så här har det gått till".

Detta är inget indiciemål, det finns för mycket teknisk bevisning för att inte vara det.
Tider etc har jag valt att tvivla på (förutom då övervakningsbilderna från Handlarn)
2015-10-29, 14:25
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jo, men det hade haft en helt annan tyngd om det framkommit tidigt i utredningen och inte nu då det inte utan svårighet kan ses som ett sista försöka att undgå en livstidsdom.

Absolut, för varje dag som går så blir en sådan argumentering/strategi allt svagare.

Men jag vill tillägga att jag tror att det fortfarande finns en möjlighet att skjuta över en del av ansvaret på brodern.....under den nuvarande förhandlingen.

Jag tror även att det skulle innebära "sista spiken i kistan" för den äldre brodern då den yngre brodern skulle kunna ställa till med mycket stort besvär för den äldre brodern som medmisstänkt.

Vad jag menar är att skulle den yngre brodern hämtas till rätten som medmisstänkt så tror jag att han i slutänden skulle gå loss samtidigt som den äldre lättare skulle dömas.

Av det skälet så går advokaten en balansgång då hon kanske "lite flummigt och diffust" pekar ut den yngre brodern som en möjlig gärningsman. Ve hennes klient om den yngre brodern kan komma att misstänkas!
2015-10-29, 14:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Tvivlar inte en sekund på DNAs säkerhet, vad jag menade och svarade på att det DNA som har hittats har BARA testats mot NB,AB,IB och LH.
Ingenstans redovisas någon(s) annan DNA.
Ta t.ex jackan, självklart måste det funnits DNA från fler personer på den eller hur.
Poängen är att en träff +3 eller +4 mot hypotesen "Blodet kommer från MGM" innebär att DNA-sekvenser som INTE matchar MGM saknas! Sådana DNA-sekvenser måste finnas om inte den alternative GM är enäggstvilling med NB.

Tänk dig DNA-profilen som en Lotto-kupong. MGM har har "valt" numren 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17 genom att markera dem på sin kupong.
Om du hittar en kupong på gatan med dessa nummer plus ett par till, säg 4 och 6, så är det ett utfall som är mindre troligt att få om det är MGMs kupong än om det är någon annans. Det skulle naturligtvis kunna vara så att det är MGMs kupong som fått två fläckar på siffra 4 och 6 som liknar hans markeringar (motsvarar t.ex. mätfel eller lab-kontaminering i DNA-fallet), men det är TROLIGARE att se sekvensen 2,3,4,5,6,7,11,13,17 om det är någon annans kupong du hittat än om det är MGMs.
Kom ihåg att "någon annans" innefattar alla kuponger som finns öht, eller som du kan bedömma skulle kunna finnas!
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-10-29 kl. 14:29.
2015-10-29, 14:27
Medlem
De ska försöka ringa brodern eller frun nu!
2015-10-29, 14:27
Medlem
Citat:
2 matchande DNA ja.

Vad är det du inte förstår?
Hittar man ett DNA som inte matchar de man först jämför med så går man vidare och kollar med annat. Det ska inte ha funnits några andra DNA på just repet.
2015-10-29, 14:28
Medlem
Theforeigners avatar
Vad är det för 3 prov , toppsning? blodprov? hårprov?

http://rout.netdialoglive.com/ChatNo...style=NvNaFaQG

Semir Hasanbegovic:
– Jag vet inte. Jag har ingen uppfattning vad jag ska tänka längre
14:07, 29 October 2015

Semir Hasanbegovic:
Advokat Rönnbäck frågar om spåren. Kan de ha placerats där?
14:07, 29 October 2015

Semir Hasanbegovic:
– Jag har lämnat prov till polisen. Första gången var på tisdag när de tog dna. Efter flickans försvinnande. Sedan när jag greps samma dag. Och sedan ytterligare efter några dagar. Tre gånger kanske.
14:06, 29 October 2015

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in