2015-11-02, 14:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
1. Lisas blod har kontaminerats.
2. NB:s blod har transfererats.
Detta har jag förklarat.
OCH??? Vad lägger du ner flertal inlägg för att betona detta? Vad är vitsen frågar jag? Att det är både rent DNA och blandning är det väl ingen som missat som läst FUP.

Han har givetvis överfört/transfererat DNA.
Kontaminerats är inte rätt ordval. Det heter blandning.
2015-11-02, 14:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Håller med om att folk som behandlar djur illa ska man se upp med. Dock är det ingen garanti att den som har djur, och behandlar dem väl, inte kan begå grova våldsbrott. Det finns flera exempel på detta, den jag närmast kommer att tänka på är mördaren/ våldtäktsmannen Ulf Olsson som hade ihjäl den 10-åriga Helene Nilsson samt Jannica Ekblad. Han hade om jag minns rätt fler än en hund. Hans hund var också hans bästa vän:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12204638.ab

Citat: ang UO

Sin egen hund, Quanto, vred han nacken av, en katt slaktade han i badrummet, en kattunge sköt han med AK?4.”

Hunden må ha varit hans bästa vän .. men hur tycker du att han behandlade den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det är väl Klart att han fnyser och fliner i rätten när han hör på joggerskans rena Lögner.

Den åtalade har redan berättat att joggerskan Känner honom, och de andra balterna, personligen. Att de har ätit middag tillsammans flera gånger - i joggerskans eget hus.

Tänk även på att joggerskan INTE identifierade nerijus i sin anmälan, inte heller i de inledande förhören.
Självklart hade hon vetat Exakt Vem det var om hon hade känt honom.
Då hade inga foto-konfrontationer ens krävts.
Och tänk på att i foto-konfrontationen identifierar hon INTE nerijus, utan hon förklarar vilka av de olika korten som mest Påminner om Angriparen.
Hon pekade på Flera olika foton då.

Polisen försökte sedan Påverka henne att peka ut Nerijus. Hon sa att det inte var nerijus.
Först Senare har det blivit till nerijus.

Joggerskan Ljuger alltså.
Hon begår Mened.

Hon är inte den enda so i efterhand försökt få ego-bekräftelse av detta.
Även mamman till den efterblivne flickan gjorde så.
Mamman till den efterblivne sa, i Efterhand, att Nerijus tittat på dottern så dottern kände sig obehaglig till mods. Mamman sa även att dottern var lika vacker som Lisa - alltså en efterbliven, utvecklingsstörd person. Vars mamma har Allt för höga tankar om, Helt verklighetsfrämmande tankar.

Dvs det är lika "värdefulla" vittnesmål som joggerskans ... Inte värdefullt alls alltså.
Det är bara ego-bekräftelse. Där joggerskan nu inbillar sig att hon minsann varit Åtråvärd för den "sexgalne balten", precis som mamman till den utvecklingsstörde mongoliden fantiserade att dottern var åtråvärd för den sexgalne balten ...

I soptunnan med dessa vittnesmål alltså

Haha det var ju precis han som hon pekade ut, vad babblar du om? Hon anmälde det tillochmed dagen innan Lisa försvann
Medlem
Theforeigners avatar
Vad var det jag sa ?

Rättsläkare Adam Berkowicz svarar på frågan angående dödstidpunkt::

http://rout.netdialoglive.com/ChatNo...=chat-cDT1XTf3

– Jag har tagit ställning till den frågan i ett särskilt utlåtande som kommit från utredningen. Efter att jag har lämnat ifrån mig obduktionsprotokollet.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-02 kl. 14:20.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stackars liten då. Ont i magen och polisen har skadat hans katt svårt.

Han äter garanterat vanlig Novalucid som halva Sverige. Frun låter som en hjärttransplantation står för dörren och katten borde ligga inlagd på Blå Stjärnan.

Ge dig.

Mamman har försörjt honom med Tramadol, eller var det Tradolad, men sak samma. Läste väl det i fupen. Det var frun som nämde i förbigående. Var han har verk, vet jag inte, men dessa båda mediciner får man en rejäl förstoppning av. De är mot verk, doch ej mot magont. Men mamma har nog inte riktig koll på mediciner, kan jag tänka mig. Värk som värk, tänker hon kanske.
2015-11-02, 14:15
Medlem
Nu får det bli tv4play istället, vill höra vad rättsläkaren säger för NLT brister med rapporteringen när en rättsläkare slänger med sina termer.
tv4play brukar iaf spela upp ljudupptagningar.
2015-11-02, 14:16
Medlem
Semir Hasanbegovic:*Jag gör mitt yttersta för att hänga med här men jag lyckas tyvärr inte. Jag vill inte skriva saker i livereferatet som inte stämmer. Hoppas ni har överseende med det.

14:12, 2 November 2015

QUOTE=develi|55250756]Är det korrekt återgivet tro? I live har de talat om att det inte sker i alla rättsfall.[/quote]

Det vågar jag inte svara på, men med tanke på att rättsläkaren precis sa att BO blev hängd, så finns det väl ingen större anledning att tveka.
Nu har det ju sagts så via obduktion, polis, rättsläkare i vittnesförhör i rättegången, samt att man hittat vad som förefaller vara upphängningen, så varför ifrågasätta experterna.

Edit:
Senast redigerad av julusa 2015-11-02 kl. 14:19.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad var det jag sa ?

Rättsläkare Adam Berkowicz svara på frågan angående dödstidpunkt::

http://rout.netdialoglive.com/ChatNo...=chat-cDT1XTf3

– Jag har tagit ställning till den frågan i ett särskilt utlåtande som kommit från utredningen. Efter att jag har lämnat ifrån mig obduktionsprotokollet.

Det vet vi... det står i FUP...
Det bevisar ingenting.
Medlem
Berkowitz vågar i rätten inte svara på dödsdatum

Några dagar" innan att kroppen hittades ger rättsläkaren nu som svar.
- Dygnen den 12, den 11 är helt uteslutna
. (från AB)

Det var alltså inte sant det som polisen fick fram i efterhand - att dödsdatum är bestämt till den 7:e.
Hål i fupen igen.
2015-11-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Av 999 fall av 1000 är hängning självmord. Har NB städat bort kroppen efter Lisas självmord? Det låter nästan lika fantastiskt som åklagarens gärningsbeskrivning, men ändå strider det inte mot bevisningen.

Det kan vara någon annan som städat undan efter ett eventuellt sjävlmord.
2015-11-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Berkowitz vågar i rätten inte svara på dödsdatum

Några dagar" innan att kroppen hittades ger rättsläkaren nu som svar.
- Dygnen den 12, den 11 är helt uteslutna
. (från AB)

Det var alltså inte sant det som polisen fick fram i efterhand - att dödsdatum är bestämt till den 7:e.
Hål i fupen igen.

"– Det är inte särskilt troligt att Lisa Holm levde under sökpådraget, säger Adam Berkovicz."

Han kan iaf inte fastställa som du säger, men sökpådraget påbörjades redan på söndagen.
2015-11-02, 14:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu får det bli tv4play istället, vill höra vad rättsläkaren säger för NLT brister med rapporteringen när en rättsläkare slänger med sina termer.
tv4play brukar iaf spela upp ljudupptagningar.

AB rapporterar att LH kan ha varit avsvimmad under tiden hon blev dödad genom hängning. Då måste hon ha lidit stor syrebrist, efter vad jag kan förstå, då hon saknar de typiska tecknen för strypning - punktblödningar. Djupt medvetslös, rentav organsvikt kanske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in