2015-10-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Njaaaa tror att han som kom ut från ladan var en annan man, men jo jag tror också att det är möjligt att Alfonso var i Blomberg den 7 Juni, 2015, here you go:

FUP sidan 262 (I ALT 262-266)

Förhör med LL; 2015-06-23 10:40

LLsom är boende i Mejeriflygeln i Blomberg (samma hus som MGM)

Söndagen då Lisa Holm försvann var inte Lennströ* hemma utan var tillsammans med sin
särbo, Börje Järkeborn, i Mariestad. De lämnade Blomberg vid lunchtid och var hemma strax
efter 21.20. Då Lennströ* och särbon körde genom allén på vägen hem mötte de först en
mörk bil och därefter en vit bil. Den vita bilen framfördes av en man med mörkt hår och kort
skägg
. Lennström reagerade på att mannen såg sammanbiten ut och att den körde fort
. Om det var fler i fordonet uppfattade inte Lennström. Hon bad Börje att anteckna
registreringsnummer och det gjorde han i sin telefon. (NDY770)

Lennström parkerade på sin p-plats vid gaveln och då kom ytterligare ett fordon nerför
vägen.

Lennström uppger att hon sett den vita bil som hon mötte i hög fart en gång till under veckan.
Hon tror det var under tisdagskvällen den passerade och framfördes då av samma man som
vid första tillfället.

Bilen med reg nr NDY770 :

https://fordonsfraga.transportstyrel...natfordon.aspx

VOLVO F + V60 (exclusiv dyr bil)

Ägare/Brukare
Namn: DNB BANK ASA/AUTOLEASE
Adress: BOX 3183
Postnr: 103 63

Förvärvsdatum: 2015-04-27

G J hade en vit audi och HJ hade en grå mercedes, AJ har svart honda och blå bmw.
Denna vita volvo, en bil som hyrs i Sthlm. Efter att man flygit hem från Thailand kanske?
Notera att det stämmer in på Jannes beskrivning av mannen han ser i ladan mittemot kafeet FUP sida 312. Kort skägg, och mörkt hår.

EDIT: menar AJs son CJ
2015-10-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Fasansfullt.
Usel förhörsledare, noll psykologisk kompetens. FL sitter tyst när NB är precis att tippa över kanten och vaggar kraftigare fram och tillbaka missar FL de förlösande orden att föra honom över. FL pratar på ett intellektuellt plan om bevisen när han borde kommunicera känslomässigt.
Plågsamt, slås av hur NBs kroppshållning uttrycker skam som ett litet barn som gjort något förbjudet. Dock försent idag att få honom tillbaka till detta läge under förhandlingarna. Klarade han sig ur detta förhör så har han stängt locket idag. Men det syns tydligt o hörs för den som kan tyda tecknen sas.

Tänker också på hur han upprepar - det var inte jag, - det var inte jag- Kan vara tecken på att han delat upp sig psykologiskt i en god och ond Nerijus. Den onda som gjort detta var inte han, det var inte jag som gjorde det, det var en annan Nerijus.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21666052.ab

Eller om lillebror faktiskt var med eller någon annan vem är den mörkhåriga. "Det var inte Jag" kanske inte var han som överföll. Men är delaktig.
2015-10-29, 09:19
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Semir Hasanbegovic: – Det är klart att hon ska köra moped och där var jag drivande. Det ångrar jag fruktansvärt. (säger pappan)
2015-10-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Nej, att hon inte varit i ladan fredag kväll vet vi alla. Då var hon död nämligen. Eller vilken fredag menar du?

I ladan har hon definitivt varit söndag 7/6, har du inte tillgång till FUP? Om du vill göra det lätt för dig kan du läsa tilläggsprotokollet, där finns slutrapporterna från NFC. Nästan överdrivet mycket bevis på att hon har varit i mjölkrummet och slaktrummet. Tillsammans med NB. Läs på får du se!

Felskrivning sent på dan- jag menade naturligtvis söndag kväll. Hur "bevisen" kommit dit sedan är en annan sak eller om hon varit där senare.
2015-10-29, 09:20
Medlem
Snubchurps avatar
Jag blir tårögd av pappans förhör. Detta är så himla tragiskt
2015-10-29, 09:22
Medlem
Besudlarens avatar
"Stina hade informerat polisen om att en person som hette Johan Vadman eventuellt hade lagt
ut en film på Youtube. Filmen hette "13" och den skulle vara någon form av nedräkning.
Rubriken på filmen var Lisa Holm. Då Stina tittat på filmen hade den slutat med "blixtar,
åska, bomb". "

"Händelse vid hemadressen / silverfärgat fordon TNL 212
Det var en händelse på lördagen den 6 juni som Julia vill nämna. Det var ca kl. 11.30 som
Julia fick skjuts till Klostercafét från bostaden av sin pappa. Julia skulle börja jobba kl. 12.00.
De svängde först vänster från bostaden och ut på landsvägen mot Kinne-Kleva. De hamnar
då bakom fordonet TNL 212, en silvrig VW van, som körde långsamt. Vanen körde ganska
omgående in på en grusväg till höger så att Julia och hennes pappa kunde köra förbi. De tog
reg.numret på bilen eftersom Julias pappa var rädd för inbrott. Julia såg att mannen som
körde bilen hade långt, mörkbrunt hår och skägg
. De tänkte inte mer på bilen. Julia har sen förstått att hennes pappa hade mött bilen då Julias pappa var på väg hem från Klostercafét efter att ha lämnat Julia där. Sen har Julia hört att en av Julias pappas vänner har sett att det var en man med långt hår och skägg som hade sovit på ett gärde. Mannen ska ha sovit på gärdet natten mellan lördag – söndag. Julia vet inte om det var samma man som hon och hennes pappa såg i den
silverfärgade vanen."

"Julia berättar spontant om en Johan Wad…
Julia nämner att hon känner till att en man som heter Johan Wad … (Fhl´s anteckning: Julia
vet inte hela efternamnet) har varit konstig mot Julias vänner i Götene. Mannen har gått fram och frågat hur kompisarna mår. Kompisarna har då känt obehag och bara gått vidare. Mannen
har även frågat en av kompisarnas mamma om de skulle ta en fika. Julia känner inte till några
sexistiska närmanden av mannen."

https://pbs.twimg.com/media/CEwnPkwVEAAuW77.jpg

Varför är det så lite om honom i denna tråd? Sökt på vadman, jv, johan vadman etc men ser att det bara är omtalat i juni 2015 ej därefter.

Jag har precis börjat läsa fup och vara bara med i tråden första dagarna. Jag har trott från första dagen MGM blev häktad att han oskyldig, men som sagt har ej läst tråden eller fup ännu.

/B
2015-10-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det lär bli stor show i morgon och sen har vi en advokat som kommer att vara avskydd av alla som har hört henne eller läser om henne uttalanden.

"Övertygande bevisning för Nerijus Bilevicius skuld lades fram av åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Försvarsadvokaten svingade vilt med yviga påståenden, det ena bisarrare än det andra. Alla DNA-spår från hennes klient som hittats avfärdade hon med att Nationellt forensiskt centrum (tidigare Statens kriminaltekniska laboratorium) "är en del av polisorganisationen så det finns ingen anledning att falla pladask för deras slutsatser"."
Hennes tes är att klienten "är inte inne i samhället, han är inte från Sverige", han är en man som trots att han "slitit med så långa arbetsdagar som vi svenskar inte har" pekats ut av polisen för att han är från Litauen."
http://www.expressen.se/kronikorer/b...-ut-an-vantat/

Edit: Ja det är väl bara att lägga ner NFC och låta alla förbrytare gå lösa utan straff för vi har ju ett sånt uselt kriminaltekniskt laboratorium vars bevisning inte betyder ett skit längre.
Undrar hur hon, som ska vara så mån om misshandlade kvinnor, i fortsättningen ska få någon förövare fälld... ingen bevisning gäller ju längre. IDIOT!!!

Nä "alla" avskyr inte henne. Du verkar ha ett tunnelseende. Snarare är det så att fler människor avskyr en inkompetent polis.
2015-10-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det hade vart bättre att stoppa dig i den här tråden tycker jag.

Självklart hade annat DNA testats om man märkte att saker och ting var besudlat med något helt annat.
Men så är ju inte fallet så somna om.

Du har fel.
Läs FUP.
2015-10-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
"Stina hade informerat polisen om att en person som hette Johan Vadman eventuellt hade lagt
ut en film på Youtube. Filmen hette "13" och den skulle vara någon form av nedräkning.
Rubriken på filmen var Lisa Holm. Då Stina tittat på filmen hade den slutat med "blixtar,
åska, bomb". "

"Händelse vid hemadressen / silverfärgat fordon TNL 212
Det var en händelse på lördagen den 6 juni som Julia vill nämna. Det var ca kl. 11.30 som
Julia fick skjuts till Klostercafét från bostaden av sin pappa. Julia skulle börja jobba kl. 12.00.
De svängde först vänster från bostaden och ut på landsvägen mot Kinne-Kleva. De hamnar
då bakom fordonet TNL 212, en silvrig VW van, som körde långsamt. Vanen körde ganska
omgående in på en grusväg till höger så att Julia och hennes pappa kunde köra förbi. De tog
reg.numret på bilen eftersom Julias pappa var rädd för inbrott. Julia såg att mannen som
körde bilen hade långt, mörkbrunt hår och skägg
. De tänkte inte mer på bilen. Julia har sen förstått att hennes pappa hade mött bilen då Julias pappa var på väg hem från Klostercafét efter att ha lämnat Julia där. Sen har Julia hört att en av Julias pappas vänner har sett att det var en man med långt hår och skägg som hade sovit på ett gärde. Mannen ska ha sovit på gärdet natten mellan lördag – söndag. Julia vet inte om det var samma man som hon och hennes pappa såg i den
silverfärgade vanen."

"Julia berättar spontant om en Johan Wad…
Julia nämner att hon känner till att en man som heter Johan Wad … (Fhl´s anteckning: Julia
vet inte hela efternamnet) har varit konstig mot Julias vänner i Götene. Mannen har gått fram och frågat hur kompisarna mår. Kompisarna har då känt obehag och bara gått vidare. Mannen
har även frågat en av kompisarnas mamma om de skulle ta en fika. Julia känner inte till några
sexistiska närmanden av mannen."

https://pbs.twimg.com/media/CEwnPkwVEAAuW77.jpg

Varför är det så lite om honom i denna tråd? Sökt på vadman, jv, johan vadman etc men ser att det bara är omtalat i juni 2015 ej därefter.

Jag har precis börjat läsa fup och vara bara med i tråden första dagarna. Jag har trott från första dagen MGM blev häktad att han oskyldig, men som sagt har ej läst tråden eller fup ännu.

/B

Om de tog registrera nr så vet de väl vem förare är?
2015-10-29, 09:28
Medlem
Fyfaaaaan och höra vad Pappan säger i rätten nu, vilken jävla ångest alltså..

"det va jag som va drivande i att hon skulle ta mopeden, det ångrar jag extremt"
2015-10-29, 09:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Fyfaaaaan och höra vad Pappan säger i rätten nu, vilken jävla ångest alltså..

"det va jag som va drivande i att hon skulle ta mopeden, det ångrar jag extremt"

" – Då trodde jag att de hade hittat henne, men inte i det skicket."
2015-10-29, 09:31
Medlem
Vart är den bästa live updaten? Aftonbladet verkar va jävligt snabba. Dock sjukt störande att två skriver där samtidigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in