2015-11-03, 11:21
Medlem
När får vi veta vad 35åringen döms till? Alltså vilket straff han får? Sker detta idag eller ligger det fram i tiden?
2015-11-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så därför ska människor dömas utan rättsprocess? Hade du sagt samma om det varit en högbördig svensk man som suttit anklagad?

Ja det hade jag gjort om bevisen varit lika starka som de är i det här fallet.

Bespara mig ditt "rasist"-snack.
2015-11-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
När får vi veta vad 35åringen döms till? Alltså vilket straff han får? Sker detta idag eller ligger det fram i tiden?

Normalt om cirka 2 veckor.
2015-11-03, 11:23
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Så därför ska människor dömas utan rättsprocess? Hade du sagt samma om det varit en högbördig svensk man som suttit anklagad?

Om bevisen pekat mot t ex AJ lika tydligt som de gör mot NB, absolut.
Skippa rasistanklagelserna din jävla tomte.
2015-11-03, 11:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Två reflektioner:
1) Frun nämner själv omedelbart godsägarens son. Verkar i min mening lite väl övertydligt att hon blivit briefad om vad hon ska säga.

2) Frun erkänner mer eller mindre att hon är i beroendeställning till sin man, att hon inte har någon egen inkomst. En lite mer klartänkt människa hade kanske hållit inne med den informationen.

Har godsägarens son utretts på något sätt överhuvudtaget? Någon som vet? Jag menar inte bara topsning, utan typ om man har kollat HANS dator om det finns våldsporr där, förhört hans vänner och tidigare flickvänner om hans sexuella preferenser, tendenser till våld och sådant. (Att man har kollat polisregistret utgår jag ifrån...)
2015-11-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Så om jag säger att polisen kom hem till mig helt spontant inatt och torterade mig så är det sanning? Come the fuck on! Kvinnan ljuger från höger och väster, du tar detta seriöst? PFF!

Det finns i förhören. Svart på vitt. Återstår för en människorättsorganisation att granska.
2015-11-03, 11:24
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Haha. Maken riskerar att bli oskyldigt dömd, i hustruns ögon, till livstids fängelse för ett bestialiskt sexmord och hon påpekar att hon har en tid hos läkaren i e.m som hon inte vill missa

Kan man inte se hennes vittnesmål som "att hon åtminstone försökte" för att få en försäkran om att inte bli trakasserad den ev dag som den MGM släpps fri?
2015-11-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Hur vet du vad dom har utsatts för? Hon har ljugit innan. Inget som säger att hon inte ljuger i detta också.

Läs förhören. Skövdepolisen Grova Brott kan ha brutit mot FN:s tortyrkonvention.
2015-11-03, 11:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och då svarar jag dig igen:

"Jag kan inte EU-reglerna i detalj men normalt sett så lämnas du bara ut om du riskerar ett straff på minst två år. Så tveksamt om frugan blir utlämnad för att lämna falskt alibi. "

För att ta ett känt exempel från Sverige så har vi ju IF-fallet i Trollhättan där mördaren fick 16 år och de två uppstädarna fick ca 12 månader. Så det är mycket tveksamt om det går att få IB utlämnad från Litauen enbart för ett skyddande av brottsling.

Ja, men maxstraffet för skyddande av brottsling - grovt brott, kan vara 4år.

Hon är ju aktiv just nu i att skydda en potentiell dömd mördare.

Hennes tidigare misstankegrad är nedlagd, men just nu sitter hon och begår brott av arten - skyddande av brottsling, grovt brott - och jag undrar därmed om det kan bli aktuellt med anhållan om NB döms?
Medlem
develis avatar
I tidigare förhör IB har det varit fram och tillbaka med tiderna. Att han åker kl 16 har stått klart, sen hemkommit och letat sax (oklart när). Han har bett dem säga att han var hemma från kl 18.
Vid 16-tiden: spanar runt cafét, arrangerar i ladan (rep, tejp,plast i bilen). Åker till Gum och sätter fast två skruvar i ett fönsterbleck).
Vid 18-tiden: kan han ha tagit ett bloss med dem på trappan. Kan vara ett alibiförsök att vilja visa sig hemma i närtid till mordet.
Sen åker han till ladan, tar ett par minuter till cafét (1.1 km) lagom till stängning (som han garanterat har koll på gällande tider..)

IB i nlt live:
Citat:
– Han kom ungefär kvart över fem eller halv sex.
Citat:
– Han kom tillbaka två gånger och letade efter verktyg. Han kom tillbaka runt sju. Kanske kvart i sju. När jag kom ut var han redan ute.
Senast redigerad av develi 2015-11-03 kl. 11:31.
Medlem
Citat:
Det finns i förhören. Svart på vitt. Återstår för en människorättsorganisation att granska.

Suck. Så det är av ren spontanitet att hon svarade precis likadant som AB trots att de inte hade någon kontakt? Joråsåatt..

Edit: AB*
Senast redigerad av crameol 2015-11-03 kl. 11:29.
2015-11-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Hade jag om bevisen mot honom pekat lika hårt som NB. Har inget att göra med ursprung (hur tänker du?) En mördare är en mördare.

Ja exakt. Ett vidrigt brott som detta är väl precis lika vidrigt oavsett om mördaren heter Sven, Fatima eller Pawel!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in