2015-11-06, 20:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Något som nopomil och fann och hans moster=likasinnade har missat eller valt att bortse från, är att pappans vänner och bekanta (varav en del var arbetskamrater) slöt upp för att hjälpa till i egenskap av privatpersoner. Några kom när han ringde sitt arbete för att säga att han skulle bli sen till jobbet för att hans dotter var försvunnen. Inga helikoptrar.

Övriga militära hjälpinsatser liksom dykare, ryttare och andra gick under Missing Peoples paraply enligt vad som sas på polisens presskonferens dagen efter att LH till slut hittades.

Militären brukar för övrigt vara med och hjälpa till i sökandet när någon försvunnit när personen inte hittas ganska snart.
Nej det är verkligen inget fel att militär hjälper till i sökandet efter försvunna personer, men jag misstänker att några av dem också har hjälpt till med att plantera bevis för att försäkra sig om att en sannolik mördare blir fälld.
2015-11-06, 20:40
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Doktoranden kanske inte är expert på korruption inom polisen och andra myndigheter, utan menade nog bara att blod kan jämföras med DNA från topsade personer.

Främmande DNA sparas i Spårregistret och kan användas i framtiden. Här fanns inget främmande DNA. Så om blodet/DNA inte matchar topsade personer sparas det.
2015-11-06, 20:42
Medlem
Gusselbys avatar
Det finns folk till allt brukar min svåger säga åtminstone någon gång om dagen och det har han rätt i.

Sånt folk är t ex ni som anklagat och anklagar LH:s pappa. Skäms t m f. Det är horribelt och fullständigt ofattbart. Ni måste då också tro att LH:s mamma ljuger. Det var hon som var på pappa H som en igel som han själv uttrycker det att han skulle åka och som de trodde och hoppades möta henne någonstans på hemvägen. Han åkte hemifrån strax efter kl 20.
Bannlyst
(FB) Hänga för att dö)
(FB) Kontrollera Underlagen )
(FB) Kejsarens fötter ska stå över andra och vara stabila
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis.

Sedan får man väl utgå från att polisen både i Litauen och England arbetar för egen maskin för att lösa snarlika ouppklarade brott. Det ligger i deras egenintresse.
Han borde byta mönster kraftigt till vad som helst som ger honom möjlighet att njuta av nivåskillnaden i att slå ned någon som eggats till stridstupp eller ta livet av någon som just sett det öppna sig och är full av glädje och hopp.

Det är nog det tydligaste av mönster i övrigt kan det nog vara vad som helst han får för sig, men han vill ju som de flesta psykopater se bra ut vilket innebär att andra får ta skulden för det kan gjort som den där bilkörningen med alkohol i kroppen då kan tydligen gick iland med att uppge någon annans namn och det är verkligen skickligt så man bör inte alls underskatta denne herre.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-06 kl. 20:45.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, uppväxten vore intressant att veta mer om. Lite av NB:s personlighet kunde man ana i förhören med AB. Förmodligen hade de en dominerande far och en undergiven mor. Passar bra in på brödernas relation till varandra och att NB var "pappas pojk" och AB sin mors.

Det du citerade i ditt inlägg om NBs karaktär säger väldigt mycket.

Så liksom du skulle jag också vilja veta mer om uppväxten och även hans ex frus upplevelser. Antar att hon hade en god anledning att skilja sig och se till att skydda sin dotter från NB.

Även om AB antyder lite är han försiktig i sina uttalanden. Men det viktigaste framgår ändå.

NB är oberäknelig
NB är aggressiv
NB är lättirriterad
NB är nedlåtande mot kvinnor
NB är provocerande
NB är våldsbenägen

När NB väl är inlåst för gott kanske AB möjligtvis släpper på förlåten lite, men inte säkert. Tror nämligen NB dessutom är hämndlysten och långsint.

Min uppfattning.
2015-11-06, 20:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fel. De är inte osäkra alls - det väntar dock på fällande dom för att agera.
Det är ett mord med sexuellt motiv och inte ett sexualmord.

"Motivet är svårt att ange" - åklagarens chef (när han hade semester).
Då hade man ändå hittat henne med snöre runt halsen och tejpad, dessutom blottad, för länge sedan.
Det är nånting mysko med detta.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
...
Var och en som är så förbannat kåt på att älta pappan borde sjunga ur skägget så hela paketet läggs på bordet så det kan analyserar, krossas och förkastas. Ett logiskt förlopp på en topsad pappa efterlyses inklusive NB:s exklusiva inblandning med sitt DNA efterfrågas.
Just nu lusar detta ner tråden så den ser ut som en alternativtråd istället.

Är det så?
Jag har missat kanske 1000 inlägg senaste dagarna, men så har jag prioriterat FUP-läsning ledig tid (kommit drygt halvvägs, läser noggrant och långsamt). Har också funderingar åt det hållet men ingen helhetsbild..
2015-11-06, 20:45
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Nej det är verkligen inget fel att militär hjälper till i sökandet efter försvunna personer, men jag misstänker att några av dem också har hjälpt till med att plantera bevis för att försäkra sig om att en sannolik mördare blir fälld.
Och jag tror absolut inte att någon, särskilt inte LH:s familj, vill att en oskyldig drabbas. Alla vill med säkerhet att rätt gärningsman döms.
2015-11-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad mer skall man utreda gällande mopeden som är hennes transportmedel,

mopeden har inte lämnat den plats där den parkerades samma morgon, mopeden har inte setts köra i områden efter 18.00, varken av offret eller GM. Gamla skador på mopeden verifieras av offrets föräldrar,

vilka fler skall man fråga, hela skolan och vänner ??? Sen är jag hyfsat övertygad att i slasken finns sådana klargöranden som absolut inte har något med mordet att göra utan helt enkelt styrker utsagan om tidigare skador på moppen.

Den mopeden har inte rullat en meter efter kl:18.00 med offret i sadeln, den möjligheten fråntogs offret av GM genom att lura henne och därefter mörda flickan.

Varför visar då SH att mopeden stod ut mot åkern? Det stämmer inte varken med logiken eller med andra vittnesmål.
Det finns indikationer på att Lisa färdades söderut. Detta är inte ens undersökt.
2015-11-06, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, uppväxten vore intressant att veta mer om. Lite av NB:s personlighet kunde man ana i förhören med AB. Förmodligen hade de en dominerande far och en undergiven mor. Passar bra in på brödernas relation till varandra och att NB var "pappas pojk" och AB sin mors.
Undrar vad de döljer om sin uppfostran med en pappa som Nero och en sådan mor. Varför Nero drog hemifrån så tidigt när brodern inte verkar ha gjort det... osv. Jag får inte samman de ändarna alls. Mamman vill väl int säga att den ofta frånvarande pappan kom hem ibland och då ekade stryket som piskrapp i huslängan, nero lärde sig tidigt att skylla på den yngre och oerfarnare och fick mindre stryk därför, sedan hade mamman något annat att kontrollera dem med så att de aldrig blev riktigt självständiga. Men det är säkert som hon säger att det är den svenska "polisen som är rädd" eh...
2015-11-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är väldig märkligt, jag tror att hela hängnings och tejpningsscenariot är gjort för att maskera och mörka den verkliga händelsen.

Ja allt pekar mot att det är så.
Lisa fördes någon annanstans.
2015-11-06, 20:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Jag har haft en fundering ända sedan jag såg bilderna.

I slaktrummet (?) fanns en diskho med vatten i. Där låg bla ett par repstumpar.

Min fundering är: OM NB tex någon gång har skadat sig på jobbet, gått dit och sköljt av eventuellt blod i diskhon KAN det då vara så att en eventuell annan gärningsman, som har använt handskar, kunnat få blod på sig ifrån detta vattnet och därmed kunnat kontaminera de ställen som har NB:s blod?

Om man, som jag, ofta tittar på serier som bygger på verkliga fall så har man kunnat se i tex coold cases att de kunnat hitta DNA från blod där ytorna har tvättats både med vatten och andra medel i golv och på väggar.

Finns liverapporteringen eller förhören utskrivna någonstans?

Jag tycker att det känns som om det är alldeles för LITE DNA och avtryck från NB och det är för många delar som saknas. Varför har man tex inte hittat ett enda hårstrå från NB? Det har ju förvisso hittats andra hårstrån som inte ens har testats.

Sen undrar jag över en annan sak, ett vittne som pekar ut NB:s bil säger: Jag såg ett L på bilen. (Detta skulle tydligen ligga som grund till att NB är från Litauen och troligen anses köra en bil med L i nationatlitesmärket). Under förhör så säger NB: Jag HAR ju inget L på min bil!

Denna utpekning av L-bilen, att NB vinkar till G i bilen och kan säga att de var en kvinna som körde vid en kritiskt tidpunkt, samt vattnet är saker som jag hela tiden återkommer till. Samt vid en annan utpekning av bilen som faktiskt i tid stämmer EXAKT för lördagen (Vilket NB också hävdat i förhör) får mig att tro att här ligger en mycket stor hund begraven och detta även med den tanken att jag faktiskt TROTT att NB är GM från början.

Jag har också börjat tro att "snittslingen" av LH:s saker började då GM fick nys om att Litauen/erna började bli ifrågasatta.
Jag har heller inte fått nån klarhet i hur de kunde bli hämtade så snabbt efter att LH hittats. Var det enbart pga personen från MP:s uttalande? För vid den tiden kan väl inga DNAuppgifter har funnits ändå? Om inte så VAD annars fanns de DÅ för "bevis"?
Isf, ligger vi ju illa till när det gäller rättssäkerhet, om EN person kan säga att han misstänker någon som finns i närheten kan få någon häktad enbart på att denne personen betett sig (i den utpekandes ögon) på ett misstänksamt vis.

Jag tog upp det där med L:et och att vittnet trodde det var PL. Att NB säger att han inte har ett L i sitt bilnummer så stämmer ju det. Men om vittnet menar nationalitetsmärke så finns ju ett L i LT på bilderna av bilen i FUP. Att vittnet lägger märke till det lilla L:et utan att notera delar av bilnumret är lite märkligt. Jag var inne på att det vittnet sett var den stora ovala skylt man hade förr och som fortfarande en del har kvar.

Om NB säger att en kvinna han inte sett tidigare körde åt GJ så borde hon ju hörts. Det kan ha varit GJs dotter. Vad sa GJ om vem som var med i bilen?

Angående snitslingen så finns det en väg där en snitsling skulle gjort större verkan om den fortsatt på den väg som går spikrakt på MGMs bostad. Nu snitslas det ju mot Håkan Jansgåden.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-06 kl. 21:18.
2015-11-06, 20:52
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Men berätta då.

Var? När? Hur? Vem?

Visa en bättre utredning än den som gjorts.

Beakta Hamilkars inlägg som anser att blod inte kan planteras i ett fall som detta. Han är professor i molekylärbiologi.

Citat Hamilkar:

Jag kan alltså inte se något sätt som en medicinskt och molekylärbiologiskt outbildad person skulle ha kunnat avsatt de DNA-spår som utredningen har kommit fram till.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-11-06 kl. 20:58. Anledning: Fetat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in