Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-08, 00:29
  #99949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är lite yrande om spik... men så bra då att han nyligen har skadat sig
Bland annat här...
Nerijus: -Jag har ingen aning hur blodet kunde ha hamnat, jag har aldrig haft några sår, med undantag denna dag, dagen innan när jag var gripen jag har skurit mig här med en spik.

Och så här...
Nu ska vi se, jag tänkte fråga dig eh, du berättade ju här att du hade skadat handen, vilken dag det var, vart det var någonstans, när det hände?
Intill det nya huset, det var onsdag eller torsdag, innan vi greps
Hm, vad var det som hände när du skadade handen?
Helt enkelt när jag drog ner, plankan då rev jag mig med en spik och sen sånt som jobb jag har du vet jag brydde mig inte om de
Nej, men blödde du den här gången?
Ja, det till och med syns så att säga att det är ett sår
Var du ensam eller var det nån med dig?
Äh, jag var tillsammans med min bror
Var det bara du och din bror där?
Ja på arbetsplats
Och intill det nya huset, var det, det sista du jobbade med innan du greps?
Ja

Och så här
Om att ditt blod finns på de här ställena
(ohörbart) men vad ska jag svara, jag behöver inte mycket liten skrapa det börjar droppa
Mmm
Nästa gång kan vara att den redig skrapning med spik eller något, det är mitt jobb det är inte
sånt att jag skulle och sitta och göra nått du vet, det är ju byggarbete
Faktum är ju att han hade många sår på vänster hand och ett på höger underarm. Varför drog han en historia om just ett sår ? Med antagandet om den anpasslige lögnaren borde man hypotetiskt anta att det var just detta sår som levererat blodsbesudlingen. Det kan t o m vara så att det ligger någon antydan om uppkomstsättet i hans historia, men inträffat den 7/6.
2015-11-08, 00:29
  #99950
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
"uppskakad att händerna "levde sitt eget liv" och for hit och dit - han bara skar okontrollerat" och stackars Ockham snurrar som en karusell i sin grav... Kom med något lite mer sannolikt.
Det är inte du som bestämmer vad som är sannolikt eller inte i den här tråden!!!
Det du har kommit med hitintills får verkligen Ockham att vilja kräkas
En mördare kan mycket väl vara så uppskärrad så han skakar okontrollerat och då blir nertagningen och snören därefter och MG skär sig av misstag.

Populärt brukar man även beskriva Ockhams rakkniv som att om flera olika förklaringar till ett fenomen föreligger, så bör man välja den enklaste av dem. Detta är en olycklig formulering eftersom den enklaste förklaringen inte alltid är den som förklarar alla relevanta observationer. Den enklaste förklaringen av verkligheten är till exempel att den inte finns, utan bara är en illusion. Principen är inte heller ett formellt bevis för att den enklare förklaringen är korrekt, utan bara en princip för tänkandet. Rakkniv syftar på att man rakar bort onödiga antaganden för att nå den enklaste förklaringen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
2015-11-08, 00:33
  #99951
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är inte du som bestämmer vad som är sannolikt eller inte i den här tråden!!!
Det du har kommit med hitintills får verkligen Ockham att vilja kräkas
En mördare kan mycket väl vara så uppskärrad så han skakar okontrollerat och då blir nertagningen och snören därefter och MG skär sig av misstag.

Populärt brukar man även beskriva Ockhams rakkniv som att om flera olika förklaringar till ett fenomen föreligger, så bör man välja den enklaste av dem. Detta är en olycklig formulering eftersom den enklaste förklaringen inte alltid är den som förklarar alla relevanta observationer. Den enklaste förklaringen av verkligheten är till exempel att den inte finns, utan bara är en illusion. Principen är inte heller ett formellt bevis för att den enklare förklaringen är korrekt, utan bara en princip för tänkandet. Rakkniv syftar på att man rakar bort onödiga antaganden för att nå den enklaste förklaringen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
Om vi tar bort alla onödiga antaganden, så är den enklaste förklaringen två gärningsmän, en med handskar som utförde mordet, och en annan (NB) utan handskar som hjälpte till att städa.
2015-11-08, 00:36
  #99952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilket av påståendena? Ifrågasätter du att militären var där på torsdag och letade? Ifrågasätter du att NB har fiender?

Varför skulle MP eller militären utgöra några fiender till just NB?

Dom gjorde, liksom alla, en berömdvärd insats för att hitta en flicka som försvunnit just där. Det var där deras fokus låg.

Vilka fiender menar du NB hade? Eller var han lite paranoid?
2015-11-08, 00:37
  #99953
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Militären hade varit där och letat. Han har fiender.
Källa på att militären är hans fiender?
Nu är det förtal på högsta nivå!
2015-11-08, 00:37
  #99954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Belastningen skedde vid hissningen, och var före tejpningen. Jag är mycket tveksam till att DNA kan avsättas mellan kläder på tvättställningen, alltså att det finns kvar i nämnbara mängder.
Du fortsätter som om ingenting hänt med ditt hissande. Har du inte noterat de fysikaliska förutsättningarna för hissning ? Det är omöjligt att hissa med flera slag runt röret, det är opraktiskt och mycket tungt att hissa med ett enda halvt varv och sedan lägga på flera varv. Det enda trovärdiga är att han först (i förväg) lagt några varv löst och sedan i ett enda snabbt moment lyft upp kroppen några decimeter och samtidigt låst med motdrag i andra ändan. Eftersom du inte tycks ta till dig denna förklaring borde du kunna lägga fram en teoretisk motbild. Gör det ! Om inte, är det omöjligt att föra den här diskussionen vidare. Gör gärna mitt föreslagna garderobsexperiment - en landvinning för vetenskapen.
2015-11-08, 00:38
  #99955
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför skulle MP eller militären utgöra några fiender till just NB?

Dom gjorde, liksom alla, en berömdvärd insats för att hitta en flicka som försvunnit just där. Det var där deras fokus låg.

Vilka fiender menar du NB hade? Eller var han lite paranoid?
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Källa på att militären är hans fiender?
Nu är det förtal på högsta nivå!
Jag har aldrig påstått, eller ens antytt, att MPS eller militären skulle vara fiender till NB.
2015-11-08, 00:39
  #99956
Medlem
Nån som vet om Nerijus kan komma att bli utlämnad till Litauen efter några år på Kumla eller Tidaholm?
2015-11-08, 00:40
  #99957
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du fortsätter som om ingenting hänt med ditt hissande. Har du inte noterat de fysikaliska förutsättningarna för hissning ? Det är omöjligt att hissa med flera slag runt röret, det är opraktiskt och mycket tungt att hissa med ett enda halvt varv och sedan lägga på flera varv. Det enda trovärdiga är att han först (i förväg) lagt några varv löst och sedan i ett enda snabbt moment lyft upp kroppen några decimeter och samtidigt låst med motdrag i andra ändan. Eftersom du inte tycks ta till dig denna förklaring borde du kunna lägga fram en teoretisk motbild. Gör det ! Om inte, är det omöjligt att föra den här diskussionen vidare. Gör gärna mitt föreslagna garderobsexperiment - en landvinning för vetenskapen.
Det spelar ingen roll, för att blöda på röret måste han ha blött på tejpen vid samma tillfälle, och det gjorde han inte.
2015-11-08, 00:44
  #99958
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är ingen trådsanning, det är en advokatsanning. NLT:

Citat:
Semir Hasanbegovic:
35åringen
har berättat och försökt peka med handbojorna på vad han har gjort. Han har i
det här arbetet avsatt oerhört många spår. Han har psoriasis, jobbar utan handskar och
det kryllar förmodligen dna av honom. Det är inte konstigt att det finns en del när han dyker
upp. Vad har han gjort för fel?, undrar Rönnbäck
15:24, 3 November 2015
Det där var stor HUMOR
Rönnbäck sa det där i sin slutplädering när hon svingade vilt

Han har enligt läkarundersökningen väldigt lite psoriasis!
2015-11-08, 00:45
  #99959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har aldrig påstått, eller ens antytt, att MPS eller militären skulle vara fiender till NB.

Vilka fiender hade NB? Det är du som påstår att sådana existerar, så delge oss vilka dessa är.
2015-11-08, 00:47
  #99960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
"uppskakad att händerna "levde sitt eget liv" och for hit och dit - han bara skar okontrollerat" och stackars Ockham snurrar som en karusell i sin grav... Kom med något lite mer sannolikt.
Snälla Xenia ! Du gör alltid likadant - plockar ut någon passus, som går att vantolka och därmed misskreditera hela inlägget med. Varför bemöter du inte i stället de bärande delarna i inlägg ? Därför att du inte kan ? Av detta drar jag slutsatsen att ett flertal men inte alla deltagare i diskussionen strävar efter att i samråd försöka bringa klarhet. Prestigelöst givande och tagande alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in