2015-11-08, 00:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad pratar du om? Kunde inte hämta den?
Ja, jag brukar kunna hämta grejer som jag har lagt ifrån mig.
Citat:
Men halledudanedå vad du kämpar emot. Han har kniven under inledningen som hot - sen lägger han den ifrån sig. Mission completed och så använder han den igen.
2015-11-08, 00:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nja... 194 cm upp behöver hon inte ha hängt.
Eftersom dödsorsaken är hängning eller strypning så kan han ha hissat upp henne bara så mycket så att hon står på tå och stryps/hängs när hon inte orkar stå på tå längre.
Misstaget jag funderar på om han gjorde är att använda ett för tunt snöre så hon dog snabbt... (hoppas jag)
Med ett tjockare rep så hade det gått mycket långsammare.
I och med ett snabbt förlopp när hon dog så fick han ju mer tid över till att gömma kroppen och allt annat. Men han missade lite i stressen... och lämnade spår efter sig.
Har funderat på det samma iom rättsläkarens uttalande. Vilket kändes som en lättnad att läsa.
Därav minskar tidsspegeln. Det är inte intressant efteråt och han ordnar med efterförloppet (hafsar)
2015-11-08, 00:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
I den mest målmedvetna likbränningen blir det tillräckligt mycket kvar för forensikerna att plocka med, t ex tänder, implantat, tandställningar, skruvar i gamla frakturer - vad vet man ? Att bränna ett lik i den där rishögen betraktar jag som en vansinnig idé, vilket inte utesluter att GM verkligen tänkt sig detta förfarande. "Gör det enkelt" gäller även mord: kör långt bort i skogen och dumpa. Förr eller senare kommer allt fram men med utplånande tidsfördröjning.

Ja, det är förstås vansinnigt att försöka bränna en kropp i den där rishögen. Men vem vet hur GM tänkte. Redan att komma på idén att trycka in kroppen i ett smalt skåp förefaller vansinnigt för de flesta.

Ot: Har precis uppdaterat mig om gravbål. Nyare experiment har tydligen kommit fram till helt andra resultat. Problemet är bara att gravbålet byggdes på ett annorlunda sätt än i det gamla experimentet. Därför vet jag inte vad jag ska utläsa av det.
2015-11-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det tycker jag inte är konstigt. - NB kan ha använt sig av engångshandskar under vissa moment, men han kan också ha slarvat och varit okunnig om vissa saker. Betr. tejp, vatten mm så vet vi heller inte vilka förberedelser han vidtagit, och han behöver inte ha haft någon blödande skada vid tejpningen. - Han kan ha gjort så kliniskt rent han förmått - men han förmådde inte allt, och han gjorde många misstag och förbisåg en hel del saker. Exempelvis hade han kunnat rengöra slaktrummet från sperma, tagit bort lampkupan, plockat undan sina snören... men det gjorde han inte. Detta talar i viss mån för att han varit ambivalent inför sitt brott, dvs han både ville och inte ville bli upptäckt. Samma sak gäller "Hans och Greta-spåret". - Handsken, LH:s örhängen..? - Svårtolkat. - Men det är också svårt att veta hur en så här pass störd individ tänker och varför han agerar på ett visst sätt, eller på ett sätt som långtifrån kan anses ingå i ett normalt beteendemönster.

Tycker inte du att det är konstigt att joggerskan kom undan med livet i behåll? - Och kan NB ha känt att han inte längre förmådde hålla tillbaka sina inre, tvångsmässiga drivkrafter? - Försökte han på ett omedvetet, instinktivt plan tala om för omgivningen att det nu var dags att han togs fast eftersom han inte längre orkade med en tillvaro där han inte ens själv visste vad han var i stånd att göra härnäst? - Var mordet i själva verket ett rop på hjälp - trots all förnekelse och bedyran om oskuld? - Hans nerver synes ligga uppfläkta och han söker fortfarande tränga tillbaka sitt "andra jag".
Du har inlett den mångåriga psykoanalysen, som GM får tillfälle till sedan ! Bra ansats. Intressant fall - för analytikern.
2015-11-08, 00:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, jag brukar kunna hämta grejer som jag har lagt ifrån mig.
1. Han ordnar med kniv. Kan mycket väl ha hämtat den då han är hemma och yrar om plåtsax.
2. Han använder den i inledningsskedet.
3. Han lägger den ifrån sig.
4. Han skär ner snöret.
5. Han tar den med sig från ladan.
6. Köksniven återfinns i bilen.

Vad är problemet?
2015-11-08, 00:19
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vet inte, men det är väl ändå troligt ? Skulle han annars ha stått och lirkat upp knopen med naglarna ? Han var ju ändå snickare.
Du får nog börja en jolleskola för här handlar det om andra sorters knutar/knopar troligen och ingen blåknut.
Kan man knyta fast en båt kan man lite olika sorters knopar.
2015-11-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag var ironisk!
Här har teorierna kastats hejvilt och alla bevis som finns på Lisa eller där hon har befunnit sig ska ha kommit av att han är DNA-släppare och Lisa har blivit dragen där hans DNA har släppts på grund av hans psoriasis. Till och med tokan till försvarsadvokat använde det argumentet.
Då blir det ju väldigt underligt att det inte finns på vissa ställen i hans bil...
OK, inte ens (!) jag fattade ironin. Jag har dragit slutsatsen att ironi är vansklig i en tråd, där de mest häpnadsväckande förslag framläggs på fullt allvar.
2015-11-08, 00:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Militären hade varit där och letat. Han har fiender.
Och?
Antyd mindre, utveckla mera, tack.
2015-11-08, 00:21
Medlem
Citat:
Och på röret, men inte på tejpen. Inte ens vid nedtagningen blödde han på tejpen.
Men du, frånvaron av spår av något bevisar inte frånvaron av detta något.
2015-11-08, 00:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
1. Han ordnar med kniv. Kan mycket väl ha hämtat den då han är hemma och yrar om plåtsax.
2. Han använder den i inledningsskedet.
3. Han lägger den ifrån sig.
4. Han skär ner snöret.
5. Han tar den med sig från ladan.
6. Köksniven återfinns i bilen.

Vad är problemet?
Han behövde inte ta av sig handskarna under avklädningen. Han kunde ha använt kniven.
Citat:
Citat:
Detta har slagits upp i tråden som ett superargument. Nog fan är det jävligt att använda handskar vi hantering av silvertejp - men är det en förslagen mördare med ett visst mål så är det absolut inte omöjligt. Motivationen driver denna mannen och han har inte tänkt sig avsätta spår. Han ska riva av ett par bitar - resten på över två meter snor han runt huvudet i ett svep. Svårt att göra med handskar på? Not.
Han fäster i ena änden sen virar han.
Men, om han hade kniv hade han inte behövt ta av sig handskarna under avklädningen.
2015-11-08, 00:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och?
Antyd mindre, utveckla mera, tack.
Vilket av påståendena? Ifrågasätter du att militären var där på torsdag och letade? Ifrågasätter du att NB har fiender?
2015-11-08, 00:27
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Militären hade varit där och letat. Han har fiender.

Hur menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in