Tack, det är så? Låter så otroligt märkligt att säga sig föra sin klients talan och prata tvärtemot.
Att de försöker skapa tvivel, hitta alternativa gärningsmän och händelseförlopp begriper jag men det blir ju en ren fars när klienten svarar nåt helt annat. Men iofs så lär TR se de samma som mig.
Är det inte så att NB inte ens sagt emot utan på frågan om AB kan vara gärningsman svarar han sitt standardsvar - "VET INTE."
Vem tror ni att det är som spridit ut sakerna? Jag är helt övertygad NB är GM.
Men tror ni att han spridit ut de också? För som jag tolkat det är det ändå en bit ut på fält osv. Skulle han gått ut och spridit ut allting som dessutom ledde till hans hus? Hennes Pappa borde ju vara där då och dessutom uppmärksammat det.
Att NB är inavlad och dum i huvudet är ju klart sedan början, men det jag menar är borde han inte lämnat alla sakerna som va kvar på 1 och samma ställe? Eller rentav bara lagt det bredvid kroppen?
Det fetstilta - tror du att hon befinner sig på Sveavägen vid rusningstid eller?
"gå över gatan", lämna mopeden "med nyckeln i" är ifrågasättanden som passat bättre in om platsen varit mitt i city i Stockholm, men nu var det inte det.
Jag ser det som högst troligt att LH just gjort det. Lämnat mopeden för en kort stund. Finns ingen annan i närheten. Behöver inte oroa sig för att någon ska sno mopeden.
Hennes fall blir hennes ungdomliga naivitet.
Att lura sitt offer är ofta en del av mordplanen (gärningsmannens Modus Operandi) om det så är via barer, deras hem eller offentliga platser i fullt dagsljus. Flera av dem har levt dubbelliv - varit välutbildade, duktiga på sitt jobb och levt med sin familj. Här är tre exempel på förslagenhet:
Luis Alfredo Garavito
Citat:
Han antog en mängd förklädnader för att komma i kontakt med sina offer som oftast var pojkar mellan åtta och 16 år.
Ibland utgav han sig för att vara gatuförsäljare, ibland för munk. Han låtsades att han var handikappad, utblottad eller en välmenande representant för olika välgörenhetsorganisationer. Allt för att vinna barnens förtroende.
Och Garavito var skicklig. Flera gånger bluffade han sig in på skolor som föreläsare. http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9.../colombia.html
Ted Bundy
Citat:
Janice Graham, 22, står vid parkens musikestrad och väntar, när en ung man vänder sig till henne. Han är vitklädd och har ena armen i bandage.
Han frågar om hon kan hjälpa honom att få upp hans segelbåt på en trailer. Janice tycker att han verkar pålitlig och går med honom. Men när de kommer fram till hans bruna folkvagn, kan hon varken se trailer eller båt.
Citat:
Carol DaRonch, 19, strosar genom köpcentret. När hon går mellan butikerna, kommer en man fram till henne. Han presenterar sig som konstapel Roseland från den lokala polisen. http://varldenshistoria.se/hakon-mos...na-varje-manad
Dariusz Ledzion
Citat:
Anna-Karin Stenberg, 28, stod och tvättade fönstren till sin nyöppnade skönhetssalong när Dariusz Ledzion gick förbi. Hon visste inte att han hade handbojor i sin väska. http://www.expressen.se/nyheter/anna...forsta-offret/
Citat:
Dariusz Ledzion råkade gå förbi hennes salong just när hon höll på att stänga. Han började prata med henne och följde med in för att boka en tid till sig och sin påhittade hustru. http://www.vimmerbytidning.se/articl...ew/13350/1/49/
Jävlar vad läskigt...om det ligger en mobil/kamera nergrävd eller välgömd med själva hängningen....
Inte otänkbart ju....
Snarare troligt? Så han kan "se tillbaka" på sitt "verk" och njuta när det behagar honom??
Jävlar vad läskigt...om det ligger en mobil/kamera nergrävd eller välgömd med själva hängningen....
Inte otänkbart ju....
Snarare troligt? Så han kan "se tillbaka" på sitt "verk" och njuta när det behagar honom??
Har funderat på det samma men med tanke på att han slog sönder mobilen så är jag tveksam - däremot vore det guld värt att hitta den. Vart brukade NB hålla till? Hans förslagenhet på den fronten verkar vara rätt fantasilös så det borde gå att söka rätt på den. Varför inte kolla svampskogen?
Se FUP.
Har funderat på det samma men med tanke på att han slog sönder mobilen så är jag tveksam - däremot vore det guld värt att hitta den. Vart brukade NB hålla till? Hans förslagenhet på den fronten verkar vara rätt fantasilös så det borde gå att söka rätt på den. Varför inte kolla svampskogen?
Se FUP.
Vad är din personlia uppfattning? Blev hon hängd levandes eller redan död vid upphängning?
Vad är din personlia uppfattning? Blev hon hängd levandes eller redan död vid upphängning?
Jag tror hon redan vid arrangemang av snara samt tejp i alla fall är medvetslös av hanteringen. Detta via frånvaro av spår på brottsplatsen och enkelheten för NB att dra upp henne i strypställning (hängning). Jag hoppas även att min misstanke är rätt för Lisas skull så hon var bortom medvetande i den komplett vidriga hanteringen. Den tunna snaran kan indikera på en snabb medvetslöshet enligt rättsläkaren och jag hoppas av all min kraft att så var fallet.
Men, sök efter förklaringar! Det finns två möjligheter, att brottet var en ren tillfällighet (gm såg henne några sekunder innan han bestämde sig), eller att gm planerat brottet en tid - åtminstone under någon timme eller så.
Om det var en tillfällighet, var kan brottet ha inletts? Varför finns inga spår av strid eller observationer man med kvinna eller kvinnokropp?
Om det var planerat, var kunde gm säkert möta henne med minimal risk för vittnen? Jo, på den enskilda vägen mellan säteriet och Martorp.
Alla oklarheter har någonting att berätta.
Det är inte konspirativt att bevis kan ha planterats, det är bara en högst trovärdig komplikation. Örhänget vid fel dörr har en synnerligen misstänkt tillblivelsehistoria och visar en snittslad väg till en tänkt/förmodad plats för mordet där någon övernitisk person tycks ha fäst ett vått hårstrå på en kakelvägg. Platsen kan misstänkas blivit vald därför att den misstänkte betett sig som han gjort där.
Jo, det är i högsta grad att tala i termer av konspiration när det görs gällande att
bevisplantering kan ha ägt rum och vänligen utgå inte från att det betraktas som en
komplikation av "trovärdigt slag" hos alla och envar.
Eftersom jag har mött dig i diskussioner om Palmemordet så har jag ganska bra hum
om hur mycket märkligheter som i din värld tillmäts hög trovärdighetsfaktor.
Sedan efter att hårdmoderingen av härvarande tråd inletts med tydligt angivna riktlinjer
Citat:
För diskussioner om alternativa GM hänvisas till nedanstående tråd. Dit hänvisas även diskussioner om NB som medhjälpare eller som huvudperson men med medhjälpare. Undantag medges för de båda som tidigare varit delgivna misstanke om brott i detta fall. Deras eventuella inblandning är fortsatt tillåten i huvudtråden.
Det är tillåtet att i huvudtråden diskutera huruvida NB kan vara oskyldig, men diskussioner om specifika alternativa GM hänvisas alltså till den andra tråden.
så föreställer jag mig att vidare inlägg som dryftar planteringsmöjligheter bör postas i
den alternativa tråden och inte här.
Slutligen: Eftersom mord så sällan är fångade av några övervakningskameror eller
har setts av tillförlitliga vittnen (ett av undantagen är förstås just Palmemordet där
mordoffrets maka såg alltihop och kunde sedermera identifiera makens mördare som bekant).
samt förhållandet att gärningsmän är ovilliga att tillstå sina mordiska handlingar och
avlämna utförliga erännanden, så är det ofrånkomligt att somligt blir obesvarat, men
huvudsaken är givetvis att man kan bortom rimligt tvivel fastställa någons skuld
och därmed slipper i alla fall inte en mördare undan.
Det är det viktigaste alltså. Varenda detalj i ett drama kan man rimligen knappast begära
att få kännedom om när alltså kamera, vittnen, erkännande lyser med sin frånvaro.
Tjafs har det nu varit om hur den dömde litauern fick sitt blivande mordoffer över vägen
och in i ladan. Det är av underordnad betydelse faktiskt. För in i ladan fick han offret under alla omständigheter. Det vet vi med bestämdhet.
Lika bestämt som vi vet att han sedan på det mest bestialiska och utstuderade sätt
tog livet av denna unga, levnadsglada tonårstjej vid namn Lisa Holm för vilket han nu
är dömd till livstids fängelse.
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-19 kl. 09:38.
Jag tror hon redan vid arrangemang av snara samt tejp i alla fall är medvetslös av hanteringen. Detta via frånvaro av spår på brottsplatsen och enkelheten för NB att dra upp henne i strypställning (hängning). Jag hoppas även att min misstanke är rätt för Lisas skull så hon var bortom medvetande i den komplett vidriga hanteringen. Den tunna snaran kan indikera på en snabb medvetslöshet enligt rättsläkaren och jag hoppas av all min kraft att så var fallet.
Och hur fått henne medvetslös? Hur länge är man det innan man vaknar till igen normalt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!