2015-11-19, 09:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Och hur fått henne medvetslös? Hur länge är man det innan man vaknar till igen normalt?
Snaran. Jämför med strypsex. Att sen få mun och näsa tejpad säger sig själv att det inte handlar om lång tid vaken - efter att snaran satts på...
1. Han drar till så hon blir hanterbar och släpper efter sen.
2. Hon är helt omtöcknad men lever och han arrangerar resten.
2015-11-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Snaran. Jämför med strypsex. Att sen få mun och näsa tejpad säger sig själv att det inte handlar om lång tid vaken - efter att snaran satts på...

Ok så du tror aldrig hon var medveten om att hon var påväg o hängas?
Får vi verkligen hoppas du har rätt!

Men..om han är sexualsadist är inte kännetecknet för dom att dom vill se offret lida o plågas? Gärna utdraget? Då är det ju inte helt orimligt att han lät henne vakna till typ ståendes på en pall.
Sen sparka bort pallen eller likt Dennis Rader typ lät henne stå på tårna o kämpa för sitt liv ??
2015-11-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Precis, Helen i Hörby blev ju mördad av Jan Olsson som nekade in i det sista, hade ingen förklaring till hur hans sperma hamnat i flickan, total förnekelse även för sitt andra kända mord, till slut glömde någon schysst människa ett rep så fanskapet kunde hänga sig och befria världen från en idiot
Hette han inte Ulf Olsson?
2015-11-19, 09:36
Medlem
Vurres avatar
Citat:

Jag och min tjej testade på strypsex, använde ett tunt bälte, dock för hårt så hon svimmade. Var ganska borta i typ 5 min, medvetande men ändå inte. Så tror Lisa var väldigt väck och förstod ingenting väl när hon blev upphängd
2015-11-19, 09:41
Medlem
Citat:
Vad är din personlia uppfattning? Blev hon hängd levandes eller redan död vid upphängning?

Vet inte om hon levde då, men förväntade mig nästan att
försvaret skulle hävda att hon kvävdes till döds genom en
"olycka", det va inte alls meningen att tejpa över både näsa och mun.
Det är väl försent att spela det kortet, hoppas jag, samt att han måste
erkänna, vilket tydligen inte är hans bästa gren.
2015-11-19, 09:43
Medlem
Citat:

Develi du verkar ha koll o föjt dethär noga.
Vilket jag ej gjort.
Varför tror du han tejpade hennes näsa o mun?
2015-11-19, 09:57
Medlem
Har folk svårt att förstå att en sån här tråd kan dra till sig likasinnade personer som N ? Trots domslut så ältas det detaljer om Lisas utsatthet, lidande, detaljfokus på makabra scener om och om igen. Är det så svårt att förstå att upprepningarna bara tjänar ett syfte. Tillfredställelse.

Lisa är ett barn, och ska behandlas därefter. Hon har ingen skyldighet alls att förutse att något så vidrigt skulle hända henne den här dagen.

Ser att IR ska företräda N även i hovrätten. Riktar hon in sig på alternativa gärningsmän kommer hon bli utskrattad, med tanke på den tekniska bevisningen som finns. Ska hon köra planteringsteorierna så måste hon föra det i bevis. Hur ?
2015-11-19, 10:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok så du tror aldrig hon var medveten om att hon var påväg o hängas?
Får vi verkligen hoppas du har rätt!
Men..om han är sexualsadist är inte kännetecknet för dom att dom vill se offret lida o plågas? Gärna utdraget? Då är det ju inte helt orimligt att han lät henne vakna till typ ståendes på en pall.
Sen sparka bort pallen eller likt Dennis Rader typ lät henne stå på tårna o kämpa för sitt liv ??
Ja. Det ultimata är lidandet - jag skrev inte att hon var borta sen vid upphängning..
Jag skriver således: Ett stryp för hanterbarhet, hon tappar medvetandet och är omtäcknad efteråt. Hon lever och han arrangerar skiten (snara runt halsen, upp över rör). Successivt klarnar hon till och i detta skede drar han upp henne och tejpar för sin sjuka njutnings skull. Återigen tappar hon medvetandet och avlider slutligen:
Efteråt har han inget intresse och därav snabbt förlopp.
Senast redigerad av develi 2015-11-19 kl. 10:05.
2015-11-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns ingen porrsamling.

va??

kollade han inte porr på bilder??? vilken av typ av bilder var det?

har fått för mig detta. att han kollat teens med bundna händer och tejpade munnar....är det bara som jag inbillat mig?
2015-11-19, 10:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
va??

kollade han inte porr på bilder??? vilken av typ av bilder var det?

har fått för mig detta. att han kollat teens med bundna händer och tejpade munnar....är det bara som jag inbillat mig?
Det fanns cashbilder i hans och fruns dator vilka skulle ha kunnat hamna där när de laddade "vackra" porrfilmer (fruns ord) som de såg på tillsammans.

Ingenting tyder på att NB var intresserad av porrbilder, vilket däremot brodern var. Även strypsex.
2015-11-19, 10:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Var det du som undrade varför ladan inte spärrades av förrän dagen efter Lisa hittades? När de hittade Lisa och såg att hon kvävts/strypts/hängts med ett blått snöre som det fanns rikligt av i ladan förstod de att ladan var intressant som brottsplats.

Hårstråt på väggen som jag också tycker ser ut att ha fastnat på ett vått underlag gör att jag undrar om NB spolade av väggarna lite snabbt efter att han tagit ner kroppen? Satt hårstråt på snöret eller röret innan? Vatten fanns det gott om.
Ladan spärrades av på måndagen och onsdagen efter Lisas försvinnande, inte efter fyndet.
2015-11-19, 10:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Var det du som undrade varför ladan inte spärrades av förrän dagen efter Lisa hittades? När de hittade Lisa och såg att hon kvävts/strypts/hängts med ett blått snöre som det fanns rikligt av i ladan förstod de att ladan var intressant som brottsplats.

Hårstråt på väggen som jag också tycker ser ut att ha fastnat på ett vått underlag gör att jag undrar om NB spolade av väggarna lite snabbt efter att han tagit ner kroppen? Satt hårstråt på snöret eller röret innan? Vatten fanns det gott om.
Ladan spärrades av först måndag till onsdag efter att handsken hittats och sedan onsdag och framåt sedan örhänget hittats.

Visst fanns det tillgång till vatten, men det skulle ha synts på golvet om damm och smuts hade runnit bort från platsen.
Senast redigerad av iesho 2015-11-19 kl. 10:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in