2015-11-19, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
va??

kollade han inte porr på bilder??? vilken av typ av bilder var det?

har fått för mig detta. att han kollat teens med bundna händer och tejpade munnar....är det bara som jag inbillat mig?

Här är länk till sida med bilder som var med i FUP. Är tejpade tonårstjejer o.dyl.
Han gillade denna typ av bilder och var med i facebookgrupp som visade dem:

http://urbotainskrankthet.spotlife.s...-forminskning/
Senast redigerad av blackmolly123 2015-11-19 kl. 11:08.
2015-11-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, han går en strålande framtid till mötes i och med att han snart bereds möjlighet till
en långvarig och karaktärsdanande anstaltsvistelse var det nu än blir någonstans.

Fasta rutiner, arbetsplikt, god näringsrik mat, stimulerande umgänge med medinterner
och en skön och trivsam bostad om än med begränsad golvyta för vilken ingen hyra
behöver månatligen erläggas. Alla sköna ostörda runkstunder därtill. Och han har ju ett
närmast tvångsmässigt behov av att dra i lilla snorren visst. Behöver inget fruntimmer
att ha sex med, han trivs lika bra utan.

Han får det prima. Inte minst måste det ju vara väldigt givande att få prata och umgås
med andra som dödat. Bara en mördare kan förstå en annan mördare så där finns nog
mycket att bygga på.

Så beaktande allt detta hur fantastiskt mycket bättre baltens tillvaro kan bli framöver
jämfört med det slitsamma och meningslösa slavliv han framlevat tills nu med
grymt långa arbetsdagar hos en girig svensk gamling på landsbygden, så är det kanske
något dumt att riskera att gå miste om den här drömtillvaron genom att överklaga
och dra målet en gång till. Tänk om hovrättsledamöterna köper en senkommen
berättelse som handlar om att hans skuld begränsar sig till att han agerat uppstädare
åt någon annan och dömer till hans fördel?
Ett lindrigt straff för grifterfridsbrott och snart är han ute igen?
Då är det ju ut till mödorna och slavlivet igen förmodligen med alla dessa krav från folk
och annat bekymmersamt elände.

Nej, korkat att äventyra chansen till ett behagligt drömliv på en av våra statliga
bekvämlighetsinrättningar.

Jag tror som dig, men att han överklagar för att hålla masken. Nero vill inför omvärlden, särskilt inför familjen i Litauern framstå som oskyldig.

Det psyket är svårt att förstå, men att han är farlig för oss alla borde det inte råda tvivel om.

I ett fängelse kommer han ha andra mördare omkring sig, folk som förstår honom.

I jämförelse har vi Hagamannen. Våldtäkts-Niklas och äcklet Eklund, dessa två likasinnade fann varandra i fängelset och blev goda vänner. Har Hagamannen vänner att umgås med ute i det fria? Och vad är oddsen för att någon vill ha med honom att göra?
2015-11-19, 10:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Här är länk till sida med bilder som var med i FUP. Är tejpade tonårstjejer o.dyl. Han gillade denna typ av bilder och var med i facebookgrupp som visade dem. http://urbotainskrankthet.spotlife.s...-forminskning/
Ok, hade glömt facebookgruppen, men de flesta bilderna i FUP kom från broderns mobil.
2015-11-19, 10:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det ser ut som att just den platsen Lisa hängdes på är renare från sand och annan skit än det övriga golvet. Det låg också ett hårstrå under diskbäcken som kan vara Lisas. Inte omöjligt att det spolades in där.
Brottsplatstekniker borde ha noterat en sån sak.
2015-11-19, 10:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Måste fråga er som är insatta i detta.

Vem tror ni att det är som spridit ut sakerna? Jag är helt övertygad NB är GM.

Men tror ni att han spridit ut de också? För som jag tolkat det är det ändå en bit ut på fält osv. Skulle han gått ut och spridit ut allting som dessutom ledde till hans hus? Hennes Pappa borde ju vara där då och dessutom uppmärksammat det.

Att NB är inavlad och dum i huvudet är ju klart sedan början, men det jag menar är borde han inte lämnat alla sakerna som va kvar på 1 och samma ställe? Eller rentav bara lagt det bredvid kroppen?

Ja, nu leder ju inte spåret till hans hus direkt utan en onödig omväg via Martorp.

De saker som var utspridda var väl ganska lätta saker som kan spridas av vinden eftersom det blåste rätt bra.
Grejerna var såna som normalt förvarades i jackfickorna.
Kan det vara så att Lisa forslats i något öppet fordon typ lastare eller lastbilsflak och att sakerna blåst av och sen blåst omkring.
Det är lite dåligt dokumenterat hur långt in från vägkanten sakerna låg. Mobilfodralet anges till 4 meter in på åkern. Där ligger även kexchokladpapperet.

L-GÅ har en VW lastbil vad nu det är.
Apropå hantverkarbilar så har hans son en VW Caddy!!
2015-11-19, 11:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror som dig, men att han överklagar för att hålla masken. Nero vill inför omvärlden, särskilt inför familjen i Litauern framstå som oskyldig.
Det psyket är svårt att förstå, men att han är farlig för oss alla borde det inte råda tvivel om.
Han har vinstvinning i att blåneka från hans lilla bubbla - han tror att han kan komma runt bevisningen på detta sätt. Han verkar inte ha full koll på DNA iom de frågor om detta som står att läsa i förhören..
Det är nog inte lätt att kartlägga denna man men det vore nog av vikt att lägga fram en annan gärningsmannaprofil inför HovR. Jag tror det finns en sådan om de hittar de rätta personerna.
2015-11-19, 11:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, nu leder ju inte spåret till hans hus direkt utan en onödig omväg via Martorp.

De saker som var utspridda var väl ganska lätta saker som kan spridas av vinden eftersom det blåste rätt bra.
Grejerna var såna som normalt förvarades i jackfickorna.
Kan det vara så att Lisa forslats i något öppet fordon typ lastare eller lastbilsflak och att sakerna blåst av och sen blåst omkring.
Det är lite dåligt dokumenterat hur långt in från vägkanten sakerna låg. Mobilfodralet anges till 4 meter in på åkern. Där ligger även kexchokladpapperet.

L-GÅ har en VW lastbil vad nu det är.
Apropå hantverkarbilar så har hans son en VW Caddy!!
Antag att gm väntade in Lisa på enskilda vägen strax efter säteriet, dödade henne, gömde kroppen tillfälligt, förstörde mobilen och körde tillbaka mopeden och spred ut mobildelarna på färden tillbaka.

Det finns flera uppgifter om bilar parkerade nära ladan, t.ex. Pilfalks uppgift (FUP s.329) om äldre ljust blå eller grå, kantig bil avhuggen där bak, som 18:45 - 18:55 var på väg ut från den parkering där mopeden återfanns.
2015-11-19, 11:21
Moderator
blomvattnares avatar
Upprepningar och tjafsande raderat.

/Mod
2015-11-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
DN: Stefan Lisinski: Mycket kan fortfarande hända i Lisa Holm-fallet
Citat:
En förutsättning i åtalet är att Nerijus Bilevicius har varit ensam om att mörda Lisa Holm. Här finns flera frågetecken som inte helt reds ut av tingsrätten. Exempelvis har dna från den åtalades hustru hittats på Lisa Holms underkläder.
[...]
Men om Nerijus Bilevicius överklagar ändrar sin historia kan det möjligtvis öppna för tvivel om hur stor hans skuld är.

Du verkar ju inte ha förstått att den mikroskopiska mängd av DNA från IB funnet på LH:s underkläder bara stärker domen mot NB. NB:s dåliga hygien var ju omvittnad och risken för kontaminering uppenbar.

Och ändrar NB sin historia i HR så finns ingen trovärdighet kvar öht.
2015-11-19, 11:51
Medlem
Citat:
Det här har jag redan svarat på.

Han kan vara oskyldig även om han inte anses trovärdig. Misstrodd och skyldig är inte samma sak.

Xenia. Ta ett djupt andetag och koncentrera dig på vad ett brottmål handlar om.

I detta fall var en flicka försvunnen. När hon hittades konstaterades det att hon var mördad. Från det man visste att hon var mördad var allt fokus på att hitta mördaren.

Utredningen har egentligen inget annat syfte än att hitta mördaren och de bevis som binder mördaren till brottet. Kanske kontrollera om det finns fler gärningsmän och avfärda allt som inte har med saken att göra.

Allt annat som hur det gick till i detalj är intressant, men det rör mer resonemang kring påföljden.

Det är ett brott att mörda och det ger livstid när en ung flicka mördas utan någon anledning som kan anses förmildrande. Det är ingen skillnad om mördaren bar i väg sitt offer eller lockade henne till ladan. Det som skulle gjort skillnad är om de kände varandra, och blev osams. Men så är det inte.

Mordet är bestialiskt oavsett hur det gått till i detalj, och tack och lov är vi besparade ifrån detaljerna genom sekretessen.

Vi var många som förstod att de hade rätt gärningsman häktad. Det vi tittar på, är bevisningen. Sen så är det igen; trovärdighet!

Jag såg inget tecken på trovärdighet hos Inger Rönnbäck, men det osade trovärdighet om åklagaren som höll en låg profil men talade om tidigt att de hade teknisk bevisning. I min värld går inte en person som honom ut och påstår det utan att det är sant. Det kommer ju en huvudförhandling där han inte vill äventyra sitt åtal genom att framstå som en idiot!

Bevisningen binder Litauern till Lisa Holm, och de förklaringar till hur Litauerns DNA hamnat på olika ställen som binder Litauern till mordet, är bara dumheter som Inger Rönnbäck presenterat. Dumheter som får alla att bara le.

Som advokat kan hon inte i ett brottmål som detta koncentrera sig på något annat än att rubba bevisningen och hoppas på ett bra alibi. När hon från början vet att bevisningen binder klienten till morden, då är det hennes skyldighet att koncentrera sig på påföljden, och inte satsa allt på att alla andra är dumma!
2015-11-19, 11:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
va??

kollade han inte porr på bilder??? vilken av typ av bilder var det?

har fått för mig detta. att han kollat teens med bundna händer och tejpade munnar....är det bara som jag inbillat mig?

Om du t.ex använder webläsaren Chrome så sparar Chrome bl.a bilder i en speciell mapp på hårddisken. Detta görs för att spara tid om man besöker sidan nästa gång. Då slipper man hämta bilderna igen från nätet. Där finns även länkar till sidor man besökt. Du kan testa att dra ur sladden till internet. Du kan ändå se de senaste sidorna du var inne på för de ligger i Cache.

Om du i utforskaren klickar dig fram till C:\Användare\<ditt användarnamn> så får du skriva \appdata för att komma vidare. Klicka dig vidare så här:

C:\Users\<ditt användarnamn>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache

Där finns massor med mappar och filer. Det finns en begränsning hur mycket utrymme på hårddisken man använder till Cache och när det är fullt så skrivs det gamla över med nytt innehåll.

Någon som "samlar" på porrbilder högerklickar på bilden och väljer Spara bild som... och väljer en egen mapp att lägga bilden i. Då blir den inte överskriven.
Antal bilder i NBs Cache var 1500 därav 6 av typ bonding.

Ut och porrsurfa nu!!
Med programmet Ccleaner can du rensa Cache-minnet.
2015-11-19, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
1. Jag anser att rättshaverismen här är att alltid hävda motsatsen och misstro mot åklagarens och nu också tingsrättens version, likt en besserwisser. Att alltid ha en annan teori som man presenterar som en absolut sanning.

2. Nerijus är dömd till livstid för mordet nu. Har du problem med det får du nog söka till andra instanser och klaga.

3. Nej, åklagarens version "sket sig inte" - tvärtom, Nerijus är dömd till livstid.

Dessutom, är ingen mening att diskutera hur Nerijus fått Lisa in i ladan om man gör det i syfte att hävda att man har rätt. Så länge han inte berättar något så kan varken jag eller du säga vad som är mest sannolikt. Vad som helst kan ha hänt, hon kan ha lurats/lockats över vägen eller överrumplats, det vet vi inte och man kan inte som du alltid hävda att olika händelser är osannolika utan du kan skriva att du tror det ena eller andra är mer sannolikt.
"Hur lockade en manipulerande psykopat Lisa över vägen?" Den frågan är (medvetet?) dum då det finns hur många exempel som helst på "manipulerande mördar-psykopater" som lyckats lura flickor/kvinnor att de t.ex behöver hjälp med något för att sen överfalla/mörda dem.

Citat:

1. Det är inte rättshaverism.

2. NB har förklaringsbörda, det var därför han dömdes. Ur domen:
Citat:
Citat:
Den tekniska bevisningen ger således ett mycket starkt stöd för åklagarens talan och
Nerijus Belivicius har inte förmåtts lämna någon rimlig förklaring till de gjorda fynden.

3. Se 2.

1. Jo, det är det, speciellt när man inte förstår att det är det.

2. NB dömdes för att det är ställt utom rimligt tvivel att han mördat Lisa.

3. Åklagarens version sket sig verkligen inte, det var Nerijus och Rönnbäcks versioner som sket sig.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-11-19 kl. 12:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in