2016-01-02, 23:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej, din fantasi är ju ytterst begränsad, det visar sig gång på gång. Din älskling kunde så klart inte ett ord svenska efter 2 ½ år i Blomberg.
Har du bättre fantasi? Vad var klart på fyra minuter? NB är inte min älskling, det brott han begick efter Lisas död, oavsett om han är ansvarig för hennes död eller inte, är vedervärdigt.
2016-01-02, 23:52
Medlem
Ursäkta men vem är detta pizzavittne so du påstår har sett en man utanför ladan 18.25?är ju ingen som vittnat i rättegången eller finns med i FUP ,källa tack..
2016-01-02, 23:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarterUSM
Eftersom mina inlägg försvinner vet jag inte vem jag ska svara men ngn frågade om om det finns något liknande som flashback i England. Jag är hemma i UK men inte särskilt hemma i forumvärlden, vilket säkert syns även här. Visst finns alla möjliga olika forum för specialämnen och med stor sannolikhet också ett för ouppklarade rättsfall men, nej, flashback är unikt, närmast man kommer flashback i england är boards.ie och det är en irländsk sida som säkert blir OT i detta chatrum
Frågan är väckt så du är helt on topic. Det var utifrån synvinkeln att granska NBs förehavande i Ely eller nåt dylikt.
2016-01-02, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mopeden stod utom synhåll från ladan. Hon kan inte ha sett hans vinkningar.
Överfallet skedde tidigare än vad TR trodde, enligt dig.
Sicket argument..
Om Lisa stod vid mopeden men runt hörnet och fipplade på mopeden har ältats till leda, om Lisa hör honom ropa är en annan variant, om Lisa vänder sig om mot vägen och han vevar i armarna, om NB uppmärksammade henne innan hon gått runt hörnet ens, om NB tutar till med bilen:

Har ingen en susning om.

Vart TR sen tror hon överfölls spelar ingen roll - vi talar inte om kameraövervakat alternativt bevittnad händelse och NB kniper käft.
2016-01-03, 00:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Men läs länken:

Blåmarkerad bilväg: möjlig väg som gm (gärningsmannen/-männen) kan ha transporterat LH från ladan L till arbetsboden vid Martorps gård M.
Han ville ju inte åka förbi sin bostad.

Vittnesiakttagelsen kan mycket väl stämma. Vad man bör ha i åtanke är att NB "monterar fönsterbleck åt G*stav" denna kväll. Han åker hem ett par vändor för att hämta de rätta verktygen i syfte att utföra sitt hantverk (den verkliga anledningen är förstås för att skaffa sig alibi). Jobbet gjorde han mest troligt på f.m i själva verket då han sågs av tre st vittnen, varav en granne till G*stav. Själv uppger han att han låg hemma och sov (inget alibi).

Utgår vi ifrån NB´s tankebanor denna kväll så förefaller det inte helt osannolikt att han kan ha svängt vänster mot bostaden innan han drar vidare mot Martorp.
Har han monterat fönsterbleck åt G*stav blir vänstersvängen också den naturliga vägen tillbaka, mot bostaden. Åter ett sätt att skapa sig ett falskt alibi.

Övriga två föremål kan ha missats och slängts ut under veckan.
2016-01-03, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall skedde överfallet inte där TR tror.

HR kan ändra vad som helst.

Har han gått över vägen för att få hennes uppmärksamhet och gått före själv in i ladan så kan väl platsen för överfallet mycket väl vara där tingsrätten tror? Och även om han har tvingat med henne över vägen så är väl platsen för där han till slut övermannar henne och sparkar omkull henne och sliter av hjälmen inne i ladan på den plats där tingsrätten tror. Att örhängena finns där tyder ju på detta.

Jovisst, så kan man ju svara på frågan men nu ville jag veta mer exakt vad det är som du tror dig veta som gör att dom KAN att ändra på något? Ditt inlägg tyder ju på att det skulle finnas en specifik anledning till att dom KAN ändra på något.
2016-01-03, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vittnesiakttagelsen kan mycket väl stämma. Vad man bör ha i åtanke är att NB "monterar fönsterbleck åt G*stav" denna kväll. Han åker hem ett par vändor för att hämta de rätta verktygen i syfte att utföra sitt hantverk (den verkliga anledningen är förstås för att skaffa sig alibi). Jobbet gjorde han mest troligt på f.m i själva verket då han sågs av tre st vittnen, varav en granne till G*stav. Själv uppger han att han låg hemma och sov (inget alibi).
Utgår vi ifrån NB´s tankebanor denna kväll så förefaller det inte helt osannolikt att han kan ha svängt vänster mot bostaden innan han drar vidare mot Martorp.
Har han monterat fönsterbleck åt G*stav blir vänstersvängen också den naturliga vägen tillbaka, mot bostaden. Åter ett sätt att skapa sig ett falskt alibi.
Övriga två föremål kan ha missats och slängts ut under veckan.
Ja, jag funderar också på om han var ute och fixade med detta på fm eftersom han sågs vid Gum och sen komma från Martorphållet. Ljuga tycks han göra hur som haver om att han sov till kl 14.
Han är skum och inte lite fräck heller i risktagandet. Har en känsla av att detta är väldigt planerat och att vissa resrutter har ett syfte. Sen syr han ihop säcken med en väldig hastighet när det väl är dags.
2016-01-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad som är viktigt i sammanhanget är +4 på jackan, samt flera +3. Det kan inte "skojas" bort. Och att frugans DNA finns på trosan gör NB än mer bunden till gärningen. Och vilken otur att han är ute och söndagsåker vid de kritiska tidpunkterna.

Ordet "spännande" känns som väldigt felaktigt och främmande att använda i sammanhanget. Och om du ändå vill använda just det ordet så är du en av få som har den åsikten gällande skuldfrågan.

På tal om trosa och frugans DNA.. Är det ngn som vet om frugan har fått tillbaka SIN trosa som hon fick klä av sig vid häktning, och sedan inte fick tillbaka när hon släpptes?
2016-01-03, 00:32
Medlem
Läste tidigt ngt om att detta med tvätt av leriga/smutsiga byxor kommit på tal redan första svängen NB var hemma på söndagen, vid ca 16.00 tiden. Och även att byxorna dock aldrig blev tvättade.. Hittar det inte nu, ngn som kan säga hur det var med det?
2016-01-03, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarterUSM
Eftersom mina inlägg försvinner vet jag inte vem jag ska svara men ngn frågade om om det finns något liknande som flashback i England. Jag är hemma i UK men inte särskilt hemma i forumvärlden, vilket säkert syns även här. Visst finns alla möjliga olika forum för specialämnen och med stor sannolikhet också ett för ouppklarade rättsfall men, nej, flashback är unikt, närmast man kommer flashback i england är boards.ie och det är en irländsk sida som säkert blir OT i detta chatrum

Intressant, tack för tips. Ska kolla den sidan - boards.ie
Skulle vara intressant att se om det finns någon möjlighet att kolla ouppklarade rättsfall med tonårsflickor som mördats eller överfallits, kanske med inslag av tejpning och annat, under den tid som Nerijus arbetade och bodde där.
2016-01-03, 00:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag funderar också på om han var ute och fixade med detta på fm eftersom han sågs vid Gum och sen komma från Martorphållet. Ljuga tycks han göra hur som haver om att han sov till kl 14.
Han är skum och inte lite fräck heller i risktagandet. Har en känsla av att detta är väldigt planerat och att vissa resrutter har ett syfte. Sen syr han ihop säcken med en väldig hastighet när det väl är dags.

Mer än troligt att han utförde sitt hastverk redan då, han ville snarast få det bortgjort. För att kunna koncentrera sig på sin plan under em.

Diskussionen om hittad avföring i ladan: stressen kan antas ha ökat under dagens lopp varför den redan krångliga magen kan ha försämrats timmar innan överfallet. Förberedelsen skedde i lada med anslutande delar och den ökade anspänningen han kan ha resulterat i att han satt sig ner där under em.
2016-01-03, 00:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Ja det är sorgligt att behöva konstatera det som uppdragsgivare och finnansiär av deras verksamhet. Komunal och statlig verksamhet är ju inte direkt känd för sin effektivitet eller att de drar till sig gräddan av arbetskraften.

Man måste sällan vara bäst, det räcker med att vara tillräckligt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in