2016-01-02, 19:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lisa observerades vid cafeet mellan kl 18:30 och 18:40 vid sin moped*.

Solklart. Det enda vittnet som har en avvikande tidsuppfattning, som dessutom är en uppskattning på 10 MINUTER, ska tas på högsta allvar men alla andra är oseriösa och luddiga.

Hur var det med den krattade gången och det mystiska mjölkpaketet då? Hittat något av intresse?
2016-01-02, 19:23
Moderator
OYs avatar
Citat:

Så förklara gärna hur det skulle vara möjligt att NB skulle hunnit alt detta på 20-30 minuter;

Överfalla Lisa
Transportera inn Lisa i ladan och mjölkrummet
Binda snara om halsen på Lisa
Tejpa Lisa's huvud
Hänga upp Lisa i röret
Dra ner/upp Lisa's kläder
Utföra sin sexuella handling
Ta ner Lisa från hängningen
Bajsa i ladan pga adrenalinpåslag
Packa in Lisa's kropp i plast eller liknande för att undgå DNA etc i bilen
Bära ut Lisa's kropp ur mjölkrummet/ladan
Lägga ifrån sig Lisa's kropp och öppna bagageluckan på bilen
Lägga in Lisa's kropp i bagageluckan
Köra från Ladan till där vid skogen det påstås att vittnena Lars och Malin ser en ljus Litauenmärkt bil

Helt enkelt OMÖJLIGT !

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

*
FUP 318
Förhör med Jansson, Magnus; 2015-06-08
Jansso*, MAGNU* mobiltfn 0704031***. Magnu* berättar att han på söndagskvällen vid 18.30—19 tiden åkte från Kullen mot Källby. Vid Blomberg, strax efter Cafét eller rättare sagt "gamla spritfabriken" hinner han upp en bil som han tycker kör i väldigt låg fart. Bilen tror han är en Skoda eller Dacia, modell "mini SUV" och svart till färgen. Han säger att bilen till 99% var svenskreggad, om den vore utländsreggad så skulle han reagerat. Han såg inget av vem eller vilka som fanns i bilen han körde om. Klockan 19.40 ringer Magnus igen och vill förtydliga mer av hans iakttagelser. Han har hört att flickan jobbade på Cafét, han såg troligtvis denna flicka, hon stod då vid sin moped vid gaveln av Cafét som vetter mot Kullen. Magnus upplevde att flickan höll på att åka från platsen, "höll på att kliva på mopeden". Magnus hade även tänkt tanken "nu har de stängt Cafét". Klockan var 18.30--18.40. Vad gäller bilen han körde om har tanken uppkommit, "höll den på att vända på vägen"
`
Transportera Lisa genom ladan och samtidigt sätta en snara om halsen, det kan göras samtidigt.

Dra av kläder kan kombineras med en sexuell handling.

Det där med bajset, NB kan faktiskt ha bajsat i ladan innan överfallet på Lisa. Han uppehöll sig kanske i ladan en längre stund, han ville absolut inte missa när tjejerna gick ut från caféet, han ville inte heller bli sedd, därför bajsade han snabb och kvickt i ladan för att därefter ställa sig vid fönstret igen, kan det ha gått till så?

Jag vill mest visa att det är fullt möjligt att göra det NB gjorde genom att såga din lista lite, om inte annat så har NB själv visat att man kan göra det han har gjort på runt 20-30 minuter.
2016-01-02, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Om jag har 1 IQ är den i alla fall bra mycket högra än din nolla.
Jävla idiot.

MERA BEVIS på ditt IQ.

Ursprungligen postat av HYDRA2016

Viktiga fyndplatserna i Lisa Holm-fallet

http://www.mysterium24.se/?p=2600 KARTA

C:a 18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan
Till Martorp i hög fart.
I hög fart slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-02 kl. 19:29.
2016-01-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Helt rätt. Ingen vet ju annat än att hon dog pga syrebrist så egentlig orsak kan bara "förmodas".
Dock säger TR:
Dödsorsaken kan därför inte fastställas till annat än en strypning
som övergått i en hängning. I vilken fas döden inträtt är omöjligt att säga.
Åklagarens gärningsbeskrivning täcker dock in båda alternativen strypning/
hängning varför en kombination av dessa är tillräckligt preciserad som dödsorsak.

Att kroppen slutligen hängt och senast kort efter upphängandet döden inträtt är alltså enligt TR (och mig för den delen) att betrakta som ett faktum. Likaså att detta skeende är uppsåtligen förorsakat av den tilltalade.

Intresset för snöranordningen bottnar i en förhoppning om att kunna närmare belysa förloppet – dels som en medmänsklig strävan, dels som ett försök att bidra till styrkandet av uppsåt och av förberedelse=planering. Det finns säkert de som tycker att bevisningen är tillräcklig och att dessa bekymmer är onödiga. Men det är mycket som i onödan diskuteras i tråden, i bästa fall av ren nyfikenhet. Jag själv har inga problem med att nöja mig med befintlig bevisning och därpå grundad dom.
2016-01-02, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Så förklara gärna hur det skulle vara möjligt att NB skulle hunnit alt detta på 20-30 minuter;
Överfalla Lisa
Transportera inn Lisa i ladan och mjölkrummet
Binda snara om halsen på Lisa
Tejpa Lisa's huvud
Hänga upp Lisa i röret
Dra ner/upp Lisa's kläder
Utföra sin sexuella handling
Ta ner Lisa från hängningen
Bajsa i ladan pga adrenalinpåslag
Packa in Lisa's kropp i plast eller liknande för att undgå DNA etc i bilen
Bära ut Lisa's kropp ur mjölkrummet/ladan
Lägga ifrån sig Lisa's kropp och öppna bagageluckan på bilen
Lägga in Lisa's kropp i bagageluckan
Köra från Ladan till där vid skogen det påstås att vittnena Lars och Malin ser en ljus Litauenmärkt bil

Helt enkelt OMÖJLIGT !
Absolut inte omöjligt och är redan förklarat x antal ggr av ett antal personer inklusive mig. Du ställer, sen FUP offentliggjordes, samma fråga om och om igen.

# Lisa luras över vägen (tar sekunder i anspråk) till bilen och öppningen.
# Dras direkt in i ladan (tar sekunder i anspråk) och en kamp uppstår på insidan - hon tappar handske och örhängen. (nån minut).
# Han kan ha hotat henne med kniv mot strupen och hon går själv genom ladan. Att han har kniv tar jag för givet eftersom han ska skära ner henne sen (tar några minuter i anspråk)
Total tid 5 min.
# Han tvingar in henne i mjölkrummet och stryper henne troligen medvetslös med snaran runt halsen direkt (tar nån minut i anspråk,medvetslös inom 20 sek)
# Han arrangerar rep och hänger upp henne och börjar sin vidriga tejpning. Han drar ner kläderna så kön är blottat och betraktar sitt verk. Onanerar ev eller så går det för honom i byxorna. (10-15 min?)
# Sen är han ointresserad och ska snabbt därifrån. Skär ner henne, rafsar ihop sakerna. Han hämtar bilen och kör till baksidan. (5 min)
# Han bär ut henne i bilen (tar några minuter i anspråk). Plast ligger redan bak på golvet i bilen.
Total tid hittills 25-30 min.
# Han ses komma i hög fart av vittnen vid 19-19.15 mot Martorp. Total restid Martorp är 3-5 minuter. Dess innan när vittnet inte iakttar bil på framsida (som två vittnen gjort innan vid ladudörren) har han antingen kört bilen till baksidan alt. är redan iväg.

Edit: Kläm in en lös skithög vart du vill. Det hinner han med i hypotetiskt schema.
Senast redigerad av develi 2016-01-02 kl. 19:41.
2016-01-02, 19:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
MERA BEVIS på ditt IQ.

Viktiga fyndplatserna i Lisa Holm-fallet

http://www.mysterium24.se/?p=2600 KARTA

C:a 18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan
Till Martorp i hög fart.
I hög fart slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.

Om man tittar på den blåmarkerade vägen är det inte den som T, A, L och M ser honom.
2016-01-02, 19:44
Bannlyst
Citat:
Om man tittar på den blåmarkerade vägen är det inte den som T, A, L och M ser honom.

Men läs länken:

Blåmarkerad bilväg: möjlig väg som gm (gärningsmannen/-männen) kan ha transporterat LH från ladan L till arbetsboden vid Martorps gård M.
Han ville ju inte åka förbi sin bostad.
2016-01-02, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tortyr är tortyr. Ditt sätt att dela upp i riktig och oriktig tortyr är bara en fokusförskjutning. Att använda barn som påtryckningsmedel och att säga att en mycket nära anhörig som också är häktad är självmordsbenägen samt att det finns lynchmobb därute som hotar dem är psykisk tortyr i syfte att framtvinga bekännelser.

Hade polisen trott att NB var gm hade de inte behövt använda dessa metoder.
Detta är viktigt att svenska ansvariga myndigheter får upp ögonen för att tortyr använts i det här fallet. Det är därför jag skrev dem.

Att fara med osanna påståenden p.g.a ditt eget hat mot polis, militär, åklagare etc, det är verkligen en fokusförskjutning.
Ditt fokus läggs enbart på ditt eget hat och färgar alla dina inlägg därefter.
Det ter sig ganska märkligt att ingen advokat reagerat där och när dina påstådda tortyrsekvenser ska ha inträffat. Men, din förklaring är väl kanske att även dessa ingår i THE BIG konspiration som ska sätta dit Nerijus? Otroligt många personer och yrkeskategorier måste vara inblandade då i denna härva just för att alla spår, vittnesutsagor och händelser ska peka ut en "oskyldig" NB. Samtidigt så måste alla spår från den "verklige" GM ha raderats och han måste i princip ha varit helt osynlig. Nej du - polisen "torterade" inte NB för att framtvinga en falsk bekännelse. Polisen genomförde ett helt normalt och regelrätt förhör i försök att få Nerijus Bilevicius att erkänna sin ondskefulla, genomvidriga och hänsynslösa gärning - mordet/tortyren/skändningen av en försvarslös 17-årig flicka.
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-02 kl. 20:05.
2016-01-02, 19:57
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Men läs länken:

Blåmarkerad bilväg: möjlig väg som gm (gärningsmannen/-männen) kan ha transporterat LH från ladan L till arbetsboden vid Martorps gård M.
Han ville ju inte åka förbi sin bostad.

Jo jag ser ju vad det står. Men inom den aktuella tiden så har han setts vid utfarten vid adress Skogen, av L o M. Och då måste han ha åkt förbi sin bostad för att komma dit.

Säg att NB lämnar mordplatsen, kafèet, ca 18.50-18-55. Det bör ligga där. Jag är med på att han åker fyndvägen, som develi menar, men sen delar vägen sig och en går ju runt, den blåmarkerade, men den andra går direkt mot Nbs bostad och sen höger förbi bostaden och sen ut där Lo M ser honom.

Han kan ju inte ha hunnit till, om han lämnar kafèet 18.55 ca, åka hela fyndvägen efter och ut bortanför Martorp. In på Martorp och göra det han gör, för att sedan lämna Martorp, åka något håll för att sedan observeras av L o M återigen på väg mot Martorp så tidigt som 19.00. Knappt att han hinner det till 19.15.
2016-01-02, 20:03
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Jo jag ser ju vad det står. Men inom den aktuella tiden så har han setts vid utfarten vid adress Skogen, av L o M. Och då måste han ha åkt förbi sin bostad för att komma dit.

Säg att NB lämnar mordplatsen, kafèet, ca 18.50-18-55. Det bör ligga där. Jag är med på att han åker fyndvägen, som develi menar, men sen delar vägen sig och en går ju runt, den blåmarkerade, men den andra går direkt mot Nbs bostad och sen höger förbi bostaden och sen ut där Lo M ser honom.

Han kan ju inte ha hunnit till, om han lämnar kafèet 18.55 ca, åka hela fyndvägen efter och ut bortanför Martorp. In på Martorp och göra det han gör, för att sedan lämna Martorp, åka något håll för att sedan observeras av L o M återigen på väg mot Martorp så tidigt som 19.00. Knappt att han hinner det till 19.15.

Han hade så gott om tid så han kunde ta en rökpaus hemma på trappan 18:55. Där vinkade han åt GJ/VJ i ett försök att få alibi..
19:00 trampade han gasen i botten igen och ses av vittnen komma i hög fart vid 19-19.15 mot Martorp.
2016-01-02, 20:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det är mycket som är luddigt värre i denna utredning. Jag har själv ställt mig frågande till formuleringen.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Min gissning är att man syftar på fria ändar av snöret.

crus cruris n skänkel, ben (som i ”leg”)
2016-01-02, 20:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Han hade så gott om tid så han kunde ta en rökpaus hemma på trappan 18:55. Där vinkade han åt GJ/VJ i ett försök att få alibi..
19:00 trampade han gasen i botten igen och ses av vittnen komma i hög fart vid 19-19.15 mot Martorp.
Försök till alibi kommer han inte långt med. Men nice try.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in