Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
NB säger redan den 10 Juli att han sannolikt hälsade på grannarna fredag eller lördag efter han varit och tankat:
FUP 1592
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-07-10 13:10
-Äh, har du vid nåt tillfälle där på kvällen hälsat på din granne?
Det kunde va fredag eller lördag, jag tror på lördag jag åkte hem, efter att jag har tankat.
- Hm, hejade du på din granne då?
Det är mycket möjligt, varje gång jag ser honom jag hälsar på honom
Så den dömde mördaren sa det menar du.
Herringa jisses - då måste det ju vara sant! Inte skulle väl skit- och spermaskvättaren kunna ljuga i förhören???
Nä - vi gör alla bäst i att utgå från att han talar sanning. Släpp honom genast - be om ursäkt i tårar och överlämna nyckeln till Skövde stad till honom som en ursäkt.
För han skulle ju aldrig ljuga han Nerijus. Aldrig någonsin. Det är bara så beklagligt att en hel hoper korkade, korrumperade, ohederliga, DNA-kramande, fantasilösa poliser, åklagare, domare, advokater som granskat bevisningen, polisprofessorer och ett större antal människor här i tråden med högre examina och goda kunskaper och erfarenheter i kvalificerat analys- och utredningsarbete inte förstår det.
Vilken tur att du begriper bättre än hela denna samling av knäppa människor och kan stå upp till den oskyldigt dömdes försvar. Till mannen som inte kan ljuga. Till mannen som fått sitt DNA planterat på något vis på tio ställen på mordoffrets kläder fast han aldrig träffat henne. Till mannen som har en sån jävla otur att grannar fått för sig att de sett hans bil, samtidigt som hans knäppa familj inte kan ge honom alibit han naturligtvis har. Till mannen som råkade vara så lik en annan man som bara dagen innan mordet försökte locka in en annan blond, söt, smal liten tjej i sin bil bara nån kilometer från mordplatsen. Till mannen som har en sån vansinnig otur att inte ens hans advokat - damen som pratade två timmar om medias elakhet och hur dumma alla var i tingsrätten - har förstått att trasmattor på golv, hundar som inte borde ha rastats, krattade grusgångar, kvarglömda mjölkpaket och godsägarsöner som är ute och övningskör med sina tonårsdöttrar är händelser av MYCKET STOR VIKT som absolut bör åberopas i den nya rättegången och framtvinga nya förhör.
Icke att förglömma att den svenska polisens kriminaltekniska laboratorium i Linköping antagligen är korrumperade eller också så ytterst slarviga/inkompetenta att de fått helt felaktiga provresultat på alla grejerna och därför bör få allting omtestat på de danska - förlåt svenska skattebetalarnas bekostnad för att förhindra att ett justitiemord begås på den fine, fine, hederlige, arbetsamme, renlige litauiske hantverkaren.
Har jag glömt något av dina viktigaste argument i saken?