Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 19:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AB har arbetat lika länge i den ladan som NB, han hade kvar sin keps där och hans DNA fanns endast på ett ställe. Han hade tejpat en trasigt lock. Han hade blivit släppt hursom.

Fanns inget som skulle lett till åtal.

Lika lite som som för IB.

Det var NBs DNA som var "all over the place".
Att de blivit "släppta hur som" framgår inte av förhören där det just heter att de riskerade fängelse för medhjälp till mord.
2015-12-08, 19:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Develi:

Du verkar ha koll. Tror du personligen LH var utvald eller ren tillfällgihet att det blev hon?
Hur lyckades han få in henne där? Han måste tagit en enorm risk att ngn passerat samtidigt som han tvingat med henne in?

Sen dethär med tejpen. Om han är sexualsadist är väl hans "njutning" just att se lidandet? När hon kämpar för sitt liv men sakta men säkert dör?
Varför då tejpa ansikte o sånt? Då borde han väl verkligen vilja se hennes ögon hela vägen till dom slocknade???

Nu var inte frågan till mig men jag svarar ändå.
Lisa var inte utvald som den som NB helst av allt ville ha. Hon blev utvald utefter tillfälle.

Jag tror att NB har haft en riskbedömning med under händelseförloppet. Han konfronterar LH med en lögn. Hade hon synat den hade han gett upp där.
Hon går på bluffen och NB går vidare till nästa steg. Inget brottsligt i detta än. Han kör på så här tills han har fått LH till punkten där han kan löpa linan ut.
Han har fått med sig LH ända fram till ladan frivilligt. Ingen risk dit tills.

Tejpen är ett attribut för han fantasier. Finns fler sådana GM.
Kolla Harvey Glatman och Robert Ben Rhoades. Andra attribut men för samma orsak.
2015-12-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nu var inte frågan till mig men jag svarar ändå.
Lisa var inte utvald som den som NB helst av allt ville ha. Hon blev utvald utefter tillfälle.

Jag tror att NB har haft en riskbedömning med under händelseförloppet. Han konfronterar LH med en lögn. Hade hon synat den hade han gett upp där.
Hon går på bluffen och NB går vidare till nästa steg. Inget brottsligt i detta än. Han kör på så här tills han har fått LH till punkten där han kan löpa linan ut.
Han har fått med sig LH ända fram till ladan frivilligt. Ingen risk dit tills.

Tejpen är ett attribut för han fantasier. Finns fler sådana GM.
Kolla Harvey Glatman och Robert Ben Rhoades. Andra attribut men för samma orsak.

Och sen överfaller han LH snabbt? Du tror hon gick in frivlligt i ladan?
2015-12-08, 19:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Absolut eftersom jag tror han kan vara psykopat: Han har fantiserat länge och iscensätter de sjuka drömmarna - vilket är det samma som planering och aktivt uppsåt.
Han verkar cirkulera, ser sitt ideal och slår till. Redo är han redan i sin sjuka hjärna som sagt:
Fantiserat, övervägt och bestämt dig att slå till bara det rätta tillfället kommer.
Jag tror han hade samma modus som dagen innan - förberett tal/agerande och sen att han troligen hotat henne med kniv.

Han kör säkert med samma upplägg som dagen innan.
2015-12-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att de blivit "släppta hur som" framgår inte av förhören där det just heter att de riskerade fängelse för medhjälp till mord.

Helt normal förhörsteknik. Bådas DNA fanns i anslutning till BO/BP.
2015-12-08, 19:52
Medlem
Citat:
Absolut eftersom jag tror han kan vara psykopat: Han har fantiserat länge och iscensätter de sjuka drömmarna - vilket är det samma som planering och aktivt uppsåt.
Han verkar cirkulera, ser sitt ideal och slår till. Redo är han redan i sin sjuka hjärna som sagt:
Fantiserat, övervägt och bestämt dig att slå till bara det rätta tillfället kommer.
Jag tror han hade samma modus som dagen innan - förberett tal/agerande och sen att han troligen hotat henne med kniv.

Från själva konfrontationen mellan NB och LH, hur lång tid tror du det tar innan hon är död?
Från han går fram till henne till döden dvs?
Snackar vi 10 minuter ?
2015-12-08, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men för h-e. Varför kan du inte bemöda dig att läsa själv?

Det finns 50+ sidor med förhör med AB, och där finns sida upp och ner om tvättmaskinen som kördes på söndagen för att NB hade smutsiga byxor när han kom hem på eftermiddagen. Jag kan inte gärna klistra in alltihop. Det finns inget som helst tvivel om vilken dag som avses, och eftersom du är för lat att läsa själv så är "jag" beviset. Skall vi säga så eller vill du fortsätta lite till?

Nej.

Om nu frågan är så central och viktig ska den ställas så inga tvivel om svaret kan uppstå. Punkt slut.

Vet förhör där förhörsledaren ändrat med tipex lite hur som helst... Och kallat det bevis.
Länge sen ju men ändå.

Du känner dig nöjd med svaret.
Jag tycker frågan är dåligt ställd och det får jag tycka oavsett om du har belägg för om jag läst FUP eler ej.

Nu var det utrett.
2015-12-08, 19:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt normal förhörsteknik. Bådas DNA fanns i anslutning till BO/BP.
Ja, men det framgår att förhörsledaren ville att de skulle ta tillbaka alibit och att detta skulle förbättra deras situation beträffande misstankarna om medhjälp till mord.
2015-12-08, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Från själva konfrontationen mellan NB och LH, hur lång tid tror du det tar innan hon är död?
Från han går fram till henne till döden dvs?
Snackar vi 10 minuter ?
Oj, inte en susning men jag ser det som mycket hastigt tillslag då han lyckats få henne i närheten av sin bil vid ladan, nån kamp uppstår på insidan då hon tappar örhängen och handske - fortsättningsvis direkt till mjölkrummet under hot med kniv. Kan också handla om falska löften: Följer du med så.. gör du som jag säger så..
Sen tar det inte lång tid troligtvis för jag tror att han varit där och förberett sen han åkte ut kl 16 på em. Snara, strypning, tejning, hängning, blottat kön och utlösning och jag hoppas evinnerligt att hon var medvetslös snabbt.
Efteråt har han inget intresse så förloppet i sig är snabbt forcerat: Det är lidandet han är ute efter, hans sjuka sexuella ultimata dröm.
Senast redigerad av develi 2015-12-08 kl. 20:02.
2015-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Oj, inte en susning men jag ser det som mycket hastigt tillslag då han lyckats få henne i närheten av sin bil vid ladan, nån kamp uppstår på insidan då hon tappar örhängen och handske - fortsättningsvis direkt till mjölkrummet under hot med kniv. Kan också handla om falska löften: Följer du med så.. gör du som jag säger så..
Sen tar det inte lång tid troligtvis för jag tror att han varit där och förberett sen han åkte ut kl 16 på em. Snara, strypning, tejning, hängning, blottat kön och utlösning och jag hoppas evinnerligt att hon var medvetslös snabbt.
Efteråt har han inget intresse så förloppet i sig är snabbt forcerat: Det är lidandet han är ute efter, hans sjuka sexuella ultimata dröm.

Så vid själva hängningen kan hon mkt väl varit vid medvetande inledningsvis?
Eller vad är mest troligt anser du?
2015-12-08, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När du har skrivit i tråden har man inte sett värst mycket exempel på något sånt tänkande
som kan beskrivas som vidare logiskt. Snarare raka motsatsen faktiskt. Men det är du inte
ensam om dessvärre. Logik är ingen av de starkare grenarna hos de som motsätter sig
möjligheten av en skyldig liten Nerijus.

Det är du som hävdar att tejpandet sker utan något egentligt syfte för förövaren.
I själva verket spelar nog den rikliga förekomsten av tejp i samband med vad som hände Lisa
en alldeles särskild roll för iscensättaren av detta sjuka och mordiska drama.
Det kan nog tänkas att detta bidrar verksamt till att skapa den sexuella laddning lille Nero
med sina minst sagt skruvade drifter är ute efter att uppnå.
Han får i sitt sexualsadistiska värv utöva makt, kontroll och dominans över sitt offer
och in i bilden kommer då tejpen farandes och klistrar sig fast.

Vidare: och på vilket sätt har en pappas påstådda "pillande" på sin försvunna dotters moped
något som helst med mordet på henne att göra?

Hur skulle åklagaren "möta upp gärningsmannen" för att det bättre skulle bli i din smak?
"Smutskastat maximalt"? Ge gärna några konkreta exempel på denna smutskastning är
du snäll. Har den här överbevisade grymme lustmördaren, livstidsdömd i tingsrätten,
verkligen behövt utstå nåt sånt förfärligt att man talar illa om honom?

Av allt sjukt och ologiskt som hamnat i denna tråd så tar nog detta priset, det fetmarkerade
alltså.

En stolle fann det som fullt möjligt att Lisa begått självmord och där trodde man att
gränsen var nådd av vansinnigheter, men så kommer en till här med en teori som
är ännu mera hårresande och vittnar klart och tydligt om att ett logiskt tänkande
är något som skribenten nog gör bäst i att inte framhålla som något utmärkande drag
hos sig.

Mja syftet med den hypotesen var främst att lyfta fram hur svårt åklagaren gjort det för försvaret att testa andra hypoteser efter som han släpper in 900 personer att klampa runt på brottsplatsen omgående...

Du förstod inte det. Helt ok.
2015-12-08, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Så vid själva hängningen kan hon mkt väl varit vid medvetande inledningsvis?
Eller vad är mest troligt anser du?
Jag tror på strypt för att bli "hanterbar" men inte död. Omtöcknad av hypoxi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in