2015-12-19, 23:11
Medlem
[quote=Disponent|55766412]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

DET ÄR SNUDD PÅ BROTT MOT = god advokatsed.

IR balanserar på en skör tråd till lina.

Undrar om hon förstår det själv?
2015-12-19, 23:28
Bannlyst
[quote=Remark|55766460]
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent

IR balanserar på en skör tråd till lina.

Undrar om hon förstår det själv?

Du har rätt hon går på en mycket skör lina.
Men jag tror inte hon fattar det själv, då hon troligen stirrat sig blind på alla pengar inför sin pension.
Du kan ju kolla Ratsit, och adress så får du mer info.
Det är troligen sista köret hon gör som sk: Advokat, sedan pysslar hon kanske med bouppteckningar eller liknande. Men det är en ren gissning av mig.
Men å andra sidan är det kul och tragiskt att se hur en viss Advokat arbetar.
Jag var vittne på en rättegång för länge sedan, och då var det en ganska ung tjej som var Advokat, och hon sopade mattan av både Åklagare och hela Rätten. Hon fick även applåder av åhörare.
Det var en fröjd att se en så duktig advokat.
2015-12-19, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Teori? NB är dömd av enig tingsrätt för mordet. Det är ingen teori, det är fakta och verklighet och det finns solid DNA-bevisning mot honom samt vittnen som bekräftar händelseförloppet. Dessutom saknar han alibi samt visade vägen till Lisas kropp när han försökte vifta bort MP från byssjan
.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, ja, ja, han är dömd för mord i lägsta instans. Att det var lustmord är likväl bara en teori.

Nej, det är ingen teori. Det finns inget annat alternativ nämligen. Strypt, hängd, tejpad, blottat bröst och kön, mördarens äckliga sperma i lampkupan, hans avföring i ladan = lustmord, en sexualsadist som mördat för att få tillfredsställelse, njutning och kanske ett stopp ett tag på de återkommande tvångstankarna och fantasierna.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-12-20 kl. 00:09.
2015-12-19, 23:40
Medlem
[quote=Disponent|55766604]
Citat:

Du har rätt hon går på en mycket skör lina.
Men jag tror inte hon fattar det själv, då hon troligen stirrat sig blind på alla pengar inför sin pension.
Du kan ju kolla Ratsit, och adress så får du mer info.
Det är troligen sista köret hon gör som sk: Advokat, sedan pysslar hon kanske med bouppteckningar eller liknande. Men det är en ren gissning av mig.
Men å andra sidan är det kul och tragiskt att se hur en viss Advokat arbetar.
Jag var vittne på en rättegång för länge sedan, och då var det en ganska ung tjej som var Advokat, och hon sopade mattan av både Åklagare och hela Rätten. Hon fick även applåder av åhörare.
Det var en fröjd att se en så duktig advokat.

I detta fall är det mer "skämskudde" som gäller.
2015-12-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Slaktavdelningen är avsökts efter sperma, men man har inte hittat något. NB försökte undvika att svara på frågor om spermafynden och menade att det var privat. Att han frivilligt skulle ha uppgivit att han har runkat i förrumet låter osannolikt, var någonstans i FUP har du läst det?
I
FUP sid 517
redovisas de spermaprover som tagits i förrummet:

5503/26565-15/S172 Tops - Betong under slanghärva i förrummet till "slaktrum". På topsen kunde sperma inte påvisas.
5503/26565-15/S173 Tops - Kakelplatta fog och betong under slanghärva i förrummet
till "slaktrum". På topsen kunde sperma inte påvisas.
5503/26565-15/S174 Tops - Svart/orange slang i slanghärva i förrummet till
"slaktrum". På topsen kunde sperma inte påvisas.

I
FUP sid 1624, 1625, 1634
pekar NB med ord och bild ut ett område i förrummet.
2015-12-19, 23:55
Bannlyst
Citat:
.

Nej, det är ingen teori. Det finns inget annat alternativ nämligen. Strypt, hängd, tejpad, blottat bröst och kön, mördarens äckliga sperma i lampkupan, hans avföring i ladan = lustmord, en sexualsadist som mördat för att få tillfredsställelse, njutning och kanske ett stopp ett tag på de återkommande tvångstankarna och fantasierna.

Jag misstänker att A1HORNYLAD inte har läst FUP.
2015-12-19, 23:57
Medlem
Citat:
NB, kommer inte att dömas för sin spermaproduktion. Oavsett var det skulle skett.

Utan för Mord. På Lisa Holm.
Men det är fascinerande vad han säger och inte säger. För varje gång jag läser i förhören inser jag att det pågår ett strategiskt spel och NB är inte uppenbart den som är minst förslagen. Alla sådana här situationer blir ju lite "nu kanske han tror att jag..., men kan han veta, nu har jag chansen att neutralisera ett eventuellt fynd..." osv. Jag tycker att spermat fått för stor plats i historien, speciellt i detta forum. Men om man hade gjort fynd på mordplatsen, så hade nog en del tvivlare känt sig mera övertygade om att detta faktiskt är ett sexualmord, vilket de flesta tar för givet utifrån själva scenen.
2015-12-20, 00:03
Bannlyst
En sak jag undrar över det är hur NB:s mamma kan säga att HON litar på advokaten. Är hon inte medveten om att advokaten hon litar så på har försökt och kommer förmodligen försöka igen, kanske ännu starkare - att rikta misstankar mot AB som gärningsman?
Inte för att det i praktiken kanske spelar någon roll vad Rönnbäck tar sig till men hur ska AB någonsin kunna känna något förtroende för sin mamma igen? På det här viset kan det ju i praktiken bli så att hon förlorar båda sina söner, NB får livstids fängelse och AB kommer inte att vilja sätta sin fot mer i det hemmet där lögnen och förnekelsen härskar.
2015-12-20, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Jag misstänker att A1HORNYLAD inte har läst FUP.

En del läser FUP som Fan läser bibeln
2015-12-20, 00:14
Medlem
Citat:
En sak jag undrar över det är hur NB:s mamma kan säga att HON litar på advokaten. Är hon inte medveten om att advokaten hon litar så på har försökt och kommer förmodligen försöka igen, kanske ännu starkare - att rikta misstankar mot AB som gärningsman?
Inte för att det i praktiken kanske spelar någon roll vad Rönnbäck tar sig till men hur ska AB någonsin kunna känna något förtroende för sin mamma igen? På det här viset kan det ju i praktiken bli så att hon förlorar båda sina söner, NB får livstids fängelse och AB kommer inte att vilja sätta sin fot mer i det hemmet där lögnen och förnekelsen härskar.
Jag tror inte att mamman är insatt i saken. Jag tror inte att brodern ger henne skulden för något heller. Hon har väl pratat med advokaten som försökt inge henne hopp, men aldrig att hon avslöjat sin strategi med brodern. Att modern ska ta in verkligheten är nog för mycket begärt. Brodern klarar nog av det, det kan väl t o m vara troligt att han förstått (han har ju levt ihop med brodern före, under och efter detta drama - i sitt tillbakablickande har han en mängd små iakttagelser att stämma av mot).
2015-12-20, 00:15
Bannlyst
Citat:
En del läser FUP som Fan läser bibeln

Dom kanske är kommunister eller IS-krigare. Jag vet inte men kan gissa mig till.
Att folk inte orkar läsa FUP innan dom ska yttra sig är helt och ren dårskap.
Kunskaper som finns i FUP måste man läsa om man ska kunna föra samtal här på tråden.
Ren slöhet vill jag kalla det.
En ung stakars flicka som blir grovt mördad av en sex dåre, och folk orkar inte läsa FUP:
Fattar inte vad dom då ska in på den här tråden att göra.
2015-12-20, 00:21
Medlem
Citat:

Jag tror hon bara försöker "rädda" sig själv. Kosta vad det kosta vill ... Hon vet säkert att detta är ett verk av NB.

AB klarar sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in