2016-01-04, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har också tänkt på Blomberg 10 i samband med ABs jogging och incidenten vid kopplingsstationen. Undrar hur det såg ut inne i det garaget? En polishund visade intresse just utanför garagedörrarna där.

Även det huset var NBs arbetplats sedan länge. Kan ha känts lika tryggt. Enligt NB hjärna så "det var min arbetsplats, mitt DNA finns överallt".

Att det sedan inte fungerade i praktiken visste inte NB, då.

Lämpligt nog skyllde han en blodig tumme på arbete vid just Blomberg 10. En skada som mest troligt uppkommit i samband med LH.

Jag tror att när han såg AB jogga så triggade det igång hans fanstasi som han försökte genomföra dagen efter, samma med när han såg Lisa på komma ensam på morgonen .... Trigger igen.

Jag tror han tänkt fortsätta scenariot med Adriana inne på Blomberg 10. Där lär ha funnits både byggplast och silvertejp. Blått balsnöre först då, från kopplingsboden - övermanna, dra snöret runt halsen så hon blev medvetslös. Sen fortsättning med hängning och hans egna vidrigheter, på sin arbetsplats, på Blomberg 10.
2016-01-04, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Från ladan till Martorp finns tre vägar:

1. Via allén -> Bostaden -> Vittnen -> Martorp.
2. Fyndvägen -> Bostaden -> Vittnen -> Martorp.
3. Fyndvägen -> Gom -> Martorp.

Alternativ 3 är den som finns inritade i FUP. Men då kommer man till Martorp söderifrån och passerar inga vittnen.
Alternativ 1 & 2 kommer man till Martorp norrifrån men då missar man två fynd om gjordes utefter alternativ 3.
Det finns kartor med testkörning där alla vägar är med - inte enbart alternativ 3 som visar alla fynden. Därför har jag reflekterat kring att de två sista fynden är troligen utkastade vid senare tillfälle. Det vill säga att han har troligen glömt dem i bilen (ramlat ner på golvet, mellan sätena).
Citat:
Tillhörigheter vid fyndvägen
Alla fynd (1-7 på bifogad bild) är kastade innan fyndvägen delar sig mot Gum (höger). Han tar vänster mot sin bostad (strax efter fynd 7)
http://x.cdn-expressen.se/images/ac/...9/16x9/760.jpg

Fynden kan indelas i tre zoner och alla är på vänster sida: 25-50 meter in från avtagsvägen, 140 meter in och slutligen 250 meter in.
Alla dessa saker kan han ha rafsat ihop i all hast i ladan - de kan ha ramlat ur hennes jacka.

# Han kan ha stannat till/saktat ner vid första zonen 25 meter in på grusvägen för att förstöra mobilen så att den inte ska kunna spåras. Mobilen verkar störa NB, det återfinns en krossad display bland annat.
# Alla delar härrör till mobil och det som finns instoppat i ett mobilfodral.
# Alla delar återfinns på vänster sida.
# Allt verkar således utkastat genom förarrutan.
# Alla fynd (utom två) är innan vägen delar sig till den egna bostaden eller Gum gård.

1) 25 meter in på vägen hittas krossad display till mobiltelefon (G003), 32 meter bortom finns biljett/MetroCard (G008). Nära inpå finns del av skyddsfodral till mobiltelefon (G007)
Sen kastas skärm till mobiltelefon (G226) tidigt efter grusvägen. Den ses utmarkerad på teknikernas egen handskrivna karta mellan krossad display och kvitton. (s.763)
2) 140 meter från infarten återfinns kvitto från Coop (G005) och kvitto från Vero Moda (G006) ligger nära.
3) 250 meter från avfarten hittas displayskydd (G004), VISA-kort (G105) samt mobiltelefondel (G106) - fynden ligger mycket tätt.

Efter halva vägen, vid T-kors, svänger han vänster mot sin bostad (den andra leder till Gum) och passerar genom skogen och kommer ut där vittnena ser honom komma ut på länsvägen mot Martorp.

Mopedkörkort och nycklar
De fynd som avviker efter färdvägen är mopedkörkort ((G009) samt nycklar (G206) - eftersom de ligger efter den väg som delat sig mot Martorp mot Gum. Jag tror fortsättningsvis att NB i all stress och med adrenalinpåslag missat nycklar och körkort som kan ha ramlat ner mellan sätena då han kör bilen och fokuserar på att förstöra mobilen och kasta ut delarna.

Litauerna arbetar med att renovera AJ:s villa vid cafét (Blomberg 10) och är dagligen till Martorp gällande verktyg etc. Han är även och byter däck.

NB kan mycket väl ha kastat ut nycklar och körkort under nån av dessa resor - vägarna är inte avspärrade, det finns inget fokus på fyndvägen öht. Första fynden vid grusvägen görs inte förrn först på tisdag kväll.
Han är välbmedveten om visitationer i Martorp (bilar stoppas vid ladan) och har knappast lust att ha kvar nycklar och körkort om de råkat bli kvar. Det är bråttom att göra sig av med dem.

Nån gång under måndag eller tisdag städar han bilen. Den är skitig i cupén men ren bak, saker står i baksätet istället och han har högst troligt haft byggplast utlagd.
2016-01-04, 19:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Stjärnadvokaten Rönnbäck kan kalla vilka vittnen hon så önskar. Du får väl "tipsa" människan.
Njae, det måste godkännas först.
2016-01-04, 19:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det står dessutom så här:
Helena Eriksson har också förklarat att en blodlik besudling måste härröra från en kontakt med färskt vått blod. Att blod som avsatts senast i februari 2015 vid arbete med röret skulle ha kunnat lösas upp och bilda en blodbesudling i juni 2015 framstår som så osannolikt att det kan uteslutas.
Det är inte vad hon sa. Hon sa vått eller färskt blod.
2016-01-04, 19:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men nu var det så att den bilkunnige HJ tror sig veta att det var en Landrover på samma plats där Eva Hill parkerade. Läs FUP.

Beige och silvrig kan man lätt ta fel på.

Beige kaffe?
2016-01-04, 19:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du svarade inte på mina frågor? I ditt scenario är har vi ju en mördare som fortfarande går fri för du hävdar ju att NB är oskyldig. Så, svara gärna på nedanstående frågor. Vill också veta vad du menar med att "polisen/ÅK därför möjligtvis osv osv...."VAD är möjligtvis osv osv....?

Jag svarade detaljerat på alla dina frågor i går men moderatorerna tog bort mina svar, tydligen iom att mina teorier omkring polis och evt. plantering inte får framföras eller diskuteras här i denna tråden.
2016-01-04, 19:40
Medlem
Yxzers avatar
Jag förstår inte varför fallet tas upp i Göta hovrätt!
Kan man som advokat hitta på vad som helst?
Vilket slöseri med skattepengar.
Är det inte nog med att vi måste ha aset i svenskt fängelse?

Detta är lika provocerande som journalisternas propaganda för fri invandring!!!
2016-01-04, 19:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag tror han tänkt fortsätta scenariot med Adriana inne på Blomberg 10. Där lär ha funnits både byggplast och silvertejp. Blått balsnöre först då, från kopplingsboden - övermanna, dra snöret runt halsen så hon blev medvetslös. Sen fortsättning med hängning och hans egna vidrigheter, på sin arbetsplats, på Blomberg 10.

.. erinrade mig att det var nåt med fasaden de sysslade med där när de renoverade huset. Hann han spika upp nån fasad så kanske den ligger innan för där. * ironisk *
Citat:
Och det är det här fasadbytet ni jobbar med… eller (ohörbart)
Sen förstärka, förstärka balkongen också

Vad menar han att han gör här på sidan mot fältet?
Citat:
Vad var det ni gjorde i måndags där?
Och det så att säga, på måndag, inte från vägen sidan men från fältens sida du vet, då så att
säga, då spikade jag plastvirket där, dom va borta
2016-01-04, 19:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är inte vad hon sa. Hon sa vått eller färskt blod.

Precis.. Är detta ytterligare en felaktig slutsats som satts på pränt i Tingsrättsdomen?
2016-01-04, 19:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Precis.. Är detta ytterligare en felaktig slutsats som satts på pränt i Tingsrättsdomen?
Ja, detta är en felaktig slutsats:
Citat:
Att blod som avsatts senast i februari 2015 vid arbete med röret skulle ha kunnat
lösas upp och bilda en blodbesudling i juni 2015 framstår som så osannolikt att det
kan uteslutas.
2016-01-04, 19:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Jag förstår inte varför fallet tas upp i Göta hovrätt!
Kan man som advokat hitta på vad som helst?
Vilket slöseri med skattepengar.
Är det inte nog med att vi måste ha aset i svenskt fängelse?

Detta är lika provocerande som journalisternas propaganda för fri invandring!!!

Känner du till någon livstidsdom som inte överklagats till HR?
2016-01-04, 19:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Beige kaffe?

Bilen ifråga var beige ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem