Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Vi är ju eniga, i det väsentliga rörande processen. Har vi någon teori varför det är så svårt för Fagro och de övriga foliehatarna att fatta att det finns inget alibi?
Ett alibi fixas inte av att Irina hörs, för vad hon än säger har det faktiskt ingen betydelse.
Är man av hävd alternativteoretiker alternativt rättshaverist så grundas det oftast på en bakomliggande orsak i personers liv. Man anser sig t.ex blivit utsatt för oförrätter av myndigheter eller av andra auktoriteter i samhället. Det kan i vissa fall här i tråden bero på att intellektet för personen ifråga inte räcker till för att värdera ting som nu en utredning.
När det gäller alibit som du tar upp så kan det bero på att materialet är för digert (Fup) så att det helt enkelt är för mycket att ta in och förstå för en del. Jag ser också en tendens hos den du nämner att källkritik tycks vara onödigt och att vara sanningsenlig saknar betydelse.
Det här fallet berör många människor på olika sätt. Utredningen har lovordats av framstående jurister och även av Leif GW. Trots det så sitter som du nämner ett antal foliehattar och sågar utredningen. Häpnadsväckande må jag säga. Man ifrågasätter detaljer som inte är relevanta. En del visar öppet siit hat, misstro, avsky mot vad de upplever som överheten i samhället. Min tes är att allt detta bottnar i personen själv, psykisk ohälsa, bitterhet eller ren dumhet.
Ser man objektivt på det här fallet och läser hela utredningsmaterialet och dom från TR så råder det ingen som helst tvekan om att "rätt man sitter". Alternativteoretikerna/rättshaveristerna ifrågasätter, men aldrig med sakliga argument eller med alternativ på GM byggd på någon som helst fakta.