2016-01-17, 17:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Nä, NB:s dotter är inte känd av NB heller, man kan undra varför.
Enligt AB misshandlade han sin dotters mor, tortyr blev hon utsatt för, såväl psykisk som fysisk. Jag antar nu att AB talar sanning eftersom du utgår ifrån att Irina talar sanning.
Ja det kan man undra.. och anses förhören relevanta ena stunden så finns det andra saker också.

Han är ytterst märklig, en dubbelnatur.

NB anses social och väldigt trevlig. Han är expressiv och för broderns talan (kan ej engelska).

Brodern säger däremot att han slickar svenskens röv, han fjäskar för folk. Han gör allt som sägs och lovar mycket.

Han berättar hur han trakasserar sin fru på fyllan. Han nedvärderar, säger att han är missnöjd med henne.
Han slår henne på knäna, puttar på henne och knuffar. Han slår hårt som mot en man.
IB bekräftar våld då han försökt slå henne.

Han var våldsam mot sin exfru och slog henne.
Han har ingen kontakt med sin dotter.
Hans bror har tagit exfruns parti och han gör aldrig om det. Han är rädd för honom när han är full.
Som yngre provocerade han ofta fram gräl för att få slåss.

Som arbetare får han mycket beröm. Världens lugnaste och trevligaste hantverkare sas det i TR.

Blomberg 10 inte gick igenom besiktningen gällande fasadjobb och andra saker. Skruvarna på fönsterblecket var ett hafsverk.
Hans bror säger att NB brukar ta åt sig äran för det jobb han egentligen utfört. Han får slutföra saker när det går emot honom. NB är lättirriterad och har bråttom.

Övrigt

Enligt frun berättar han ingenting även om hon frågar vad han grubblar på. Han delar inte med sig. Brodern säger det samma, han känner honom inte så väl. Tankar och inre känsloliv delar han inte.

Han beskrivs som mycket vrång. Frun ser ingenting som skulle kunna motivera honom att erkänna.
Han blånekar sen den 7 juni att han träffat Lisa trots tung teknisk bevisning.

I FUP beskrivs att han står för nära vid samtal och verkar inte ens förstå det (personliga sfären, distans)
För övrigt drack han öl och körde bil i Blomberg, hans fru fick säga till honom och han har åkt fast för rattfylla i England.

Hans hustru misstror honom iom att hon ställer denna fråga till honom på söndag:
Citat:
"kanske det var du som gjorde något mot tjejen"

"Kan det vara du som gömd någonstans flickan"
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 17:56.
2016-01-17, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fortfarande klarar du inte i alla dina fantasier att få in korrekta fakta.
Mobilen var med säkerhet ur funktion 1959.

Varför fortsätter du att upprepa Niklas Lindströms genom hela fupen felaktiga tidsuppgift?

LÄS FUP och lyssna.
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen.
2016-01-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
har du någon källa eller liknande på det fetade? Hade missat det

Jag tycker inte att det är nåt konstigt att man som pappa inte vill att ens barn ska klä sig utmanande. Heller inget konstigt att man inte vill att ens barn ska vara aktiv på facebook
eftersom det förekommer att män/killar skickar nakenbilder på sig själva samt sexuella kommentarer i inboxen osv. Pappan kanske visste om detta eller läste om detta i media och efter detta sa han kanske till LH att han inte ville att hon skulle vara på facebook. Eller så var det av ngn annan anledning men vad spelar det för roll? Olika familjer har olika regler. En föräldrar tillåter inte att sina barn äter på snabbmatsrestauranger medans andra föräldrar köper ut från systemb*laget och ger till sina barn.

Jag tycker nog det är mer konstigt om förälder tycker att "klä sig utmanande" mm är något att eftersträva. Föräldrar har ändå visst ansvar för barn och man vill väll att de ska gå bra för barnen här i livet

Enligt uppgift så ska detta vara med i ett protokoll.
Jag har inte kollat, det får du göra själv.

Fupen - Lisa Grät när hon avslöjade att hon inte längre kände igen sin pappa.
Fupen - Pappan åkte och tvingade sin dotter att gå från ett party kl 21, mot hennes vilja.
Fupen - Pappan beordrade Lisa att inte klä sig "utmanande."
Fupen - Lisa vägrade äta lunch tillsammans med sin pappa trots att han kommit för att hälsa på henne och äta lunch med henne.
Fupen - Lisa brydde sig inte om att svara på pappans oroliga sms om hon kommit fram till jobbet på morgonen.
Fupen - Lisa avslöjade att hennes pojkvän satt i caféet.
Fupen - Lisa använde internet för att kontakta killar hon inte kände.
Fupen - Lisa postade bilder på sig med "utmanande kläder" till pappans stora förtret.
2016-01-17, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Grejer som finns ..... jag är iaf övertygad om att dom finns , men var !
Jag menar alltså ett stort stycke byggplast eller stor plastsäck , och ett par handskar som använts av NB till ni vet vad .
Det har inte hittats i ladan eller på gärden eller på Martorp .
Kastats i en soptunna i Källby under söndagskvällen ? Nej tror inte NB vågade .
Min gissning är att grejerna kan finnas intryckta bakom panelen på Blomberg 10 som man jobbade med under sökveckan .
Vild gissning såklart , men inte omöjlig .
Undrar om Polisen rivit bort något av Panelen som monterades under dessa dagar ?
Det har jag också funderat på.
Blomberg 10, dit han verkligen ville åka och jobba fast de skulle få ledigt p.g.a söket.
Nu behövs väl inte dessa bevis också, men det skulle vara bra intressant om polisen kollade bakom panelen där, man vet aldrig.
2016-01-17, 18:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Ja det är ju också en teori och den kan väl vara möjlig.När först kom de första sökande till Martorp? Det kanske du känner till eftersom du vet att han blev låst att göra något åt saken.

Jag menar att NB blev låst i bostaden pga det snurrade runt folk överallt på småvägarna redan första natten .
Om NB synts ute med bil eller gående under natten så skulle han direkt blivit uppmärksammad .
Polis fanns i området stor del av natten , och Militär hela natten .
Det var viktigt , annars hade Lisa aldrig hittats tror jag .
2016-01-17, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag ser att du i det här inlägget med tidsangivelser har citerat mig bl a. Är bra och korrekt att också uppge vem/vilka som citeras.

Efter alla vittnesförhör och ljudinspelningar.

Har information även givits av Disponent och Reviews samt blackmolly123 för att få ihop Tidslinjen
som det mest troliga händelse förloppet.
2016-01-17, 18:04
Medlem
På tisdag ska militären Björn Sahl vittna igen.
Det fanns alltså anledning att studera vad han har sagt i förhör resp i TR eftersom han och militär-kollegan David var på fredagen den angivna anledningen till att NB fördes bort i handbojor och fick den bilden som de sedan dess har använt.

Han beskriver förhör IB som "plufsig" och deras katt som "ilsken" så att han fick "springa och hämta hundföraren".
Vad betyder detta? Hämta hundföraren?

Han säger också att på bilen han såg var det en "annan ordning på siffror och bokstäver". Det var det ju inte på NB:s bil. Det verkar som Björn Sahl har en del förutfattade meningar.

I tingsrättsförhören säger BS att han tittar in i boden och sedan hittar ett kadaver.

sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Varför tycker Björn Sahl efter att han tittat in i boden och hittat ett kadaver att det skulle något misstänkt i sig? Varför får han frågor om detta?

Strax därefter råkar han visst hitta busskorten. Men i första förhöret anger han inte att det är han som hittat det. Han säger det hittas ett busskort. (sid 426) Är det felskrivning i fupen eller varför säger han inte som det är?
2016-01-17, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
IB nämner saken i förhör 150620 (s. 1288, 1293ff).
Jag kan fortfarande inte se det jag frågar efter? Vart menar du hon säger att han åker till AJ? Det står om när GJ åker därifrån.
IB i TR:
Citat:
Sen när han kom tillbaka då var det kanske runt sju, kvart i sju kanske, när jag gick ut då var han redan ute. Sen kom Gustav från cafériktning och svängde runt hörnet.
2016-01-17, 18:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
På tisdag ska militären Björn Sahl vittna igen.
Det fanns alltså anledning att studera vad han har sagt i förhör resp i TR eftersom han och militär-kollegan David var på fredagen den angivna anledningen till att NB fördes bort i handbojor och fick den bilden som de sedan dess har använt.

Han beskriver förhör IB som "plufsig" och deras katt som "ilsken" så att han fick "springa och hämta hundföraren".
Vad betyder detta? Hämta hundföraren?

Han säger också att på bilen han såg var det en "annan ordning på siffror och bokstäver". Det var det ju inte på NB:s bil. Det verkar som Björn Sahl har en del förutfattade meningar.

I tingsrättsförhören säger BS att han tittar in i boden och sedan hittar ett kadaver.

sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Varför tycker Björn Sahl efter att han tittat in i boden och hittat ett kadaver att det skulle något misstänkt i sig? Varför får han frågor om detta?

Strax därefter råkar han visst hitta busskorten. Men i första förhöret anger han inte att det är han som hittat det. Han säger det hittas ett busskort. (sid 426) Är det felskrivning i fupen eller varför säger han inte som det är?
Han ska inte vittna igen, hans vittnesmål ska spelas upp. I morgon ska NB:s förhör spelas upp, men han kan välja omförhör om han vill, och det hoppas jag.
2016-01-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
LÄS FUP och lyssna.
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen.

Men det är fel. Du får läsa Telias uppgifter. Varför tror du på fupen som har visat sig innehålla så mycket fel varar den här uppgiften, som valsar runt i Niklas Lindströms förhör, bara är en enda?
2016-01-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876

Fupen - Pappan åkte och tvingade sin dotter att gå från ett party kl 21, mot hennes vilja.
Fupen - Lisa vägrade äta lunch tillsammans med sin pappa trots att han kommit för att hälsa på henne och äta lunch med henne.
Fupen - Lisa brydde sig inte om att svara på pappans oroliga sms om hon kommit fram till jobbet på morgonen.
Fupen - Lisa postade bilder på sig med "utmanande kläder" till pappans stora förtret.

Så här sa Lisas Pappa till Polisen.

Stefan tillfrågades om Lisa kunde ha haft kontakt med någon eller några personer som
inte Stefan och Helena kände till?
Han sa att det var svårt att säga men Lisa använde inte sin facebook så mycket utan hade
hållit sig till instagram. Han visste inte mycket av vad hon gjorde på internet. Han hade inte
varit inne och snokat i Lisas dator. Han hade inte känt att han behövt det utan han hade kvar
sitt förtroende för henne.
Det hade varit väldigt lugnt under den tiden hon var ihop med Måns. Lisa hade gjort slut med
honom för ca 3 månader sedan. Det hade sedan varit lite upp och ner med tjejkamraterna.
Stefan tyckte att Måns var en bra kille. Måns hade blivit ledsen då Lisa gjorde slut och hade
försökt att få henne tillbaka. Stefan hade inte hört talas om att Lisa hade någon annan kille.
Stefan visste att hon tagit bilder på sig själv och lagt ut på nätet vilket han inte gillade. Han
hade talat om det för Lisa. Han hade också sagt att han inte tyckte om att hon klädde sig
utmanande.

Han sa att han inte trodde att Lisa höll på med alkohol och liknande. Han hade sagt till Lisa
att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa
redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester och de andra då hade druckit alkohol.
Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte
alltid och hämtade henne om det behövdes. Om hon var på fest o d så var Stefan nykter så
han kunde hämta henne.
Efter förhöret visade Stefan hur mopeden stod då han hittade den och vart han flyttade den.
2016-01-17, 18:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876

Är det nåt speciellt du vill ha sagt?
Detta är nämligen delar som sammanfaller med det Nopomil skriver om i den andra tråden och som jag tyvärr inte får svar på - det undviker han helt trots flertal påminnelser. Du kanske kan förklara detta intresse istället då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in