Citat:
Ursprungligen postat av
zascha
Att jag tagit upp att Sverige är på plats tre i världens ranking av rättssäkerhet har bara varit som svar till de alternativteoretiker som i vart och vartannat inlägg skriker ut att "polisen är inkompetent, korrupt, med i konspiration, har tunnelseende"etc och kastat skit på rättsväsendet rent allmänt. Då kan det vara bra med ett litet klargörande. Att ifrågasätta, analysera och reflektera är i grunden något väldigt sunt, men inte när det övergår till aggressiv dårskap som mycket av kritiken i tråden.
Jag har inte gjort gällande att försvarare inte ska förekomma i vissa fall, hur är det med läsförståelsen? Att jag kritiserat Rönnbäck för ett oseriöst och underligt försvarsarbete, det står jag för till 100% för det är min åsikt. HR svarar ju t.o.m i domen direkt mot hennes märkliga konspirations/planteringsteorier. Du svarade på ett inlägg där jag benämnde Rönnbäck som en speciell typ av advokat. Detta var som svar till en skribent som alltid beskriver Brandtler i ganska kränkande ordalag och kallar honom aldrig för "målsägarbiträdet" utan "sexbrottsadvokaten", därav mitt svar om Rönnbäck och vad hon då skulle kunna kallas.
Yppandeförbudet var ett mycket bra och fullständigt nödvändigt beslut, både med tanke på den omfattande utredningen med alla vittnesförhör och medias intresse samt att Lisa var minderårig, d.v.s räknades som barn i lagens mening.
ok, rätt ska vara rätt, när man läste inlägget utan den vetskapen såg det annorlunda ut,
sorry för det. Jag är inte ute och skriver för att göra ner någon, jag tycker det är intresant
att diskutera rättsläget på olika nivåer och bergrunda det som skrivs, tycket det är
enormt värdefullt.
Tyvärr så kastas det för mycket skit på skribenter som vill diskutera äventualiteter, om
inte annat som kuriosa.
Minns du "älgmordet" där polisen skickade in prover till SKL med en lista på vad
man ville ha undersökt....?
Svaren kom, och som polisen ville så fanns inga svar,,,, Man sökte vidare, enbart för
att sätta dit maken.
Lösningen kom utifrån, från norrland om jag inte minns fel,,,, kan det vara en älg????
Ja!!!! Då kom träffarna från SKL.
Så ska man seriöst diskutera rättsäkerhet, så fråga maken till kvinnan som blev
mördad av en älg.
Han kan ännu inte visa sig i de trakterna....
MVH, Harren.