Citat:
Det är nog bara alternativteoretikerna här på Flashback som tvivlar på Nerijus skuld eller har kritik mot utredningen/FUP. Men, så har det ju varit från dag ett, ett massivt tvivel här i tråden mot allt som talat för hans skuld. Lyckligtvis har jag ej uppmärksammat några tvivel alls från annat håll, varken över hans skuld eller utredning/FUP. Inte någonstans har jag sett minsta lilla tvivel, endast från er alternativteoretiker här och dit räknar jag också nästan Rönnbäck. Juridisk expertis, media, alla ens vänner, arbetskamrater m.fl - "folk i allmänhet" ser detta fall som alldeles glasklart. Är ett fruktansvärt mord, så hemskt så det kommer aldrig någonsin glömmas bort och Blomberg/Kinnekulle kommer nog tyvärr för väldigt lång tid sammankopplas med det bestialiska dådet, den ondska som drabbade bygden. Jag hoppas Lisas familj har styrka att orka kämpa vidare, att orka överleva och leva trots den obegripliga sorg och chock de drabbades av. Att mista sin dotter/syster på det här viset, att ha dessa mörka minnen kvar, det är ett verkligt livstidsstraff. Det straff Nerijus får för det han förorsakat är ingenting, ingenting alls i jämförelse med den livslånga sorg han gett till Lisas familj. Jag tycker det är anmärkningsvärt att vissa här ömmar för mördaren, tycker synd om honom. Ni borde faktiskt rannsaka er själva lite och kanske kosta på er att skämmas en smula.Nja, jag är inte ensam som inte är övertygad om att rätt man är dömd. Jag tvivlade redan dag ett när balterna greps och blev inte övertygad av att läsa FUP.
Å andra sidan inser jag att chansen för resning är så gott som obefintlig. Den svenska rättssäkerheten är hög men inte vattentät. Tyvärr finns det inga 100% säkra system. Det finns oskyldiga som sitter bakom galler och skyldiga som går fria. En person med gått om stålar har betydligt bättre möjlighet att kämpa vidare. Är NB oskyldig är det riktigt synd om honom.
Å andra sidan inser jag att chansen för resning är så gott som obefintlig. Den svenska rättssäkerheten är hög men inte vattentät. Tyvärr finns det inga 100% säkra system. Det finns oskyldiga som sitter bakom galler och skyldiga som går fria. En person med gått om stålar har betydligt bättre möjlighet att kämpa vidare. Är NB oskyldig är det riktigt synd om honom.
Jag blir fortfarande mycket förvånad över hur lite skam i kroppen folk har.