2016-02-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns inget enskilt starkast. Man måste läsa genom ärendet, och placera indicierna på rätt plats, då det handlade om ett spaningsmord.

Nerijus bad både sin fru och bror att ge honom alibi för tidpunkten Lisa försvann. Detta ombad han sina anhöriga ganska snart efter det att polisen varit och knackat på redan samma natt.
Här vill han alltså bygga skenet av att ha varit hemma.

Han pekar han ut fyndplatsen på Fredagen för Missing People, i en slags konfrontation där han försöker påvisa att man redan sökt där (pekande mot området där kropp+tillhörigheter senare träffades), vilket är en lögn.
Här vill han skydda fyndplatsen.

Vidare, för att rycka ut en träff, och om vi släpper hans blodfläckar som befinner sig på insidan av Lisa´s neddragna jeans och på hennes jacka i rishögen, träffas DNA från både honom och Lisa på samma lilla repstump liggande på golvet under platsen hon hängdes.

Så här fortsätter det, med allt från vittnen som sett hans bil vid Martorp vid aktuell tidpunkt, till att han besudlat väggarna ett rum i ladan, där direkt utsikt mot caféet finns.

Nu mörkar du igen, han pekar inte ut fyndplatsen för Missing People. Det var två militärer som misstänkliggjorde honom.

Varför så rädd för att skriva att det var militärer? ( Som dessutom uttrycker social ringaktning vilket betyder att även Göta Hovrätt är rasistiska som normalitet.)
2016-02-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha...men då får man ju verkligen bara hoppas att det inte, inom dom närmaste åren, dyker upp nya mordfall på unga blonda flickor, med samma modus operandi som i mordet på Lisa Holm !

Eller som utsätts för grova sexualbrott som de inte vågar berätta om. De blir ju inte trodda.
2016-02-09, 19:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Eller som utsätts för grova sexualbrott som de inte vågar berätta om. De blir ju inte trodda.
Nej, du har ju en tendens att smutskasta våldtäktsoffer så fort GM inte är svensk.

När det gäller Lisa H har inte berättat för någon om brottet och därmed vare sig blivit trodd eller misstrodd ...
2016-02-09, 19:16
Medlem
micro113s avatar
Livstids fängelse och fallet är därmed klart.
Om NB ljugit för att skydda en medbrottsling så får han betala för det -- personligen tror jag dock att enda skälet för NB att ljuga om ett sådant scenario är för att han vet att brottet oavsett kommer att ge honom livstid.

Jag tror att ett erkännande kommer att komma så småningom.
2016-02-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-holms-mordare

Här står det att Bilevicius DNA har även hittats på Lisas trosor.?????

Vet media, vad dom skriver om?

Media har rört ihop det mesta i det här fallet. Och godtagit allt ifrån utredarna. Lättheten att få Tore Brandtler till micken påverkar också. Han älskar att bli intervjuad och stå i rampljuset.
2016-02-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nyheter24: Använd inte Lisa Holm för att sprida rasism – låt familjen få sörja nu

Rasism har ju varit ingrodd i fallet från början. Kommer media på att skriva om det nu efter 8 månader?
2016-02-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Nej, det var väldigt små mängder blod. Knappt synliga för ögat. Jag tror inte att Lisa fick en chans att försvara sig men hoppas kan man alltid. Han använde väl kökskniven att skära snöre med? Och han hade ett skärsår. Det behövs inte mer.

Som han fick senare med spiken ja. Det har inte ens utredarna ifrågasatt.
2016-02-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor...en-fa-sorja-nu

Hur skulle man kunna vinkla det rasistiskt när GM utseendemässigt har så tydliga nordeuropeiska drag? Fast skribenten kanske vände sig till afrikaner...

Nyheter24 är bara en skräpproduktion som slänger ur sig dumheter på löpande band.
Noll koll.

Så det sättet som balter har betecknats här - framför allt gäller det kvinnan- tycker du inte är rasistiskt? Vet du var ordet slav kommer ifrån?
2016-02-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vart på kroppen hittade man detta?

Det fanns inget DNA (från NB) på kroppen.
Det fanns bara DNA-spår från honom på delar av det material som passerat Skövde.
Varken bilen eller kroppen passerade Skövde.
2016-02-09, 19:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Resultatet skulle ändå bli det samma.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Livstids fängelse och fallet är därmed klart.
Om NB ljugit för att skydda en medbrottsling så får han betala för det -- personligen tror jag dock att enda skälet för NB att ljuga om ett sådant scenario är för att han vet att brottet oavsett kommer att ge honom livstid.

Jag tror att ett erkännande kommer att komma så småningom.

Precis vad jag också tror är fallet. Det spelar ingen roll vare sig han skulle berätta eller att inte berätta något. Resultatet skulle ändå bli det samma.

Jag hoppas verkligen att du har rätt att ett erkännande från honom kan komma i framtiden.
2016-02-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Undrar hur reaktionerna på utslaget är hemma i Litauen. Har inte hittat något vid sökning men söker väl fel.

---
De många ansiktena
http://urbotainskrankthet.spotlife.s...BIlevicius.jpg
Han ser ut som en störd människa på de flesta bilderna jag sett på honom. Antar att det stämmer det där om att ögonen avslöjar det man har i själen. Hoppas de misshandlar honom regelbundet i fängelset
2016-02-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Jag tror faktiskt inte att mängden blod framkommit någonstans, bara att det förekom. Min gissning är att det finns i den sekretessbelagda delen, så tyvärr kan jag inte ge dig något svar på den frågan. Men egentligen - spelar mängden någon roll? Bara faktumet att det fanns där är ju en indikation på att hon kämpat (för att bli av med repet/snöret).

Förvisso finns det frågor som du säger som är obesvarade, men så länge den dömde mördaren inte vill tala så lär både du, jag, alla andra i tråden och framför allt Lisas familj få stå undrande.

Självklart spelar mängden blod roll. Om det är minimalt kan det vara normalt förekommande. Inte alls något kämpande. Bara fantasier. Men jag förstår att det är mörkat.

Det mörkade har bildat ett tydligt mönster genom hela fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in