2016-02-09, 18:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
- Han är helt bedrövad och jätteledsen. Han hade hoppats väldigt mycket på
hovrätten, säger Inger Rönnbäck när hon kommer ut från häktet där Bilevicius sitter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363970

Utomordentligt glädjande besked att det jävla mördaraset känner som han gör efter
avkunnad dom i hovrätten. Må han bedrövas mer och mer för varje dag som går.
Och innerligt skulle jag önska att han hemsöks under alla kommande nätter av det offer han
plågade till döds. Allt av ont är denne individ förtjänt av. Satans mördare!

Precis min åsikt - fast du målar en mer kolorerad bild ;-)
Konsekvenser. Newtons tredje lag.
2016-02-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vem som spred ut fynden lär vi aldrig få reda på. Den delen ingår tydligen inte i händelseförloppet utan är ett eget förlopp som inte är kopplat till mordet.

Vilket naturligtvis inte stämmer.
2016-02-09, 18:29
Medlem
DenKrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det börjar alltid så överdrivet välvilligt i Sverige och sen så slutar det med en katastrof.

Så blir det i ett präktigt vänster/sosse-folkhemsland förskonat från krig i 200+ år...

Jag är i grunden helt emot dödsstraff och menar att en anständig rättsstat inte ska ägna sig åt dylika förlegade utsvävningar. Men i extremfall (definition?) är det inte utan att magkänslan önskar att juridiken tillfälligt kunde åsidosättas och något i stil med "synnerligen speciellt vidriga skäl" kunde åberopas. I så fall hade aset gått rakt till galgen i min bok. Rest assured.
2016-02-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Nja, jag skulle nog vilja påstå att det är mer än en ren gissning. Lisas eget blod under hennes naglar tyder åtminstone i mina ögon på ett tämligen panikartat krafsande för att få loss repet om halsen.
'

Eftersom du tar upp det - hur mycket blod var det under naglarna?
Synligt eller knappt mätbart?
Jag har inte fått svar på den frågan.

Många frågor som är obesvarade.
2016-02-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En dömd fånge kan väl ändå inte godtyckligt friges för att strafftiden avtjänas i hemlandet? Hans eventuella frikännande kommer vara Sveriges beslut, inte Litauens. Men med EU vet man aldrig.

Varför vill du och andra så gärna ha iväg honom till Litauen?

Glöm inte bort att där tror man på vittnesmål gjorda inför gud. Betänk det du.

Litauer tycker heller inte om att bli behandlade som avskum av uppblåsta svenskar.
2016-02-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Högsta domstolen har i rättsfallet NJA 2003 s. 591 slagit fast att bevisvärdet av en DNA-analys med grad +4 är så starkt att utgångspunkten bör vara att detta är tillräckligt för att beviskravet ”ställt utom rimligt tvivel” ska anses vara uppfyllt.

Från 2003. Det reagerar du inte själv över? Det var naivt.
2016-02-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tolkar svaren på mina inlägg som att det är den enda bevisningen som finns, detta med hans DNA på hennes kläder. I så fall är detta en indicierättegång på mycket vaga grunder.

Japp.
Det ihop med alla frågetecken som finns och en partisk utredning med förhör som borde polisanmälas.

Men det är ju skillnad - polisen kan ju inte göra fel.
2016-02-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fantastiskt, ännu en expert som tydligen vet bättre än NFC och HR. Läs åtminstone sammanfattningen i början av HR:s dom.

Men dom har inte läst fup - ser du.
2016-02-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
'

Eftersom du tar upp det - hur mycket blod var det under naglarna?
Synligt eller knappt mätbart?
Jag har inte fått svar på den frågan.

Många frågor som är obesvarade.

Jag tror faktiskt inte att mängden blod framkommit någonstans, bara att det förekom. Min gissning är att det finns i den sekretessbelagda delen, så tyvärr kan jag inte ge dig något svar på den frågan. Men egentligen - spelar mängden någon roll? Bara faktumet att det fanns där är ju en indikation på att hon kämpat (för att bli av med repet/snöret).

Förvisso finns det frågor som du säger som är obesvarade, men så länge den dömde mördaren inte vill tala så lär både du, jag, alla andra i tråden och framför allt Lisas familj få stå undrande.
2016-02-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den skamlöst storljugande slynan ....

Kan du förtydliga med vad du menar med det särskilt till hänvisning till hedersbegreppet som användes flitigt av sexualbrottsadvokaten Tore Brandtler?
2016-02-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Hade du verkligen bara skakat hand med Lisa den där dagen på caféet och inget annat så skulle jag bli mäkta förvånad om ditt DNA hade hamnat på insidan av hennes byxknapp. Hade du dessutom avsatt blod på hennes kläder både här och där så hade jag haft svårt att tro på att ni bara skakat hand.

Har du fortfarande efter 10000 sidor inte lärt dig skillnad på insida och utsida? Är det den nivån som kännetecknar domen nu också anser du?
2016-02-09, 18:48
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är faktiskt mycket man flinat åt, och det är ju bedrövligt. För detta är ett fall som påverkat mig djupt. Jag tänker ofta på denna flicka och hennes krossade framtidsdrömmar och inser hur skört livet är för de som är mest levande.

Av någon anledning har jag tagit mycket av det som hänt i denna sak, personligt. Jag blir kränkt varje gång familjen drabbas av utfall och påhopp, som fått benämningen försvar. En RPU när det hela var över, var ju slutklämmen på advokatens inkompetens.

Det var två personer, advokaten och klienten Nero, som förtjänade varandra. Har denna advokat egna barn?

Håller med!
Detta fall har och påverkar mig fortfarande. Blir otroligt berörd av det hela. Det beror troligen på den mediala uppmärksamheten i kombination med att jag har en egen dotter som är 17 och är ute och rör på sig. Och mitt uppe i det så kom oxå fallet med Ida i motionsspåret.... Man kan på nått sätt förstå hur jävligt familjen måste må...

Idag åkte jag tåg till GBG, och i lurarna på min spellista när jag passerade Skövde så kom Lales låt Some die young... ja det kändes overkligt....

Skönt att se att HR har silat bort allt oväsentligt tjafs, som Tex att Jönssons kärring sett dom kanske ev alla tre fika kl 18, etc etc. Mycket bra dom med rätt överväganden känns det som. Inte minst att dom tog Adrianas vittnesmål på allvar, tvärt emot TR som istället hade med massa annat ovidkommande...

Det enda som känns som att dom kunde lagt mer krut på är att binda honom till tillhörigheterna, bla med Kexchokladpappret, det borde vart en framkomlig väg. Nu spelar det ingen roll för han får ju sitta ett bra tag nu iallfall tack och lov.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in