Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det är faktiskt mycket man flinat åt, och det är ju bedrövligt. För detta är ett fall som påverkat mig djupt. Jag tänker ofta på denna flicka och hennes krossade framtidsdrömmar och inser hur skört livet är för de som är mest levande.
Av någon anledning har jag tagit mycket av det som hänt i denna sak, personligt. Jag blir kränkt varje gång familjen drabbas av utfall och påhopp, som fått benämningen försvar. En RPU när det hela var över, var ju slutklämmen på advokatens inkompetens.
Det var två personer, advokaten och klienten Nero, som förtjänade varandra. Har denna advokat egna barn?
Håller med!
Detta fall har och påverkar mig fortfarande. Blir otroligt berörd av det hela. Det beror troligen på den mediala uppmärksamheten i kombination med att jag har en egen dotter som är 17 och är ute och rör på sig. Och mitt uppe i det så kom oxå fallet med Ida i motionsspåret.... Man kan på nått sätt förstå hur jävligt familjen måste må...
Idag åkte jag tåg till GBG, och i lurarna på min spellista när jag passerade Skövde så kom Lales låt Some die young... ja det kändes overkligt....
Skönt att se att HR har silat bort allt oväsentligt tjafs, som Tex att Jönssons kärring sett dom kanske ev alla tre fika kl 18, etc etc. Mycket bra dom med rätt överväganden känns det som. Inte minst att dom tog Adrianas vittnesmål på allvar, tvärt emot TR som istället hade med massa annat ovidkommande...
Det enda som känns som att dom kunde lagt mer krut på är att binda honom till tillhörigheterna, bla med Kexchokladpappret, det borde vart en framkomlig väg. Nu spelar det ingen roll för han får ju sitta ett bra tag nu iallfall tack och lov.