2016-02-13, 23:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Han fick skador på händerna deras, troligen inte slagen och definitivt inte biten. Vänsterarmen runt henne låste armarna på henne, hon hade inte den styrkan att göra mycket motstånd, hon kan i de läget även vara omtöcknad av snaran.
Jaha, och hur kom hon inom räckhåll för snaran som gjorde henne omtöcknad? Och varför låg örhängena strax innanför stalldelen till ladan?
2016-02-13, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Han fick skador på händerna deras, troligen inte slagen och definitivt inte biten. Vänsterarmen runt henne låste armarna på henne, hon hade inte den styrkan att göra mycket motstånd, hon kan i de läget även vara omtöcknad av snaran.
Jag är i hennes matchvikt, har varit med om i 20-års åldern att en stor äcklig gubbjävel som tagit detta grepp med EN arm och låst armarna och lyft:
Jag kom absolut ingen vägen ur greppet och i panik gjorde jag inget vettigt heller - jag sprattlade bara med benen för att försöka få fäste på backen för att kunna stå. Jag ropade inte ens på hjälp - vilket är ännu märkligare i mitt tycke. Tack och lov kom en väninna bak om festplatsen och insåg vad som hände.
2016-02-14, 00:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men för ända in i helvete. Sluta tjata om skitdetaljer!

Det behövs inget handfängsel för att föra en livrädd ung tjej genom en lada. Han kan ha haft en kniv mot strupen och det har sagts otaliga gånger. Han kan verbalt hota henne, han kan ha haft ett snöre runt halsen.

Domen är perfekt utifrån synvinkeln livrädd, plågad, skräckslagen dvs livstidsdom. Ett sju helvetes lidande har hon utsatts för, ditt spån.

Tyvärr finns det inte mekanisk kastrering i Sverige annars vore det på sin plats som komplement.
Det finns ingen kniv i #Fnero52s scenario, och det är det jag diskuterar. Ditt scenario har jag diskuterat och avskrivit.
2016-02-14, 00:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns ingen kniv i #Fnero52s scenario, och det är det jag diskuterar. Ditt scenario har jag diskuterat och avskrivit.
Mina ord gäller lika fan - så sug i dig. Det kan mycket väl ha varit under kraftigt hot vilket innebär att hon inte behöver ha fängslen som du tjatar om.

Get a grip.
2016-02-14, 00:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Kan vara så simpelt som att slå armarna runt någon och lyfta dem så låser du fast armarna och allt de kan göra är att sprattla med benen. Väldigt lätt att göra på små personer.

Dessutom är det vanligt att reagera med passivitet vid överfall.

Exakt hur det gått till vet vi inte men avsaknad av försvarsskador säger inget alls om skuldfrågan eller den eventuella skräck LH upplevt.
Risken att få blåmärken på benen vore överhängande. NB skulle ha bundit Lisa först.
2016-02-14, 00:11
Medlem
Citat:
Risken att få blåmärken på benen vore överhängande. NB skulle ha bundit Lisa först.

Skulle? Jag visste inte att det fanns regler man var tvungen att följa.
2016-02-14, 00:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Skulle? Jag visste inte att det fanns regler man var tvungen att följa.
Det finns tydligen en slags viktimologisk mall som offren bör följa i herrns värld..

Allting är hypoteser men det är rimligt att tro nåt av följande:

NB har med hot - verbalt, fysiskt eller med vapen - hotat Lisa från dörröppningen genom ladan och samma sak i mjölkrummet.
Han kan även ha lurat henne att tro att hon skulle släppas om hon gått med på det han sa.

Ett annat alternativ är att lyfta upp henne bakifrån och låsa armarna med en arm.
Hon kan även ha reagerat med att ha blivit paralyserad av skräck.

Hur hon reagerar vet ingen i detalj.

Diskussionen är helkocko om vare sig det är 20 sekunder då hon hängs upp (samma sak som inget lidande eller sadism) eller att det minsann ska finnas avvärjningsskador.
Senast redigerad av develi 2016-02-14 kl. 00:27.
2016-02-14, 00:29
Medlem
Om man tittar på bilderna på unga tejpade tjejer så ser man att även deras händer varit tejpade.Dom sidorna som NB gillat och haft på sin dator..Så det troliga är väl att han tejpade lisas händer med,men det vet ju bara han hur det gick till..
2016-02-14, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Om man tittar på bilderna på unga tejpade tjejer så ser man att även deras händer varit tejpade.Dom sidorna som NB gillat och haft på sin dator..Så det troliga är väl att han tejpade lisas händer med,men det vet ju bara han hur det gick till..
Ja, tejp ger inga skador på huden och kan ha tagits bort inför transporten eller in i skåpet, why not?
2016-02-14, 00:32
Bannlyst
Citat:
Hovrätten har inte förklarat hur Lisa kom in i mjölkrummet. Även om NB var fysiskt överlägsen så skulle han ha bundit henne för alla eventualiteter, t.ex. bli skadad själv eller att Lisa rymmer. Hovrätten kommenterar inte dessa möjligheter alls.
Hur många gärningsmän binder sina offer innan de släpar iväg dem för att våldta eller mörda?
Dina ologiska resonemang är enbart patetiska, dessutom högst osmakliga.
En 17-årig, liten och späd tjej har INGET att sätta emot en fysiskt överlägsen 35-årig man, kroppsarbetare, aggressivt målmedveten och fokuserad på sin gärning. Det räcker att han med vänster arm kraftigt tar tag över hennes bröstkorg och överarmar och med höger arma håller han fast grepp från andra hållet och håller en kniv mot hennes hals och säger GÅ! Han går på så vis med henne mot mordplatsen och får samtidigt njuta av att känna hennes panik och dödsångest genom hennes kropp.
2016-02-14, 00:34
Medlem
Exakt tejp ger inga skador och han har tagit bort det innan hon trycks in i skåpet.Men Xeniaonatopp går inte diskutera med för hennes teorier är helt värdelösa,för ett par veckor sedan så skrev hon att NB begått endast griftefridsbrott och nu diskuterar hon hur NB haft skador eller liknande,inget sammanhang alls.
2016-02-14, 00:38
Medlem
Det räcker med att han får ner henne på rygg på marken och sätter sej över henne och tar stryptag på henne och hon blir medvetslös inom 3 minuter och efter det tejpar över mun och näsa och sen hänger upp henne.Det är hur jag tror det gick till men är inget facit.men är övertygad om att hon var medvetslös när hon hängdes upp.För det hade varit riskabelt att försöka dra upp en människa i luften med snara som lever då hade hon sprattlar och kunnat ta sej loss..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in