2016-02-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur ointressant som helst eftersom brottsplatsen är funnen via teknisk bevisning och dess innan slutade Lisa sitt jobb och överfölls uppenbarligen. Mer behövs inte. Case Closed via både TR och HovR.

Håller med dig.
Case closed.....går inte snacka bort Dnat dom hittar på kläderna
samt att den dömde jobbar på platsen där hon bragdes om livet.

Bara låsa in o kasta bort nyckeln,bytet av advokat kom försent och de kommer inte o hjälpa han ett skvatt.
2016-02-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, om hon tvingas med 50 meter inne i en lada och där får en snara trädd runt halsen. Rättsläkaren säger inte hon inte skulle ha skadat NB i ett sådant scenario.

Alltså, besinna er allihop. Om NB överföll Lisa vid ingången till ladan och planerade att hänga henne i mjölkrummet då hade första åtgärden ha varit att binda henne. Det hade gjort henne mer medgörlig och många riskmoment hade försvunnit. Men det gjorde han inte.
Hur vet du det?
2016-02-13, 23:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Hur vet du det?
Det finns inga spår av att hon har varit bunden, och det fanns aldrig någon anledning att lossa på banden.
2016-02-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Du menar lika respektfullt som din nedlåtande kommentar om att jag nog var ensam i hela världen med min tolkning av hur logik fungerar? Dina nedlåtande kommentarer om att du hade logik som din "gren"?

Man blir bemött så som man bemöter.
Mina kommentarer var inte nedlåtande om din person, bara mitt omdöme om din uppfattning, att den uteblivna DNA-analysen skulle vara tecken på att utredningen inte följt objektivitetsprincipen och att om NBs kläder skulle ha saknat alla former av DNA från Lisa så skulle det vara ett indicium [på hans oskuld, antar jag]. Åtminstone domstolarna, polisutredarna och de offentligt aktiva juristerna tycks ju vara av samma uppfattning som jag. Kommentarerna om mig själv var bara en av mina sällsynt framförda förklaringar om hur jag kommit till min slutsats, inte avsedda som indirekt nedvärderande.

Jag kan till slut inte avstå från att med viss förtjusning falsifiera ett av dina påståenden. Eftersom du förstår att jag vet hur gammal jag är och att du uttryckt dig om min förmodade ålder i relation till din pågående yrkesverksamma tid, så håller du säkert med om att jag kan avgöra på ett ungefär hur gammal du uppfattar mig vara. Bortåt halva livet återvunnet på ett bräde ! Buckotack. Jag lever på det resten av kvällen och räknar det dig tillgodo.
2016-02-13, 23:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jo, om hon tvingas med 50 meter inne i en lada och där får en snara trädd runt halsen. Rättsläkaren säger inte hon inte skulle ha skadat NB i ett sådant scenario.

Alltså, besinna er allihop. Om NB överföll Lisa vid ingången till ladan och planerade att hänga henne i mjölkrummet då hade första åtgärden ha varit att binda henne. Det hade gjort henne mer medgörlig och många riskmoment hade försvunnit. Men det gjorde han inte.

Det betydligt klenare offret som var en tjej på 17 år har inte haft mycket att sätta emot den här mannen. Försvarslös kan man kalla det.

Hovrätten pekar särskilt på att Nerijus Bilevicius utan annat än ett sexuellt motiv helt oprovocerat har överfallit en fysiskt underlägsen, 17-årig flicka. Han har dödat henne med direkt uppsåt (avsiktsuppsåt) och detta på ett snabbt och målmedvetet sätt som bär tydlig prägel av en avrättning. Nerijus Bilevicius måste dessutom ha agerat på ett särskilt förslaget sätt och ha haft all möjlighet att besinna sig innan har genomförde sitt brott. Såvitt framkommit har Lisa Holm helt saknat möjlighet att försvara sig mot angreppet.
2016-02-13, 23:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det betydligt klenare offret som var en tjej på 17 år har inte haft mycket att sätta emot den här mannen. Försvarslös kan man kalla det.

Hovrätten pekar särskilt på att Nerijus Bilevicius utan annat än ett sexuellt motiv helt oprovocerat har överfallit en fysiskt underlägsen, 17-årig flicka. Han har dödat henne med direkt uppsåt (avsiktsuppsåt) och detta på ett snabbt och målmedvetet sätt som bär tydlig prägel av en avrättning. Nerijus Bilevicius måste dessutom ha agerat på ett särskilt förslaget sätt och ha haft all möjlighet att besinna sig innan har genomförde sitt brott. Såvitt framkommit har Lisa Holm helt saknat möjlighet att försvara sig mot angreppet.
Hovrätten har inte förklarat hur Lisa kom in i mjölkrummet. Även om NB var fysiskt överlägsen så skulle han ha bundit henne för alla eventualiteter, t.ex. bli skadad själv eller att Lisa rymmer. Hovrätten kommenterar inte dessa möjligheter alls.

Dessutom, om syftet var att plåga Lisa hade handfängsel hjälpt till. Hovrätten bortser helt från att Lisa hade fria händer och fötter.
2016-02-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ursäkta om detta diskuterats tidigare.

Detta får mig att fundera över likstelhet. Är det den som gör att det är så svårt att få ut kroppen? Borde den inte i så fall ha släppt, om kroppen varit där fem dygn? Jag bara undrar.
Detta behov av fyra personer bottnar ju i deras mycket speciella ambition, att få ut kroppen med alla spår intakta och utan åsamkad skada. Det betyder ju inte att gärningsmannen inte hade kunnat slita ut den ensam. F ö är det gärningsmannens egen förmodan om hur lätt eller svårt det skulle komma att bli som är vägledande för hans val. Han kanske hade trott att det skulle vara lätt att stoppa in kroppen t o m och förvånades över hur bökigt detta visade sig vara.
2016-02-13, 23:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hovrätten har inte förklarat hur Lisa kom in i mjölkrummet. Även om NB var fysiskt överlägsen så skulle han ha bundit henne för alla eventualiteter, t.ex. bli skadad själv eller att Lisa rymmer. Hovrätten kommenterar inte dessa möjligheter alls.

Dessutom, om syftet var att plåga Lisa hade handfängsel hjälpt till. Hovrätten bortser helt från att Lisa hade fria händer och fötter.

Hovrätten bedömer att offret helt saknat möjlighet att försvara sig mot angreppet.
Det räcker långt här. Eftersom dom går på livstid så är dom övertygade om att den klena 17 åringen varit försvarslös. Så det är spiken i kistan för din teori kan man säga.
2016-02-13, 23:51
Medlem
Citat:

Hur ofta binder mördare sina offer? Jag tror att han ströp henne bakifrån liggandes över henne. Hon låg alltså på mage. Inte så lätt att sparka och skada någon i det läget, hon försökte bara få bort snaran runt halsen.
2016-02-13, 23:51
Medlem
Citat:
Och blev slagen, sparkad och biten av en livrädd 17-åring med fria händer och fötter, utan att 17-åringen eller han själv blev skadad.
Han fick skador på händerna deras, troligen inte slagen och definitivt inte biten. Vänsterarmen runt henne låste armarna på henne, hon hade inte den styrkan att göra mycket motstånd, hon kan i de läget även vara omtöcknad av snaran.
2016-02-13, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:

Men för ända in i helvete. Sluta tjata om skitdetaljer!

Det behövs inget handfängsel för att föra en livrädd ung tjej genom en lada. Han kan ha haft en kniv mot strupen och det har sagts otaliga gånger. Han kan verbalt hota henne, han kan ha haft ett snöre runt halsen.

Domen är perfekt utifrån synvinkeln livrädd, plågad, skräckslagen dvs livstidsdom. Ett sju helvetes lidande har hon utsatts för, ditt spån.

Tyvärr finns det inte mekanisk kastrering i Sverige annars vore det på sin plats som komplement.
2016-02-13, 23:55
Medlem
Citat:

Kan vara så simpelt som att slå armarna runt någon och lyfta dem så låser du fast armarna och allt de kan göra är att sprattla med benen. Väldigt lätt att göra på små personer.

Dessutom är det vanligt att reagera med passivitet vid överfall.

Exakt hur det gått till vet vi inte men avsaknad av försvarsskador säger inget alls om skuldfrågan eller den eventuella skräck LH upplevt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in