2016-01-24, 18:06
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Skärpet är helt försvunnet från fupen. Det är något som inte stämmer.
Skärp måste dras åt för att lossas. Det är alltså centralt. Det finns inget DNA från mgm där.
Vems DNA finns på skärpet?

Ologiskt och ostrukturerat som alla andra DNA.
2016-01-24, 18:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det vet vi inte. Det finns ingen offentliggjord lista över hur det gick till.

Läser du förhören som Niklas Lindström håller så finns det anledning att tvivla på att det gått rätt till.
Se mina inlägg i alternativtråden.

Kläder läggs i bruna papperspåsar och går till NFC i Linköping. Rutinåtgärder dokumenteras inte på någon "offentliggjord lista".
2016-01-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
[/b]

Haha, skojar du? Ni som tror att DNA är planterat av polis måste ju tro att Sverige är oerhört korrumperat och rättsosäkert

Har du ens läst förhören i fupen?
Niklas Lindström säger följande den 22 juni:

och vi har möjlighet och göra dom här analyserna och det pågår, men det tar tid och jag kan va
ärlig mot dig och säga vi har inga såna svar just nu men vi, men vi kommer få/

Hur vet han det redan då?

Han säger också följande
vi har tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar,

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
Senast redigerad av nopomil 2016-01-24 kl. 18:19.
2016-01-24, 18:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Varför ljuger du?
Jag ljuger inte ett skit. Jag säger att den SUV kl 18.11 inte finns vid cafét sen vid 18.20.
Att det sen åker en bil en halvkilometer bort (som han kör förbi) är därmed inte av intresse. Men för all del... Han kanske körde över NB som låg tvärs över vägen så det sprutade blod på Lisas jacka?

Sätt in hans DNA i sammanhanget - biljävlar finns det nämligen överallt.
2016-01-24, 18:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att det är så långsökt att det inte finns chans i helvetet att detta skett som du påstår. Det är horribelt och bortom all rim och reson. Ingen mer än du som hittat på skiten anser den rimlig - den är rimlig i din hjärna men inte hos nån annan - det måtte du väl ha iakttagit?
Varför skulle då HovR gå på nåt så dumt i sista minuten. ..

Han har förlustat sig på Lisa när hon dog. Han har plågat henne och han har dödat henne.
Där har du sanningen och där har du rimligheten med tanke på vittnesmål ihop med DNA på hennes kläder, på snören.
Svar här: (FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Det hade så klart varit känt om han klippt sig strax efter mordet och det hade garanterat använts mot honom i både polisförhör och rättegång.

Vet du vilka kläder NB hade på sig den dagen?
Mörkblå träningsbyxor, jacka med dragkedja. Enligt IB i förhör.
Hon säger också att han inte hade arbetskläder på för det var hans fritid.
På bilderna i FUP ser man en kort, blå Nike-jacka strl 52-56 samt även en ljusblå skjorta som hänger i hallen.

"Så klart varit känt" och "garanterat använts mot honom" är dina egna subjektiva antaganden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läs vad jag skriver istället. Familjen valde honom. Han valde familjen.

EDIT. Att han dessutom är insatt i sexualbrott kan endast varit en fördel med tanke på brottets sexualsadistiska karaktär.

Du har inte skrivit någon info alls. Vi vet fortfarande inte varför en sexualbrottsadvokat ska företräda "familjen" läs SH.

Försvarare brukar avsäga sig målsägandebiträde-rollen. Målsägandebiträden brukar inte vara försvarare.

Men det här fallet är inte likt något annat.
2016-01-24, 18:13
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur bevisar DNA-spåren, tillsammans med stödbevisningen, mord och inte bara brott mot griftefriden?
Du har allt här i tråden.
Att någon annan än NB skulle ha mördat Lisa är ett scenario som inte är förankrat i verkligheten, oavsett om nu ingen filmade själva brottet.
Och om nu stackars NB, helt orealistiskt, enbart skulle ha begått brott mot griftefriden skulle han ju kunna samarbeta för att förklara sig, men det gör han ju inte, så då får han väl bita i det sura äpplet.

Jag vill inte att fel person ska åka dit, och i detta fall är jag inte orolig, eftersom bevisning och indicier är tillräckliga för mig. Någon har mördat Lisa och det finns bara en tänkbar GM.

Case closed.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-01-24 kl. 18:17.
2016-01-24, 18:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Du har allt här i tråden.
Att någon annan än NB skulle ha mördat Lisa är ett scenario som inte är förankrat i verkligheten, oavsett om nu ingen filmade själva brottet.
Och om nu stackars NB, helt orealistiskt, enbart skulle ha begått brott mot griftefriden skulle han ju kunna samarbeta för att förklara sig, men det gör han ju inte. Så han får bita i det sura äpplet.

Jag vill inte att fel person ska åka dit, och i detta fall är jag inte orolig, eftersom bevisning och indicier är tillräckliga för mig. Någon har mördat Lisa och det finns bara en tänkbar GM.

Case closed.
Jaha, så att DNA-spåren tillsammans med stödbevisningen bevisar mord endast om ett antagande som du anser orealistiskt inte är sant. Det finns alltså inget bevis.
2016-01-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
"Gick det bra att köra?" Inget svar, Lisa jobbar.
" SMS:a när du åker hem"
" Nu"

Ungefär så tror jag. Av egen erfarenhet vet jag att 17-åringar inte nödvändigtvis svarar på SMS från föräldrar.

Inget konstigt med 15 sekunder. Han lyssnar för att höra om Lisa pratar med någon annan innan hon tänker prata med honom. Han förstår snart att det är en "fickringning".

Sms:en ska dokumenteras. Det är central info i den här fupen och det finns inte med!
Har dom raderats av vittnet? Då kan de återskapas.

Lisa ringde 18.26 i 15 sekunder. Mer vet vi inte.
2016-01-24, 18:19
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, så att DNA-spåren tillsammans med stödbevisningen bevisar mord endast om ett antagande som du anser orealistiskt inte är sant. Det finns alltså inget bevis.
Varför tror du att han dömdes till livstid för mord?

Du bor inte på samma planet som rättsväsendet - och allmänheten, men vi får hoppas att du kommer att trivas där, trots att din skyddsling åter kommer att dömas till livstid.

Du får nog acceptera att vi juridiska lekmän har större tilltro till rättsväsendet än till dig och att vi kommer att välkomna en ny morddom.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-01-24 kl. 18:42.
2016-01-24, 18:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Varför tror du att han dömdes till livstid för mord?

Du bor inte på samma planet som rättsväsendet - och allmänheten, men vi får hoppas att du kommer att trivas där, trots att din skyddsling åter kommer att dömas till livstid.
Därför att han inte förklarade sig. Läs TR-domen.

Den där äcklige nekrofilen är inte min skyddsling, lägg ner det där, diskutera trådens ämne, inte mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in