2016-01-24, 19:02
Medlem
Inte speciellt svårt att hitta på ett alternativt händelseförlopp som är omöjligt att motbevis när all bevisning är presenterad. Ytterst få fall där det finns bilder/film på gärningen och i alla andra fall finns det utrymme för mer eller mindre stålliga spekulationer och "osynliga" män som kan vara skyldiga. Nu verkar man vara inne på självmord och att NB hittade liket, tejpade runt hennes huvud, förlustade sig och tog bort henne från platsen. Häpnadsväckande!
2016-01-24, 19:04
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Frågan är om NB fanns på trappen när Gustav och dottern kom till herrgården och det gjorde han eftersom han visste tiden när Gustav och dottern kom till herrgården.
När Gustav och dottern lämnar herrgården finns Irina på trappen och då kan förhörsledarna korsa uppgifter från båda personerna, som måste vara överensstämmande. Det finns ingen möjlighet att de kan ljuga ihop de uppgifterna. Därför är det mycket enkelt att få fram att Gustav och dottern åkte från herrgården, oavsett att de påstår dottern och Gustav de kommer inte ihåg någonting från den kvällen.

FUP 1294-1295.
Minst IB och NB fanns på trappen när GJ åkte förbi vid 19:30-19:50. Så vad snackar du om?
2016-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
FUP s 1294-1295
Och så, och så kommer han hem och du vet inte vad klockan är då, han sitter och röker
på trappan? (klockan är 19:30-19:50)

Jag hörde att kanske var han hemma, och om en viss tid går jag ut och ser att han sitter på
trappan och röker

Okej, och då ser du också Gustav, Arne Jönssons son? (klockan är 19:30-19:50)
Ja, ja det stämmer

Och ni går in och han är smutsig?
Ja, jag startar tvättmaskinen och lägger hans grejer tillsammans med mina

Mmm, och eh när, och, han ringer det här skypesamtalet till sin mamma?
Ja

Och eh, från det att han kom hem till det ni åkte iväg till handlarn så var det minst tio
minuter och som längst trettio minuter?
Mmm

Irina uppger i detta förhör att han kom hem 10-30 min innan de åkte till Källby och de har båda sett Gustav.

Precis, tvättmaskinen med NBs smutsiga byxor kör igång ca 19.30!!!
2016-01-24, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Enligt dig hade NB korta blonda hår när han frågade Adriana om vägen 6/6, och nästa dag 7/6 hade han mörka medellånga rufsiga hår och skäggstubb?
Jag har knappast suttit i förhör och uppgett några uppgifter. NB har mörkblont hår enligt mig, d.v.s utifrån de bilder jag sett. Hur man benämner färgen på ett mörkblont hår kan vara lite knepigt, därför kan ett mörkblont hår beskrivas på lite olika vis då det är "mittemellan", hajar du?
Skäggstubb? Inte vet jag om han hade skäggstubb men det är väl möjligt att han inte var lika noga att raka sig på helgen, eller vad säger du?
Jag frågade dig vilka kläder du tror att NB hade på sig när han mördade LH och avsatte DNA både på mordplats och hennes kläder? Hade han joggingbyxor med ljusblå skjorta eller kanske t-shirt och kort jacka? Åkte kanske jackärmarna upp när han lyfte upp kroppen för hängning? Kanske ärmarna då åkte upp och blod avsattes på hennes kläder från hans hudavskrapningsskador på underarmar? Eller, kanske han t.o.m var tvungen ta av handskarna kort stund p.g.a stressen när han upptäckte att hon hade jeans under träningsbyxorna han drog ner? Fick lite bråttom.
2016-01-24, 19:18
Medlem
Vad vi behöver för att ha en chans att komma till klarhet i detta är fler modiga personer som Billy B. Jag är övertygad om att det finns fler som har information att lämna, kanske har de också redan hört av sig till polisen men inte blivit hörda.
Det är inte lätt att vara stark och modig att stå emot både polis och allmänhet.
2016-01-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag har knappast suttit i fö. rhör och uppgett några uppgifter. NB har mörkblont hår enligt mig, d.v.s utifrån de bilder jag sett. Hur man benämner färgen på ett mörkblont hår kan vara lite knepigt, därför kan ett mörkblont hår beskrivas på lite olika vis då det är "mittemellan", hajar du?
Skäggstubb? Inte vet jag om han hade skäggstubb men det är väl möjligt att han inte var lika noga att raka sig på helgen, eller vad säger du?
Jag frågade dig vilka kläder du tror att NB hade på sig när han mördade LH och avsatte DNA både på mordplats och hennes kläder? Hade han joggingbyxor med ljusblå skjorta eller kanske t-shirt och kort jacka? Åkte kanske jackärmarna upp när han lyfte upp kroppen för hängning? Kanske ärmarna då åkte upp och blod avsattes på hennes kläder från hans hudavskrapningsskador på underarmar? Eller, kanske han t.o.m var tvungen ta av handskarna kort stund p.g.a stressen när han upptäckte att hon hade jeans under träningsbyxorna han drog ner? Fick lite bråttom.

Min svar är - jag tror inte att det är NB som mördade Lisa.
2016-01-24, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Min svar är - jag tror inte att det är NB som mördade Lisa.
Vem tror du då att det är och varför?
Och menar du att det är en planterings/konspirationsteori då eller?
2016-01-24, 19:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser att ladan var ingen brottsplats och att Lisa aldrig varit inne i ladan.

Korrekt det är en mordplats och byssjan en fyndplats.
2016-01-24, 19:34
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Nej jag driver inte med dig specifikt utan mer med de som gillar att sitta och fantisera om det sexualsadistiska motivet. De spekulerar gärna om att Lisa skulle vara NBs ideal och att Adriana även passar in. Jag är medveten om att ironi inte syns och med så många stollar i tråden så är det inte lätt att tolka sådant.
Du menar alltså en kvinna, nästan vilken som helst, och han hade en väldig tur?
Jag tror med tanke på de sidor han gillade på facebook, med unga smala tjejer som var bundna och tejpade, att det var hans stil och att han då isf hade tur.

Citat:
Det var ett snöre/tunnare rep i stationen men det har också konstaterats att det inte fanns någonstans att fästa det om en hägning skulle genomföras. Det talar i så fall mot hägnings fetischen men för strypningen.
Ute på baksidan av kopplingsstationen hade väl funkat?

Citat:
Nu är du inne på den 7/6. Jag diskuterade styrkan i indiciet gällande Adriana och den 6/6. Det utgör ju någon form av stödbevisning för att NB är sexualsadist som tar vem som helst bara han får leva ut sin inre fantasi. Kan det vara stressen över att hans mor ska komma och hälsa på om ett par veckor som utlöser denna undertryckta läggning tror du eller varför har han valt just denna tidpunkt att göra det?
Vad säger att han valt denna tidpunkt, han kan ha legat i startblocken länge. Sen det här med vårkänslorna/vårångesten för vissa kan gjort att han hade extra mkt spänningar i kroppen.
2016-01-24, 19:34
Bannlyst
Ännu inget nytt i belastningsfrågan:

http://www.skovdenyheter.se/article/...jus-forflutna/
2016-01-24, 19:41
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Märk väl att klockan i affären gick 7-8 minuter fel både lördagen och söndagen. I fupen har de partiska utredarna valt att "glömma" det på lördagen.

Nähä du, det har de inte. Det är du som uppfattat fup fel! Kolla och läs igen får du se!!
2016-01-24, 19:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Mordet har sexuella förtecken där håller jag med men att säga att mordet är ett sexualsadistiskt mord och gärningsmannen är en sexualsadist där håller jag inte med en person som dig.
!
Mordet har sexuella förtecken medger du men motsätter dig en beskrivning av mordet
som sexualsadistiskt tll karaktären.

På vilket sätt har då mordet sexuella förtecken enligt dig? Och på vilket sätt kan det inte
bli sexualsadistiskt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in