2016-01-26, 00:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
ja han måste ju då varit den första mördaren i världshistorien som lyckas med konsstycket att knäppa upp en knapp med underarmarna och avsätta en blodfläck på insidan precis vid knappen. Vad synd att inte åklagaren kunde redogöra för hur det gått till.

Ja man kommer åt bra med en underarm då man drar ner kläder, tejpar och hänger en ung tjej.
Det är liksom inga problem om du kan föreställa dig var och hur dom här spåren har avsatts.
Lika bra som man kommer åt att överföra DNA från sin fru på offrets trosa, som man haft sex med kvällen innan. Vill du fundera ytterligare bör du först läsa rättsintyget.

Inga problem att då han bär henne eller håller henne så avsätter han blod från sitt färska hudavskrap.
Det är också polisens teori om du inte läst det samt rättsintygen menar jag.
Medlem
T34Panzers avatar
Jag anser på fullt allvar att advokaten borde uteslutas ur Advokatsamfundet Dessutom anser jag att hon kvalar in för en psykundersökning. Hon har helt tappat både vett och sans.

T.o.m SVTs reporter verkar lite chockad

"Men Rönnbäcks teori om riggad utredning förefaller som ett skott i luften när den ställs mot den omfattande tekniska bevisning som visat på Nerijus Bilevicius blod och DNA på Lisa Holms kläder, mordplatsen och mordredskap. Trots det svingar Rönnbäck åt höger och vänster - talar om fuktig lada som kan ha blött upp blodet, skumma poliser som kan ha planterat bevis och hotfulla män som kanske tagit sig in i Bilevicius lägenhet för att sätta dit honom. Hon låter ingen gå fri från kritik: Missing people ställde till det, polisen ställde till det och Nationellt Forensiskt Centrum gjorde säkert också det, enligt hennes slutplädering."
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kr...irationteorier
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Trodde det va klarlagt att man inte arbetar på det sättet i svensk domstol. Inga bomber, inga överraskningar. Allt ska vara känt på förhand. Så nej.

Citerade fel grej, det var tänkt som ett svar på xenias "han satt kvar för han trodde kanske att IR hade äss i rockärmen"
2016-01-26, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
ja han måste ju då varit den första mördaren i världshistorien som lyckas med konsstycket att knäppa upp en knapp med underarmarna och avsätta en blodfläck på insidan precis vid knappen. Vad synd att inte åklagaren kunde redogöra för hur det gått till.

Ett praktexempel på att åklagaren borde ha omsatt teorin i praktiken genom en rekonstruktion på plats i ladan, inkluderat tidtagarur.

Ja, hur knäpper man upp en knapp med en underarm och gör det på ett sådant sätt att endast området kring knappen blir besudlat på insidan av jeansen, skickligt, han lär kunna hala sig ur cellen vid ett väl valt tillfälle.
Senast redigerad av OY 2016-01-26 kl. 00:29.
2016-01-26, 00:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Trodde det va klarlagt att man inte arbetar på det sättet i svensk domstol. Inga bomber, inga överraskningar. Allt ska vara känt på förhand. Så nej.
Helst skulle det fungera så, men målsäganden, tilltalade och vittnen kan släppa bomber ibland. Juristerna sköter sig oftast.
2016-01-26, 00:20
Medlem
Lusläser man tingsrättens motivering varför de dömer som de gör fattar man att det sitter otroligt kloka människor där och analyserar. Det är en otroligt gedigen, solid och orubblig motivering till domen.

Han kommer åka dit som fan. Nu också.
2016-01-26, 00:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ett praktexempel på att åklagaren borde ha omsatt teorin i praktiken genom en rekonstruktion på plats i ladan, inkluderat tidtagarur.

Ja, hur knäpper man upp en knapp med en underarm och gör det på ett sådant sätt att endast området kring knappen blir besudlat på insidan av jeansen, skickligt, här lär kunna hala sig ur cellen vid ett väl valt tillfälle.
Citat:

Vem har sagt att han knäppte upp och avsatte blodet med fingrarna? Är det någon slags trådsanning eller? Ta nu och sluta fantisera så mycket.
2016-01-26, 00:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilken jävla skitplädering. Passar bättre i alternativa tråden än i HovR. Fy fan att behöva sitta som anhörig och inte få chans att argumentera mot det här jävla skitsnacket

Ja fy fan! Det var det j-vligaste jag har läst som kommit från en advokat! Möjligtvis i nån amerikansk film! Kan det ens kallas slutplädering? Nä advokatskrället borde uteslutas ur samfundet. Och jag hoppas innerligt att hon kommer att få betala ett högt pris för de onödiga kränkningar och rentav lögner hon kastat ut sig i det här fallet. Jag hoppas hon åker på en rejäl käftsmäll av Livet.
Senast redigerad av T34Panzer 2016-01-26 kl. 00:31.
2016-01-26, 00:26
Bannlyst
Citat:

Han hade ju åtskilliga avskrap och småsår på vänsterhanden också.
Något av dessa kan ju lika gärna ha avsatt blodet.
2016-01-26, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Behöver inte redogöras öht av ÅK. Han placerar snara runt hals inkl tejpar. Han avsätter inte DNA. Han är ett äckel som tänker gräva på sin pitt han inte tvättat på veckor och tar av hanskarna och avsätter blod samt sekret = avsätter sitt sexualsadist DNA på 10 ställen på kläderna samt snören. Efteråt vaknar han till sans, sätter på dem igen men till allas glädje är han redan bortgjord horbocken. Varför jag tror han bär handskar? För att han är fullt medveten om DNA, det framkommer i förhör via hans överdrivna oro och han har planerat dådet. Dock har det räckt som sexuell fantasi i hans sjuka hjärna fram till helgen 6-7 juni.
2016-01-26, 00:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag anser på fullt allvar att advokaten borde uteslutas ur Advokatsamfundet Dessutom anser jag att hon kvalar in för en psykundersökning. Hon har helt tappat både vett och sans.

T.o.m SVTs reporter verkar lite chockad

"Men Rönnbäcks teori om riggad utredning förefaller som ett skott i luften när den ställs mot den omfattande tekniska bevisning som visat på Nerijus Bilevicius blod och DNA på Lisa Holms kläder, mordplatsen och mordredskap. Trots det svingar Rönnbäck åt höger och vänster - talar om fuktig lada som kan ha blött upp blodet, skumma poliser som kan ha planterat bevis och hotfulla män som kanske tagit sig in i Bilevicius lägenhet för att sätta dit honom. Hon låter ingen gå fri från kritik: Missing people ställde till det, polisen ställde till det och Nationellt Forensiskt Centrum gjorde säkert också det, enligt hennes slutplädering."
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kr...irationteorier

Till och med ... Ska vi ta en reporter i statstelevisionen för en auktoritet på området menar du, tillåt mig skratta.

Det uttalandet bör kanske ses mot reporterns kunskaper i forensisk fysik och biologi samt förmågan att tänka utanför konsensusramen, vi ser ju här i tråden hur förbluffande många verkar tro att något har slagit slint i huvudet på försvarsadvokaten när hon egentligen bara har dryftat sådant som teoretiskt kan betyda att åklagaren har hamnat snett, hennes jobb att påverka domstolen att noga överväga slutsatsen av det som har framkommit ifrån åklagaren, inget konstigt, allt i sin ordning, NB blir dömd, himlen ramlade inte ner idag heller.
2016-01-26, 00:29
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Han hade mycket troligt handskar i stort sett hela tiden. Kanske Irinas trädgårdshandskar. Hon brukade ju rensa ogräs. Han blödde från underarmarna. Det är detta som gör att DNA-fynden trots allt finns där. Tillsynes ologiskt och sporadiskt.

För att förklara tar jag ett vardagligt exempel. Av och till sträcker och viker vi lakan hemma. Först på ena ledden och då står vi på ett par meters avstånd. Sedan skall vi vika på andra ledden. Och då går vi varandra till mötes. Under hela den här processen har jag god kontroll över var jag sätter fingrarna och griper tag. Var jag råkar komma åt med underarmarna har jag ingen aning. Men någonstans brukar det vara. Det känner jag.

Så är det nog för fler än mig. Man har bra koll på fingrar och händer. Sämre koll på vad man råkar komma åt med armarna.

Irinas DNA på trosorna kom sig av att då tog han av sig handskarna och trosorna var säker fuktiga.
Ja det är fantastiskt och höra förklaringarna. När det passar din förklaringsmodell så använder han handskar och när det inte passar så har han det inte.
Förklara då för mig hur han kan avsätta en blodfläck med underarmarna på insidan av byxorna vid knappen. Nä då nä har han inte handskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in