2016-01-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Lövet kom ifrån grönskan utanför och omkring byssjan. Att ofrivilligt få med sig ett löv in i den gamla arbetarboden - ses det av dig som något av en omöjlighet?

Det finns inte grönska bara utanför och omkring byssjan. Vad är det som säger emot att kroppen kan ha befunnits någon annanstans och placerats i skåpet efter att likstelheten försvunnit?
2016-01-31, 14:28
Medlem
NB har jobbat ca 3 år för godsägaren AJ, naturligtvis har han lärt känna honom och har haft mycket stort förtroende för honom, NB han hade tillträde till alla lokaler och även maskiner.
AJ har hela tiden stått fast vid att han sett NB som oskyldig till mordet.
AJ har också gett NB högsta beröm vad gäller duglighet och punktlighet, AJ har haft inget negativt att säga om NB.
2016-01-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Uttalandet om vadslagningen är ett uttalande från AJ att han är övertygad om att NB är oskyldig, så visst har utsagan betydelse. Aj är ju den som kände NB bäst av alla i Blomberg.

Det har betydelse att AJ tror att NB är oskyldig, trots DNA och vittnesutsagor. Men jag menar att jag inte tror att det kommer ha någon betydelse för domen.
2016-01-31, 14:36
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det har betydelse att AJ tror att NB är oskyldig, trots DNA och vittnesutsagor. Men jag menar att jag inte tror att det kommer ha någon betydelse för domen.
Inte avgörande men en del av domstolens samlade bedömning.
2016-01-31, 14:47
Medlem
Citat:
Det borde ha betydelse eftersom NB jobbat sammanlagt ca 7 år i Sverige och inte begått något kriminellt, utan endast mycket goda vitsord från arbetsgivarna.
2016-01-31, 14:48
Medlem
Citat:

Självklart, ungefär samma betydelse som vad IB säger sig tro
2016-01-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
NB har jobbat ca 3 år för godsägaren AJ, naturligtvis har han lärt känna honom och har haft mycket stort förtroende för honom, NB han hade tillträde till alla lokaler och även maskiner.
AJ har hela tiden stått fast vid att han sett NB som oskyldig till mordet.
AJ har också gett NB högsta beröm vad gäller duglighet och punktlighet, AJ har haft inget negativt att säga om NB.

Nej det var ingen arbetsgivare som hade något negativt att säga om Hagamannen eller Anders Eklund heller. Vart vill du komma?
2016-01-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Självklart, ungefär samma betydelse som vad IB säger sig tro
Det som har stor betydelse är att Irina svurit eden, när hon vittnat via Skype från Litauen för Hovrätten.
2016-01-31, 14:59
Medlem
Citat:
Det borde ha betydelse eftersom NB jobbat sammanlagt ca 7 år i Sverige och inte begått något kriminellt, utan endast mycket goda vitsord från arbetsgivarna.

Är NB skyldig så behöver han inte begått något liknande tidigare, det kan det vara första gången han begår något kriminellt. Mer än rattfylla och visa falskt ID, om jag minns rätt.
Vad är vitsord mot DNA utan förklaring?
2016-01-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Nej det var ingen arbetsgivare som hade något negativt att säga om Hagamannen eller Anders Eklund heller. Vart vill du komma?
Att en person som är misstänkt för brott, bör de kontrollera bakgrunden på den personen, som jag anser att de gör också.
Om du menar att det har ingen betydelse vad en person misstänkt för brott har för bakgrund, anser jag att du har fel.
2016-01-31, 15:05
Medlem
Citat:
Det som har stor betydelse är att Irina svurit eden, när hon vittnat via Skype från Litauen för Hovrätten.

Nu så kommer Litauen å få finna sig i att i Svensk domstol gäller Svensk lagstiftning.

Jag tror inte dom kommer att ha några problem med det.
2016-01-31, 15:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, svensk rätt kommer inte att ta hänsyn till en ed svuren i Litauen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in