2016-02-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Vad skall hon skämmas för ? Det är ju hennes plikt som försvarsadvokat att göra allt som står i hennes makt när hennes klient nekar. Det måste du väl förstå men såklart denna gången hade de ju en ruskigt brant uppförsbacke och kom såklart inte i mål.

Tja. Iofs pekade alla bevis mot Rönnbäcks klient, men istället för att försöka med någonslags lugn saklighet och logik slog hon mot allt och alla - hon tjänade en massa pengar, men förlorade stort i anseende.
2016-02-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Utrymmet tjänar inte längre avsett syfte. Vem vill hantera djur / kött där man vet att en ung människa hängts och mördats.. Nej riv styggelsen omgående, den har AJ råd att avvara. Allt annat känns gravt oetiskt.
Han får dock ta det lite lugnt:
Ur domen:
Åklagaren har begärt att den aktuella delen av ladan även fortsättningsvis, i väntan på
att domen vinner laga kraft, ska vara avspärrad enligt 27 kap. 15 § rättegångsbalken.
Som skäl för detta har åklagaren förklarat att det kan finnas behov av ytterligare undersökningar
av ladan
. Med hänsyn till den aktuella brottslighetens allvar och den typ av
utrymmen som avspärrningen avser, anser hovrätten att det alltjämt är proportionerligt
att låta avspärrningen bestå. Åklagarens yrkande om detta ska således bifallas.
2016-02-08, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Tja. Iofs pekade alla bevis mot Rönnbäcks klient, men istället för att försöka med någonslags lugn saklighet och logik slog hon mot allt och alla - hon tjänade en massa pengar, men förlorade stort i anseende.

Tycker jag absolut inte att hon gjorde, tyckte hon försökte med de få sakerna hon kunde för att få rätten att hitta förklaringar. Visst bevisningen var ju så graverande så innerst inne visste hon väl att detta är kört men får hon ju inte säga till sin klient eller jo det får hon väl men om han bestämt nekar till anklagelserna så är det ju hennes plikt som advokat att göra vad hon kan för att försvara sin klient.

Hade hon inte gjort det ja då hade hon tappat ännu mer i anseende

Till och med Breivik hade ju en försvarsadvokat trots att det var spel mot ett mål för åklagarna.
2016-02-08, 22:08
Medlem
Ang skadeståndet på 50 000 x 3 till Lisas fam. Så hoppas jag verkligen att fam driver på kravet även om summan är låg. N har väl ett hus han kan sälja eller inteckna. Hoppas verkligen inte han kommer undan med den biten. Det skulle förmodligen göra riktigt ont att behöva lämna ifrån sig en enda krona. Vilket skulle glädja mig enormt.
2016-02-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Aktbilaga 89 är bilagan som TR sekretessade, men hovrätten släppte senare på Utvidgad rättsmedicinsk undersökning, punkterna 17 och 18. Dessa finns återgivna i tråden. Med dagens dom släpptes även sekretessen på punkt 29.
Har du analyserat ärendet med namngiven persons utbegäran av sekretessbelagd FUP-bilaga, avslag, överklagande osv och dragit några slutsatser om det material som till slut släpptes är vad vi redan fått ta del av i tråden ? Bilaga B (PDF-sida 73-)
2016-02-08, 22:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Vad skall hon skämmas för ? Det är ju hennes plikt som försvarsadvokat att göra allt som står i hennes makt att försvara sin klient när denne nekar till anklagelserna . Det måste du väl förstå men såklart denna gången hade de ju en ruskigt brant uppförsbacke och kom såklart inte i mål.
Hon ska skämmas för alla korkade kommentarer hon har gjort från början till slut i det här målet. Sånt slår ofta tillbaka när domen kommer och rätten drar till ordentligt i straffet. Hon verkar riktigt korkad också när man hör henne prata. Verkar som att hon inte riktigt vet var hon befinner sig. Misstänker starkt att hon har problem med spriten för det kan yttra sig som seghet i hjärnan.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2016-02-08 kl. 22:16.
2016-02-08, 22:13
Medlem
Gusselbys avatar
"Lisa Holms familj tackar alla som ställt upp och visat respekt"

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363869

Här står bl a annat att inte ett ont ord har hörts om Lisa. Vad skönt, då har de inte läst här. Och Lisa har väl inte ens här drabbats lika hårt som t ex hennes egen pappa.
Senast redigerad av Gusselby 2016-02-08 kl. 22:18.
2016-02-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Har Rönnbäck uttalat sig i media om dagens utfall? Ska hon gå vidare till HD med klorna och tänderna framme? När vinner domen laga kraft?

Är det Kumla nu? En del säger att han får sitta i Sverige i två år, sen i Litauen.. men är det inte praxis att de får sitta på Kumla i 5 år först så de mjuknar lite och accepterar läget?
Ja, men jag minns inte var jag såg det - testa P4 Skaraborg. Hon sade att NB var "uppriven" och att hon inte kunnat prata med honom om eventuellt överklagande.
2016-02-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ja, men jag minns inte var jag såg det - testa P4 Skaraborg. Hon sade att NB var "uppriven" och att hon inte kunnat prata med honom om eventuellt överklagande.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363970
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Meningslöst att överklaga om inte NB kommer fram med en alternativ teori som förklarar alla spår han lämnat efter sig.
Medlem
Grandiosos avatar
- Han är helt bedrövad och jätteledsen. Han hade hoppats väldigt mycket på
hovrätten, säger Inger Rönnbäck när hon kommer ut från häktet där Bilevicius sitter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363970

Utomordentligt glädjande besked att det jävla mördaraset känner som han gör efter
avkunnad dom i hovrätten. Må han bedrövas mer och mer för varje dag som går.
Och innerligt skulle jag önska att han hemsöks under alla kommande nätter av det offer han
plågade till döds. Allt av ont är denne individ förtjänt av. Satans mördare!
2016-02-08, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hon ska skämmas för alla korkade kommentarer hon har gjort från början till slut i det här målet. Sånt slår ofta tillbaka när domen kommer och rätten drar till ordentligt i straffet. Hon verkar riktigt korkad också när man hör henne prata. Verkar som att hon inte riktigt vet var hon befinner sig. Misstänker starkt att hon har problem med spriten för det kan yttra sig i som seghet i hjärnan.

Men vad är det du inte fattar ? Hon är ju för helvete sin klients försvarsadvokat . Skulle du vilja ha en försvarsadvokat om du nekade till ett så allvarligt brott som mord där du riskerar lagens strängaste straff stå och säga till media att det är klart att min klient är skyldig jag är väl inte dum?

Skulle du vilja ha en sådan försvarare din dumbom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in