2016-02-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
En kommentar från försvaret.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363970
Jag är ju som många andra i tråden helt överens med TR och HR om NB:s skuld. Man får då ändå vara fascinerad av hans reaktion:
IR:Han är helt bedrövad och jätteledsen. Han hade hoppats väldigt mycket på hovrätten, säger Inger Rönnbäck när hon kommer ut från häktet där Bilevicius sitter.
2016-02-08, 22:27
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag är ju som många andra i tråden helt överens med TR och HR om NB:s skuld. Man får då ändå vara fascinerad av hans reaktion:
IR:Han är helt bedrövad och jätteledsen. Han hade hoppats väldigt mycket på hovrätten, säger Inger Rönnbäck när hon kommer ut från häktet där Bilevicius sitter.

Han har nog önsketänkt sig genom hela processen. Jag utesluter heller inte att advokaten ingivit honom falska förhoppningar. Har hon kommit med samma nonsens till honom som hon bestod media och senare självaste domstolarna med så är det fullt möjligt att han trott att det här skulle nog advokaten få loss honom ifrån.

Isåfall tämligen oetiskt, även om jag inte kunde bry mig mindre om mördarens väl och ve.

Oavsett vilket så är han varken den förste eller siste mördare som gråter bittra tårar över sitt eget olycksöde. Jag rekommenderar Death row-bloggar för den intresserade. Där kan man hitta cry babies som får Nerijus att framstå som samlad vid en jämförelse
2016-02-08, 22:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Har du analyserat ärendet med namngiven persons utbegäran av sekretessbelagd FUP-bilaga, avslag, överklagande osv och dragit några slutsatser om det material som till slut släpptes är vad vi redan fått ta del av i tråden ? Bilaga B (PDF-sida 73-)
Vilken bilaga B?
2016-02-08, 22:28
Bannlyst
Folk måste ju förstå att en åklagares uppgift är ju att lägga fram så stark bevisning som möjligt mot den åtalade sedan är det försvarsadvokatens uppgift att försöka slå hål på den bevisningen om dennes klient nu nekar.

Men är det en klient som erkänner så skall det likt förbannat bevisas lika mycket från åklagarens sida att det är den åtalade som är skyldig.

Fattar ni lite nu hur det fungerar ? Jag förklarade lite grovt på ett ungefär nu hur det funkar så sluta nu att kasta skit på försvarsadvokaten hon har gjort det som är hennes jobb punkt slut.
2016-02-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
- Han är helt bedrövad och jätteledsen. Han hade hoppats väldigt mycket på
hovrätten, säger Inger Rönnbäck när hon kommer ut från häktet där Bilevicius sitter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363970

Utomordentligt glädjande besked att det jävla mördaraset känner som han gör efter
avkunnad dom i hovrätten. Må han bedrövas mer och mer för varje dag som går.
Och innerligt skulle jag önska att han hemsöks under alla kommande nätter av det offer han
plågade till döds. Allt av ont är denne individ förtjänt av. Satans mördare!

NB är bedrövad över att han åkte dit. Lisa har han ingen tanke på alls. Dit sträcker sig inte hans förmåga. Han gråter möjligen för sin egen skull och förstår inte vad han åsamkat Lisa och hennes familj.
Senast redigerad av Remark 2016-02-08 kl. 22:35.
2016-02-08, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han har nog önsketänkt sig genom hela processen. Jag utesluter heller inte att advokaten ingivit honom falska förhoppningar. Har hon kommit med samma nonsens till honom som hon bestod media och senare självaste domstolarna med så är det fullt möjligt att han trott att det här skulle nog advokaten få loss honom ifrån.

Isåfall tämligen oetiskt, även om jag inte kunde bry mig mindre om mördarens väl och ve.

Oavsett vilket så är han varken den förste eller siste mördare som gråter bittra tårar över sitt eget olycksöde. Jag rekommenderar Death row-bloggar för den intresserade. Där kan man hitta cry babies som får Nerijus att framstå som samlad vid en jämförelse
Du verkar glädja dig åt att NB drog nitlotten i advokatlotteriet. Varför det? Hade en slipad advokat gjort ett bättre jobb?
2016-02-08, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Du har i många inlägg här hävdat att Sverige är nr3 i världen vad gäller
rättsäkerhet, samtidigt vill du alltså göra gällande att i vissa fall ska ingen
försvarare förekomma....? Du är underlig.
Och vad gäller Sverige och rättsäkerhet, så fick vi ju en knäpp på näsan
i dagarna FN vad gäller rättsäkerhet, det är verkligen inte så grönt på
våran gräsmatta.
jag tycker att det är friskt att ifrågasätta saker kring vår polis och åklagare.
Vad gäller detta aktuella fall har rätt blivit rätt, gott så, men man måste få
diskutera saker som man tycker skulle kunna göras bättre och mera rättsäkert.
Bla, skulle åklagare kunnat visa större proffesionalism.
Han utfärdade yppandeförbud, likt förbannat vet tv 4 hur Lisa dött och blir
till och med rättad av åklagare/polis när man sände ett program kring fallet.
Hur fan gick det till? Rättsäkert????? Säääkert.
Att jag tagit upp att Sverige är på plats tre i världens ranking av rättssäkerhet har bara varit som svar till de alternativteoretiker som i vart och vartannat inlägg skriker ut att "polisen är inkompetent, korrupt, med i konspiration, har tunnelseende"etc och kastat skit på rättsväsendet rent allmänt. Då kan det vara bra med ett litet klargörande. Att ifrågasätta, analysera och reflektera är i grunden något väldigt sunt, men inte när det övergår till aggressiv dårskap som mycket av kritiken i tråden.
Jag har inte gjort gällande att försvarare inte ska förekomma i vissa fall, hur är det med läsförståelsen? Att jag kritiserat Rönnbäck för ett oseriöst och underligt försvarsarbete, det står jag för till 100% för det är min åsikt. HR svarar ju t.o.m i domen direkt mot hennes märkliga konspirations/planteringsteorier. Du svarade på ett inlägg där jag benämnde Rönnbäck som en speciell typ av advokat. Detta var som svar till en skribent som alltid beskriver Brandtler i ganska kränkande ordalag och kallar honom aldrig för "målsägarbiträdet" utan "sexbrottsadvokaten", därav mitt svar om Rönnbäck och vad hon då skulle kunna kallas.
Yppandeförbudet var ett mycket bra och fullständigt nödvändigt beslut, både med tanke på den omfattande utredningen med alla vittnesförhör och medias intresse samt att Lisa var minderårig, d.v.s räknades som barn i lagens mening.
2016-02-08, 22:34
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du verkar glädja dig åt att NB drog nitlotten i advokatlotteriet. Varför det? Hade en slipad advokat gjort ett bättre jobb?

Han har ju haft möjlighet att byta men valt att inte göra så, så det får han ju skylla sig själv för i så fall.
2016-02-08, 22:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Att jag tagit upp att Sverige är på plats tre i världens ranking av rättssäkerhet har bara varit som svar till de alternativteoretiker som i vart och vartannat inlägg skriker ut att "polisen är inkompetent, korrupt, med i konspiration, har tunnelseende"etc och kastat skit på rättsväsendet rent allmänt. Då kan det vara bra med ett litet klargörande. Att ifrågasätta, analysera och reflektera är i grunden något väldigt sunt, men inte när det övergår till aggressiv dårskap som mycket av kritiken i tråden.
Jag har inte gjort gällande att försvarare inte ska förekomma i vissa fall, hur är det med läsförståelsen? Att jag kritiserat Rönnbäck för ett oseriöst och underligt försvarsarbete, det står jag för till 100% för det är min åsikt. HR svarar ju t.o.m i domen direkt mot hennes märkliga konspirations/planteringsteorier. Du svarade på ett inlägg där jag benämnde Rönnbäck som en speciell typ av advokat. Detta var som svar till en skribent som alltid beskriver Brandtler i ganska kränkande ordalag och kallar honom aldrig för "målsägarbiträdet" utan "sexbrottsadvokaten", därav mitt svar om Rönnbäck och vad hon då skulle kunna kallas.
Yppandeförbudet var ett mycket bra och fullständigt nödvändigt beslut, både med tanke på den omfattande utredningen med alla vittnesförhör och medias intresse samt att Lisa var minderårig, d.v.s räknades som barn i lagens mening.
Är 19:e plats i samma lista så mycket sämre? https://en.wikipedia.org/wiki/Making_a_Murderer Kan något liknande som hände Steven och Brandon hända i Sverige? Har det hänt?
2016-02-08, 22:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Det är ingen normal reaktion.. Jag börjar att undra om han så lyckas förtränga vad han rimligen gjort - så att han faktiskt ser sig själv som oskyldigt dömd?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Han har ju haft möjlighet att byta men valt att inte göra så, så det får han ju skylla sig själv för i så fall.
Fick han veta det? Kan han bedöma advokaten?
Bannlyst
Ta fallet med Mats Ahlm istället som 99% av svenska folket ansåg skyldig till mord men där han nekade och tack vare en skicklig försvarsadvokat blev han friad från anklagelserna om mord han dömdes väl endast för brott mot griftefriden om jag minns rätt.

Tänk nu då om förvarsadvokaten hade uppträtt så som ni vill att Rönnbäck borde gjort hur tror ni detb hade slutat då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in