2015-06-16, 14:44
Medlem
Nu är det så att sedan jag köpte den här datorn (någon gång i februari har jag för mig) och började använda Windows 8 (OS:et kom i samband med datorn) för första gången. Ända sedan dess har det varit strul med att skapa nya mappar/textdokument etc. på skrivbordet. När jag högerklickar på skrivbordet och klickar på att skapa vadsomhelst, vare sig det är en ny mapp eller en powerpoint-presentation, så fryser datorn liksom upp och skrivbordet "återställs". Detta varar mellan 5 och 10 sekunder, och när skrivbordet har återställts så finns den nyskapade mappen/PP-presentationen där som jag kan använda problemfritt.

Eftersom det enda problemet var det jag beskrev ovan och det inte påverkade mig så mycket då, så struntade jag i att utforska problemet och fortsatte använda datorn som vanligt. Men på sistone har jag märkt att datorns fläkt låter till då och då och den är allmänt högljuddare än förut. I samband med det märkte jag att CPU-användningen ofta har en tendens att åka uppemot 50%+ när jag gör någonting så enkelt som att öppna en ny flik i Mozilla eller öppnar ett enkelt program.

Jag tror att det är en bugg i min kopia av programvaran. Vad borde jag göra? Återställa datorn till tidpunkten då jag köpte den - men det kommer väl inte riktigt fixa en bugg i programvaran...?

Uppskattar hjälp!
Citera
2015-06-16, 16:51
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Har du provat att skapa dessa mappar och dokument i din Dokumentmapp istället?

Den finns normalt under: C:\Användare\{Ditt Kontos namn}\Dokument

Den mappen är ju skapad just för dokument och liknande...
Sedan kan du skapa en genväg till dokumentmappen som du har på skrivbordet...

Detta kan i alla fall lösa ditt första problem
Citera
2015-06-17, 14:36
Medlem
Ja det löste ju det första problemet Får väl göra så i fortsättningen

Tack för svaret! Om någon har några tips kring det där med CPU-användningen uppskattas hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in