2015-06-17, 13:33
Medlem
JoonaToivios avatar
Sdr! D r dagen hr, idag startar en av mina favoritturneringar; nmligen U21-EM! Vrdnationen Tjeckien inleder msterskapet med att ta emot Danmark klockan 18:00 och jag frvntar mig en fartfylld match. Det brukar inte va s mycket defensivt tnk i dessa turneringar och det r lite det som r charmen enligt mig.

Dagens matcher:
18:00 Tjeckien - Danmark
20:45 Tyskland - Serbien

Morgondagen:
18:00 Italien - Sverige
20:45 England - Portugal

TV12 SNDER MATCHERNA!
Senast redigerad av JoonaToivio 2015-06-17 kl. 14:26.
2015-06-17, 14:21
Medlem
panther1s avatar
Gr matcherna p tv?
2015-06-17, 14:26
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Gr matcherna p tv?
Glmde sga det. Matcherna gr p TV12.
2015-06-17, 14:38
Medlem
Marquesos avatar
Kul det ska bli! Ska frska hlla koll tminstone p Sveriges grupp, och sen givetvis semi och finalen. Klart man hoppas att Sverige gr lngt men knns som att vi inte fixar avancemang ur gruppen. Hade dock varit grymt kul att fixa OS-biljett och rentav medalj hr.
2015-06-17, 14:47
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Brukar vara riktigt bra turneringar dr man fr se mnga morgondagens stjrnor! Nr det gick i Sverige 2009 hade ju Tyskland bland andra Hummels, Neuer, zil, Khedira, Hwedes medans Italien hade till expempel Balotelli med! I England var vl bland andra Walcott, Milner, Hart, Gibbs och Cattermole med? ven om vissa av dessa spelare var ldre n 21 s r det grym turnering men jag tror Sverige fr det tufft att upprepa bedriften frn kvalet.
2015-06-17, 14:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Danmarks U21-lag r bra, men jag tror nd p seger fr vrdnationen i ppningsmatchen. Sverige trningsmatchade ju borta mot danskarna 11:e juni, och ska vara glada ver att det slutade 2-2. Danmark vann sin kvalgrupp, 8 segrar och 2 oavgjorda (motstndare var bl.a. Ryssland och Slovenien). I laget finns bl.a. startspelarna i A-landslagets EM-kvalmatch mot Serbien (vinst med 2-0) fr ngra dar sedan, Pierre Hjbjerg och Yussuf Poulsen (som d gjorde 1-0-mlet).

Tjeckien och Danmark spelade 2-2 i en U21-trningsmatch i november 2014. Vaclav Kadlec och Ladislav Krejci har ven etablerat sig i A-landslagstruppen och r tv spelare som frvntas gra ml i denna turnering.
2015-06-17, 16:29
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tjeckien och Danmark spelade 2-2 i en U21-trningsmatch i november 2014. Vaclav Kadlec och Ladislav Krejci har ven etablerat sig i A-landslagstruppen och r tv spelare som frvntas gra ml i denna turnering.

Synd att Kadlec missar den hr matchen, bde han och Kalas hade behvs.

Vill flagga fr Tjeckiens hgerback Pavel Kaderabek. Han blev rets ytterback i tjeckiska ligan ir och har nu vrvats av Hoffenheim, han har ocks hunnit gra 7 A-landskamper. Vldigt bra offensivt dr han gjorde fyra ml och fyra assist den gngna ssongen p 25 matcher i sitt Sparta Prag, vilket nd r helt okej fr en ytterback.
Senast redigerad av Knugen37 2015-06-17 kl. 16:33.
2015-06-17, 17:43
Medlem
4522s avatar
Kul match att brja med, min gubbe som jag lyfte i den stora trden (Nicolaj Thomsen) gr rakt in i hettan och mter vrdlandet. Det r frvrigt tv tunga anfall som mter varandra, tror det kan bli en ganska tuff match, slutar vl kryss?
2015-06-17, 17:50
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OakleyBlizzard
Brukar vara riktigt bra turneringar dr man fr se mnga morgondagens stjrnor! Nr det gick i Sverige 2009 hade ju Tyskland bland andra Hummels, Neuer, zil, Khedira, Hwedes medans Italien hade till expempel Balotelli med! I England var vl bland andra Walcott, Milner, Hart, Gibbs och Cattermole med? ven om vissa av dessa spelare var ldre n 21 s r det grym turnering men jag tror Sverige fr det tufft att upprepa bedriften frn kvalet.

England hade ven lirare som Micah Richards och Agbonlahor Hart blev hatad av en hel nation efter straffsparkslggningen i det episka dramat.

Vldigt bra av Sverige att kvalificera sig. Mnga hade nog sett Frankrikes stjrnor istllet. ven Belgien saknas s fr hoppas att Serbien som slog ut dom gr skl fr sin plats s att sga.
2015-06-17, 17:56
Medlem
S lite folk p plats, hur ska det se ut nr inte vrdnationen spelar?

Bra tillflle att aktivera en gratismnad p TV4-play.
2015-06-17, 17:59
Medlem
Svagt med s lite folk p plats fr vrdnationen i ppningsmatchen.
2015-06-17, 18:00
Medlem
4522s avatar
Haha har Martin slund ens sett Nicolaj Thomsen spela den hr ssongen? "verraskande"...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in