• 1
  • 2
2015-06-18, 08:00
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Friidrottens midsommartradition lag-EM återkommer i helgen. SVT1 sänder båda dagarna från kl 13.50

Tidsprogram inklusive en jämförelse mellan Sverige och Vitryssland, de lag som gör upp om niondeplatsen vilket gör att man stannar kvar i toppdivisionen.

Svenska laget

Det roligaste med denna tävlingsform är ju att göra en papperslandskamp. Så det har jag gjort några stycken. Jag har utgått från följande data:
http://www.european-athletics.org/mm...te_Neutral.pdf
Först och främst har jag tagit årsbästa, finns inte det har jag tagit personbästa. Har två personer samma årsbästa har jag höjt den med bäst personbästa. Är också det samma har jag höjt den som är yngst. Stafetterna har jag avstått ifrån. Först kommer totalen, även med en uppdelning för damer och herrar

Kastgrenar

Hoppgrenar

Sprint

Distansgrenar

Födelseår (har väl egentligen inte hit men när det ändå fanns data så var det väl lika bra att kasta in.

Kortanalysen av detta är att Ryssland vinner, grundlagt på jämnhet och bra hoppning, och att de tre nordiska lagen, som även är yngst, åker ut. Våra bästa grenar är medeldistans, medan de norska kastdamerna är totalt värdelösa.
2015-06-18, 10:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Det var fan i mig en trådstart som heter duga.

Tyvärr tror jag du har rätt, det ser knepigt ut för de nordiska lagen i högsta divisionen. Det krävs nog en del negativa överraskningar för Vitryssland (diskningar, uteblivna resultat, underprestationer) för att Sverige ska kunna klamra sig kvar. Men jag tror att det kan gå vägen trots allt, hoppas på det bästa.
Gissar också att Tyskland knappt försvarar titeln mot favoriterna Ryssland. Och att Frankrike blir trea.
2015-06-20, 10:21
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Bah får inte vara med. Kling baptiste ersätter.
2015-06-20, 13:25
Medlem
Avbräcken har nog tyvärr blivit för stora för att det ska kännas realistiskt. Det vore dock roligt att ta med FIN & NOR ner i andradivisionen och möta dom ett år till. Individuellt sett finns det ändå en del att titta på.

Det jag håller utkik på dag 1:
Vilken form är Bengtsson i?
Otterling. VM-kval?
Malmberg på 400mh mot internationellt motstånd.
Anna Wessman kul att se tillbaka, pers?
2015-06-20, 14:22
Medlem
Inte första gången Kling-Baptiste springer starkt i motvind. Han får liksom en buffert i starten som inte går att ta igen, eller nåt.
2015-06-20, 14:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Utmärkt prestation av Kling-Baptiste på 100 meter! Och vitryssen sist i heatet.
2015-06-20, 14:23
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Tkb är så kort att mindre mängd motvind träffar honom???
2015-06-20, 14:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Tyvärr måste man som svensk hoppas på kassa resultat av finländare och norrmän...men framför allt för vitryssar.

http://www.european-athletics.org/co...dules-results/
2015-06-20, 14:31
Medlem
Kraftig medvind i tresteget, vilket skulle kunna leda till att tjejerna får stora problem med ansatsen. Men också chansen att hoppa långt.

Lindh bör ligga längst bak och sen försöka ta skalper sista 200m mot löpare som eventuellt gått för hårt.
Senast redigerad av frankkk 2015-06-20 kl. 14:34.
2015-06-20, 15:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Ett storartat lopp av Mikael Ekvall på 5000 meter.
2015-06-20, 15:32
Medlem
Vitryssarna går inget bra för stunden men snart startar deras starkaste segment för dagen. Vi borde dock kunna klara oss ifrån -19 efter dagens slut som kalkylen säger.
2015-06-20, 15:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vitryssarna går inget bra för stunden men snart startar deras starkaste segment för dagen. Vi borde dock kunna klara oss ifrån -19 efter dagens slut som kalkylen säger.

Ja, vitryssen sist på 5000 meter. Ser okej ut för svensk del än så länge.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in