Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-24, 01:32
Medlem
Vi vet nog alla att BRÅ inte längre arkiverar den kulturella tillhörigheten av kriminella, men jag och följande sida: http://www.osce.org/odihr/106140?download=true

Har ett väldigt starkt minne av att talet 77.6 var inbäddat någonstans i deras hemsida, och detta numret har använts kraftigt av folk som är kritiska till Sveriges invandring:

https://www.google.se/search?q=77.6%...77.6%25+Sweden

Nu efter ett långt och plågsamt argument med en jobbig youtuber så märkte både han och jag att länken som jag baserade allt på inte längre fanns.

Jag har spenderat en mycket längre tid än humant på att försöka hitta informationen men det verkar vara helt tyst och ondskefullt raderat ifråns BRÅs historia. Jag tycker personligen att man borde lagra så mycket information om kriminella som möjligt och uppmana debatt och lösningar när ett starkt samband hittas, men det kan jag leva utan... att helt förgöra korrekt statistik långt efteråt tycker jag dock borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av henke1010 2015-06-24 kl. 02:30.
Citera
2015-06-24, 02:00
Medlem
OlagligtDjurs avatar
De verkar ha uppdaterat sin hemsida med nya siffror 2/6 i år, vilket säkert sammanfaller med att dina länkar dog.
Jag kollade inte så noga men det verkar som att nästan alla relevanta rapporter baseras på undersökningen NTU, och att årets rapport bygger på NTU 2014.

Gamla NTU hittar du på BRÅ i pdf.

Kör med datuminställningar på google för att ta fram ursprungskällan till siffran 77,6%.
Förmodligen står det ingenstans "77,6% av alla våldtäkter begås av muslimer" utan det är förmodligen någon mindre nogräknad (eller kanske inte?) som gjort en egen sammanräkning med vissa kriterier som kanske inte framgår.

Källor jag sett refererats till är bl.a. denna: http://www.bra.se/download/18.cba82f...h_utlandet.pdf

Inga nya uppgifter alltså, och den verkar fortfarande gå att hitta, trots deras efterblivna sätt att hantera publicering av filer (länken).

edit: Första omnämnande juli 2012 i Affes statistikblogg, refererade till 2005:17
Senast redigerad av OlagligtDjur 2015-06-24 kl. 02:20.
Citera
2015-06-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
De verkar ha uppdaterat sin hemsida med nya siffror 2/6 i år, vilket säkert sammanfaller med att dina länkar dog.
Jag kollade inte så noga men det verkar som att nästan alla relevanta rapporter baseras på undersökningen NTU, och att årets rapport bygger på NTU 2014.

Gamla NTU hittar du på BRÅ i pdf.

Kör med datuminställningar på google för att ta fram ursprungskällan till siffran 77,6%.
Förmodligen står det ingenstans "77,6% av alla våldtäkter begås av muslimer" utan det är förmodligen någon mindre nogräknad (eller kanske inte?) som gjort en egen sammanräkning med vissa kriterier som kanske inte framgår.

Källor jag sett refererats till är bl.a. denna: http://www.bra.se/download/18.cba82f...h_utlandet.pdf

Inga nya uppgifter alltså, och den verkar fortfarande gå att hitta, trots deras efterblivna sätt att hantera publicering av filer (länken).

edit: Första omnämnande juli 2012 i Affes statistikblogg, refererade till 2005:17

Det är mycket möjligt att dom inte skrev något om deras religösa tillhörighet, men jag har ett väldigt starkt minne av att dom för någon månad sedan hade en pdf ifrån bl.a 2011 om våldtäkter gjorda av utrikesfödda. Det hade mer moderna grafer osv än 2005 länken, + högre nummer.
Senast redigerad av henke1010 2015-06-24 kl. 02:37.
Citera
2015-06-24, 02:50
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1010
Vi vet nog alla att BRÅ inte längre arkiverar den kulturella tillhörigheten av kriminella, men jag och följande sida: http://www.osce.org/odihr/106140?download=true

Har ett väldigt starkt minne av att talet 77.6 var inbäddat någonstans i deras hemsida, och detta numret har använts kraftigt av folk som är kritiska till Sveriges invandring:

Nu efter ett långt och plågsamt argument med en jobbig youtuber så märkte både han och jag att länken som jag baserade allt på inte längre fanns.

Jag har spenderat en mycket längre tid än humant på att försöka hitta informationen men det verkar vara helt tyst och ondskefullt raderat ifråns BRÅs historia. Jag tycker personligen att man borde lagra så mycket information om kriminella som möjligt och uppmana debatt och lösningar när ett starkt samband hittas, men det kan jag leva utan... att helt förgöra korrekt statistik långt efteråt tycker jag dock borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter.
Alltså, kan det vara så att mer än 3/4-delar av alla våldtäkter i Sverige begås av ickesvenskar? Har jag förstått saken rätt?
Citera
2015-06-24, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Alltså, kan det vara så att mer än 3/4-delar av alla våldtäkter i Sverige begås av ickesvenskar? Har jag förstått saken rätt?
Ja så är det säkert. Vi kommer dock inte få några svar från BRÅ då de numera tycker att det är helt ointressant att ta fram statistik på invandrares brottsliget.

I deras rapport 2005:17, som bygger på statistik från åren 1997-2001, framgår dock att invandrare begick 57% av våldtäkterna i Sverige. Alltså redan för drygt 15 år sen stod invandrare för majoriteten av våldtäkterna.

I deras rapport 1996:2 kunde man även se statistik från enskilda länder och där framgår att araber och afrikaner är drygt 20-25 ggr mer våldtäktsbenägna än etniska svenskar.

Sedan dess har vi ju haft en massinvandring av människor från just dessa våldtäktsländer, så en rimlig gissning är att invandrare nu 15 år senare står för kanske 75-80% av våldtäkterna i Sverige.

Det finns som sagt inte färskare statistik från BRÅ. Men man får en fingervisning av läget idag när Sveriges största anstalt för våldtäktsmän för en tid sen beklagade sig över att majoriteten av deras intagna inte kan få rätt behandling/terapi. Anledningen?
Majoriteten av deras intagna förstår inte svenska språket.
Citera
2015-06-24, 09:14
Medlem
Skulle det vara möjligt för någon annan att göra en sådan statistik? Givetvis förstår jag att det skulle kräva rätt mycket resurser.
Citera
2015-06-24, 12:27
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Hjelm (2006) "Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet?: brottsoffer och gärningsmän vid grova brottmål i Svea hovrätt 2002." visade att 85% av GM som dömdes till minst 2 års fängelse för våldtäkt 2002 i Svea hovrätt var födda utomlands eller andra generationens invandrare.
Citera
2015-06-25, 11:25
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Våra styrande är beredda att gå mycket långt för att dölja invandringens baksidor.
Citera
2015-06-25, 12:07
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1010

Jag SMS:ade Leif GW Persson en gång när han satt i efterlyst om statistiken i just detta ämne och i slutet av det programmet sa han att han skulle ta reda på och redovisa detta i nästkommande program.
Gjorde han det tror ni? - NEJ! - Detta är en het potatis hos de styrande i alla instanser av nån anledning!
Citera
2015-06-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Hjelm (2006) "Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet?: brottsoffer och gärningsmän vid grova brottmål i Svea hovrätt 2002." visade att 85% av GM som dömdes till minst 2 års fängelse för våldtäkt 2002 i Svea hovrätt var födda utomlands eller andra generationens invandrare.

Det var den "statistiken" som var baserad på 27 st domar!
Citera
2015-06-25, 20:31
Medlem
Vill tillägga att http://www.osce.org/ är en mycket seriös hemsida och dem måste ha fått sin information ifrån någonstans.
Citera
2015-06-25, 20:35
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Skulle det vara möjligt för någon annan att göra en sådan statistik? Givetvis förstår jag att det skulle kräva rätt mycket resurser.

Lexbase är väl en bra källa för att ta fram detta. Bara att gå igenom domar sorterat på namn i princip. Gjordes också efter att databasen läckts i början av sidans karriär. Tror det finns en tråd om det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in