Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Hur mycket tjänar egentligen den svenska staten årligen på invandringen?

Sverige har tjänat 900 miljarder kronor på invandringen sedan 1950. Och invandrare som grupp kostar mindre än svenskar. ... Invandringen har sedan efterkrigstiden genererat en samhällsvinst på 900 miljarder kronor, enligt en rapport som den vänsterorienterade tankesmedjan Arena idé presenterar i Almedalen på onsdagen.

Stämmer detta?

Hur mycket kostar invandringen i Sverige?
Det framkommer att omkring 50 procent av flyktingarna var sysselsatta sju år efter folkbokföring i Sverige. Den offentliga sektorns totala nettokostnad per flykting uppgår till ca 190 000 kr första året efter folkbokföring. Sju år efter folkbokföring uppgår denna kostnad till ca 95 000 kr per flykting.

Jag är dålig på matte blir det en vinst eller förlust?

De där 900 miljarderna är rena hittepåsiffror, precis som 500 miljoner i vinst i Sandviken (man räknade utbetalade bidrag som vinst bland annat).

All invandring from 80-talet kostar samhället pengar, och det kostar astronomiska belopp, och oerhört mycket mänskligt lidande.
Citera
Medlem
icuesofty20s avatar
För Sverige som land är det en förlust.

Men företag, babyboomers och de som jobbar inom rättsväsendet vinner på det.

Företag: Säljer mer varor.
Babyboomers: Genom att äga fastigheter, stor invandring och lite bygge leder till upptrissade priser vilket är till deras fördel då de ser bostäder som en investering av någon anledning, trots att det egentligen inte ska vara det. Bara ett sätt för de att stjäla ifrån kommande generationer som inte kan skaffa barn och familj, då de måste belåna sig över öronen för att skaffa bostad. <--- Riktigt cancerbeteende.
Rättsväsende: Invandrare är kraftigt överrepresenterade inom brott, särskilt våldsbrott, advokater och liknande tjänar stora belopp på dessa busungar.

Ungefär så.

De som förlorar på det är medelklassen. Är egentligen de som håller uppe systemet medan lågklassen och övre medelklass till överklass parasiterar på samhällskroppen. Ungefär så.
Senast redigerad av icuesofty20 2021-12-11 kl. 23:59.
Citera
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
De där 900 miljarderna är rena hittepåsiffror, precis som 500 miljoner i vinst i Sandviken (man räknade utbetalade bidrag som vinst bland annat).

All invandring from 80-talet kostar samhället pengar, och det kostar astronomiska belopp, och oerhört mycket mänskligt lidande.

Stor del bottnar i broken window fallacy. Så håller med.
Citera
2021-12-12, 00:01
Medlem
Citat:
Jag är dålig på matte blir det en vinst eller förlust?
Om du har mellan 1,5 - 2 miljoner människor med låg IQ som slår dank & röker vattenpipa, vars barn rånar & misshandlar & förstör? KOSTAR de pengar, eller TJÄNAR man pengar på dessa?

Diskutera gärna…
Citera
2021-12-12, 00:02
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
För Sverige som land är det en förlust.

Men företag, babyboomers och de som jobbar inom rättsväsendet vinner på det.

Företag: Säljer mer varor.
Babyboomers: Genom att äga fastigheter, stor invandring och lite bygge leder till upptrissade priser vilket är till deras fördel då de ser bostäder som en investering av någon anledning, trots att det egentligen inte ska vara det. Bara ett sätt för de att stjäla ifrån kommande generationer som inte kan skaffa barn och familj, då de måste belåna sig över öronen för att skaffa bostad. <--- Riktigt cancerbeteende.
Rättsväsende: Invandrare är kraftigt överrepresenterade inom brott, särskilt våldsbrott, advokater och liknande tjänar stora belopp på dessa busungar.

Ungefär så.

De som förlorar på det är medelklassen. Är egentligen de som håller uppe systemet medan lågklassen och övre medelklass till överklass parasiterar på samhällskroppen. Ungefär så.
Tack för ditt svar, så marknaden mättas genom konsumtionen?
Citera
2021-12-12, 00:03
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Om du har mellan 1,5 - 2 miljoner människor med låg IQ som slår dank & röker vattenpipa, vars barn rånar & misshandlar & förstör? KOSTAR de pengar, eller TJÄNAR man pengar på dessa?

Diskutera gärna…
Dom kostar helvetes mycket jag vet. Men enligt våra politiker tjänar vi pengar på invandrare jag försöker bara förstå vad det är dom menar när dom uttalar sig som dom gör.

Kanske är det jag som inte förstått tänker jag.
Citera
2021-12-12, 00:05
Medlem
Citat:
Dom kostar helvetes mycket jag vet. Men enligt våra politiker tjänar vi pengar på invandrare jag försöker bara förstå vad det är dom menar när dom uttalar sig som dom gör.

Kanske är det jag som inte förstått tänker jag.
Använd bara det numera sällsynta sunda förnuftet, så behöver man faktiskt inte ens ödsla tid att räkna på detta…

Alla fattar att de på något sätt försöker baka in arbetskraftsinvandringen bestående av hederliga arbetare sedan 50-talet, vilket såklart är ohederligt i dagens katastrofala krisläge.
Senast redigerad av Raven2.0 2021-12-12 kl. 00:08.
Citera
2021-12-12, 00:11
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Tack för ditt svar, så marknaden mättas genom konsumtionen?

Va?

Marknaden mättas alltid genom konsumtionen. Men det betyder ingenting.
Citera
2021-12-12, 00:25
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0

Diskutera gärna…

---
Importera 3.e världen bli 3.e världen.
Rätt enkelt.
Citera
2021-12-12, 00:27
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Va?

Marknaden mättas alltid genom konsumtionen. Men det betyder ingenting.
Jag tänkte att Sverige hade en hungrig marknad och behövde en ekonomisk tillväxt. Svenskarna var för få. Och för att mätta marknaden behövde man slavar?
Citera
2021-12-12, 00:28
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Importera 3.e världen bli 3.e världen.
Rätt enkelt.
Tro det eller ej men alla är inte dåliga människor problemet jag ser är deras tidigare nationer som enbart matat dom med religion men ingen utbildning utöver det. Men det hör inte till ämnet här.
Citera
2021-12-12, 00:28
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Jag tänkte att Sverige hade en hungrig marknad och behövde en ekonomisk tillväxt. Svenskarna var för få. Och för att mätta marknaden behövde man slavar?

Det är skillnad på slavar och parasiter. Slavar kan man åtminstone tjänar pengar på.

Parasiterna parasiterar på medelklassen medan rättsväsende och företag tjänar på det.

Är du inte läskunnig? Jag skrev detta i mitt tidigare inlägg.

Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in