2023-08-25, 19:15
Medlem
Ni som har spelat mycket... Hur i helvete blir man bttre p aerials? Tips p hur man kan trna p det, eller r det nta p som gller? Jag trffar typ aldrig bollen om jag flyger lngre n en tv sekunder.

Vldigt kul MP spel mste jag sga dock, ltt att komma in i, svrt att bemstra.
Citera
2023-08-26, 09:59
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheerful-pessimist
Ni som har spelat mycket... Hur i helvete blir man bttre p aerials? Tips p hur man kan trna p det, eller r det nta p som gller? Jag trffar typ aldrig bollen om jag flyger lngre n en tv sekunder.

Vldigt kul MP spel mste jag sga dock, ltt att komma in i, svrt att bemstra.
Nta nta nta typ.. frsk att f kontroll p bilen hyfsat och titta p bollen mer n bilen typ. Till slut kommer du att "knna" var du kommer att trffa.

Men det r svrt i brjan s det r bara att ktta p.
Prova dropshot, dr flygs det typ hela tiden och ett jvla roligt stt att trna p
Citera
2023-08-26, 14:07
Medlem
Sikkans avatar
Och en sak till, kolla camera Settings. Enklare om du kommer nrmare bilen och ganska lngt ner.
Citera
2023-08-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Nta nta nta typ.. frsk att f kontroll p bilen hyfsat och titta p bollen mer n bilen typ. Till slut kommer du att "knna" var du kommer att trffa.

Men det r svrt i brjan s det r bara att ktta p.
Prova dropshot, dr flygs det typ hela tiden och ett jvla roligt stt att trna p

Citat:
Och en sak till, kolla camera Settings. Enklare om du kommer nrmare bilen och ganska lngt ner.

Tack. Fr mixtra lite med camera settings och nta p helt enkelt.
Citera
2023-08-27, 01:04
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Tack. Fr mixtra lite med camera settings och nta p helt enkelt.
Lter bra! Kr du rankat nt? Jag r platinum, luktat p Diamond ett par ggr.. har 3330 timmar spelande s borde ligga mycket hgre. Men jag r njd dr jag r och spelar extremt casual
Citera
2023-08-27, 02:19
Medlem
Citat:
Lter bra! Kr du rankat nt? Jag r platinum, luktat p Diamond ett par ggr.. har 3330 timmar spelande s borde ligga mycket hgre. Men jag r njd dr jag r och spelar extremt casual

N. Vntar lite med ranked innan jag blir lite bttre, mrkte att nivskillnaden p bde med och motspelare var mrkbar nr man testade ranked och man vill ju inte sabba fr laget. Men s smningom vgar man vl med ranked igen.
Citera
2023-08-27, 08:12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
N. Vntar lite med ranked innan jag blir lite bttre, mrkte att nivskillnaden p bde med och motspelare var mrkbar nr man testade ranked och man vill ju inte sabba fr laget. Men s smningom vgar man vl med ranked igen.

Sant. Mer press i ranked knde jag nr jag brjade testa det vilket faktiskt frsmrade min prestation.. N, ktta p ha kul det r ju bara ett spel liksom
Citera
2024-03-14, 20:58
Medlem
Denna trd borde vara mer aktiv, men andra sidan r det sllan man trffar svenskar i spelet. Spanjorer r vanligast. Kom igen, spela, det r ju kul!
Citera
2024-09-27, 06:52
Medlem
nn som gibbar och r runt plat ? pma fr sllskap
Citera
2024-09-27, 08:33
Moderator
zanteras avatar
lskade Rocket League och spelade det mycket ver de frsta 7-8 ren men avinstallerade det frra ret. Tv anledningar, en extern en intern. Tycker spelet brjade tappa nr Epic Games kpte det frn Psyonix 2019. Gradvis ver ren s brjade frndringar bli fr det smre och det kndes som miktrotransaktioner blev mer och mer fokus med ren. Den andra anledningen r mer med min egna skicklighet och jag mrkte att jag blev inte speciellt mycket bttre d jag inte spelade jttemycket (blev kanske 2 timmar i veckan med ngra matcher per dag) medans det generella snittet blev bttre. Plus alla smurfar.

Som hgst var jag uppe p Champ 2 har jag fr mig, men spenderade mycket tid i Diamond. Till slut kunde ven spelare p den ranken vara uppe och snurra runt i taket och trffa de galnaste aerialsen medans man sjlv var mer begrnsad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in