Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-07, 08:33
Medlem
Jag brukade följa den Nordkoreanska propaganda-/nyhetssiten kcna.kp. Men sedan några månader kommer jag inte in. Jag trodde att siten var blockerad, men nu läste jag att nordkoreanerna tydligen blockar vissa användare.

Vill någon vänlig själ med sin egen ip (inte Bahnhofs anonymiseringstjänst) försöka gå in på kcna.kp och tala om utifall det kom något svar. Så att jag får veta om jag är blockad.

Obs, jag är inte intresserad av den japanska halvdåliga spegeln http://www.kcna.co.jp/index-e.htm.
Citera
2015-07-07, 08:38
Medlem
Nekro.s avatar
Fungerade utmärkt för mig, kör genom mobil.

Visste faktiskt inte att Nordkorea hade en hemsida, den japanska spegeln ser inte alls likadan ut.
Citera
2015-07-07, 09:07
Medlem
tack. Då blev min plötsliga aning bekräftad, jag har blivit blockad!! Att hamna på nordkoreas svarta lista, inte illa.
Citera
2015-07-07, 09:42
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Nordkorea har ju en egen officiell linux-distro. Red Star OS.
På den är sudo strängt förbjudet också.
Citera
2015-07-07, 10:41
Medlem
Skulle någon mer kunna kolla om den kommer in på kcna.kp. Jag kollade själv just nu, och det fungerar inte för mig. varke explorer eller firefox. Adblock är avstängt, jag kommer inte på något annat skäl än att jag är blockad.
jag läste nämligen att siter som analyserar politiken i NK stängs ute. Själv är jag bara en glad opolitisk amatör som tycker det är kul att se Kim Jong-Un bestiga snöklädda berg iklädd lågskor. dessa bilder finns inte med på den japanska speglingen.
Citera
2015-07-07, 11:37
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Skulle någon mer kunna kolla om den kommer in på kcna.kp. Jag kollade själv just nu, och det fungerar inte för mig. varke explorer eller firefox. Adblock är avstängt, jag kommer inte på något annat skäl än att jag är blockad.
jag läste nämligen att siter som analyserar politiken i NK stängs ute. Själv är jag bara en glad opolitisk amatör som tycker det är kul att se Kim Jong-Un bestiga snöklädda berg iklädd lågskor. dessa bilder finns inte med på den japanska speglingen.

Jag kollade, det funkar för mig men bara i Chrome, tror det är för att jag inte har tillägg där.
Har du rensat cache?
Vad händer när du försöker gå in på sidan?
Citera
2015-07-07, 11:40
Medlem
Jag testade just i TOR och kom in. Har du testat det?

ps
Fast segt är det....
Citera
2015-07-07, 13:05
Medlem
IreneMorels avatar
Kom in först, men så fort Chrome ville översätta från Koreanska till Svenska, så slutade det funka helt och hållet.
Citera
2015-07-07, 13:13
Medlem
Klappars avatar
Hemsidan verkar blockera ip nummer väldigt fort, jag kom in först sen slutade det fungera efter någon minut bara.
Citera
2015-07-07, 17:17
Medlem
siljaeuropa94s avatar
En HEAD-request ger

Kod:
HTTP/1.0 200 OK
Connection: Close
Pragma: no-cache
cache-control: no-cache
Refresh: 0.1
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Citera
2015-07-07, 17:57
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
http://www.kcna.kp/kcna.user.home.re...InfoList.kcmsf

Adressen fungerar utmärkt i Chrome, IE 11.
Citera
2015-07-07, 18:36
Medlem
Saltys avatar
Haha, vilken underbar sajt
Som när Kim Jong Un besöker ett jordbruksinstitut och sprider kärlek
Citat:
He promised with loving care to build new dwelling houses for the scientists of the institute.
Tyranner är alltid så kärleksfulla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in