Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-01, 09:11
  #13
Medlem
goelens avatar
Faktiskt riktigt bra. Lyssnade igenom alla avsnitt på jobbet igår. Bra berättande och lagom längd på avsnitten. Fick lite rysningar emellanåt.
När kommer de sista fem avsnitten i vår?
Citera
2015-08-03, 21:15
  #14
Medlem
Clay Allisons avatar
Hmm, nädu jerkus, detta var inte så bra. Är det något slags metakvalite du är ute efter?
Citera
2015-08-04, 11:39
  #15
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Trist att så stor del av pastorna redan finns i Creepypastaboken.

Inte så jättemånga ändå, väl? Vi har ansträngt oss för att hitta nytt. Men delvis är detta ju en introducerande podd, som är menad att presentera fenomenet för folk, och då tenderar man falla tillbaka på klassikerna. Kommer naturligtvis sikta på att plocka med fler "okända" storys framöver!

Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Faktiskt riktigt bra. Lyssnade igenom alla avsnitt på jobbet igår. Bra berättande och lagom längd på avsnitten. Fick lite rysningar emellanåt.
När kommer de sista fem avsnitten i vår?

Kul att höra att du gillade! De kommer någon gång i höst, när vi gjort dem. Så snart som möjligt, såklart!

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hmm, nädu jerkus, detta var inte så bra. Är det något slags metakvalite du är ute efter?

Tråkigt att höra, Clay! Vi har försökt att inte gå in på detaljer kring historierna, utan vill framför allt hålla det som en underhållningspodd. Lite information om varje historia vill man ju dock såklart inkludera. Vad hade vi kunnat göra bättre, tycker du?
Citera
2015-08-04, 12:36
  #16
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Inte så jättemånga ändå, väl? Vi har ansträngt oss för att hitta nytt. Men delvis är detta ju en introducerande podd, som är menad att presentera fenomenet för folk, och då tenderar man falla tillbaka på klassikerna. Kommer naturligtvis sikta på att plocka med fler "okända" storys framöver!

Av de jag har hört tycker jag att det varit lite väl mycket. Men kul med bensinmackshistorien i det nya avsnittet. Mer sådant!
Citera
2015-09-28, 11:18
  #17
Medlem
jerkuss avatar
Nu är avsnitt sex av Creepypodden ute! Efter ett långt säsongsuppehåll mellan de första fem avsnitten har vi äntligen kommit tillbaka, och i första avsnittet hör vi de efterfrågade klassikerna Den leende mannen och Psykos.

SR: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4845
Itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/...012348427?mt=2
Citera
2015-10-12, 20:55
  #18
Medlem
snillet_1s avatar
Kul att du fick in ett litet segment i senaste avsnittet av The No Sleep podcast, får man gissa på att du har inspirerats en del av den? Inget fel i det, tycker Creepypodden är en mycket kompetent svensk motsvarighet.
Citera
2015-10-13, 12:16
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Nu är avsnitt sex av Creepypodden ute! Efter ett långt säsongsuppehåll mellan de första fem avsnitten har vi äntligen kommit tillbaka, och i första avsnittet hör vi de efterfrågade klassikerna Den leende mannen och Psykos.

SR: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4845
Itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/...012348427?mt=2


Bra jobbat Jerkus !
Perfekt att ha och lyssna på när jag nattvandrar
Citera
2015-10-14, 21:50
  #20
Medlem
Lyssnade på två avsnitt idag och tja, det är ju välproducerat men historierna som sådana lämnade en del att önska. Den leende mannen har jag aldrig betraktat som annat än direkt fånig, har man dessutom sett videon är det svårt att få bort den dansande och leende Håkan Hellström-kopian.

Á propos avsnittet som heter 'Ljud':
Citera
2015-10-14, 22:30
  #21
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Á propos avsnittet som heter 'Ljud':
Jag har hört alla avsnitt av Knifepoint Horror, som just den här historien alltså var en övesättning från. Tycker att konceptet för den podden är bra, med en uppläsare och inte ett enda ljud därutöver. Däremot är det väldigt varierande kvalitet på historierna. Och de är inga typiska creepypastor. Oftast bygger de mer på en stämning som smetas ut över hela uppläsningen, känns det som. För många creepypastor är ju avslutningen en väldigt viktig del, ibland rentav det enda som är läskigt.

Jag betygsätter ju (som jag nämnt i någon tråd här och var) alla creepypastor jag hört eller läst enligt skala 1-6. Kan plocka fram att just avsnittet Sounds valde jag att ge en tvåa. Så det är tydligt hur olika intrycket kan vara. Jerkus som gick hem ensam i natten tyckte att den var toppen, jag som satt på mitt kontor och arbetade tyckte att den var på sin höjd godkänd.

De historier från Knifepoint Horror som jag gillar bäst, ifall någon skulle vilja lyssna på den podden, är Plague, Outcast, Undead och Retaliation. Allihop ganska okonventionella, ingen särskilt kuslig dock. Men bra ändå. Det är de enda som fått betyg 4 eller bättre på min skala.

Men Jerkus, appropå Knifepoint: Är det verkligen Soren Narnia som skriver alla historierna? jag har aldrig fått grepp om huruvida det är han eller flera författare.
Citera
2015-10-15, 16:34
  #22
Medlem
Mosebys avatar
Kan ni inte köra på lite längre avsnitt?

Till exempel denna killen som har sin ex-flickvän som började skriva "Hej" på Facebook. Den verkade spännande men varade bara i 2 minuter typ?

Hatar att lyssna på en bra historia sen helt plötsligt: Det här var en historia från reddit användaren osv. osv.

Kan du/ni inte spela in längre spökhistorier som har slut också? Så man får bli lite rädd med.

Keep up the good work annars
Citera
2015-10-16, 14:14
  #23
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kul att du fick in ett litet segment i senaste avsnittet av The No Sleep podcast, får man gissa på att du har inspirerats en del av den? Inget fel i det, tycker Creepypodden är en mycket kompetent svensk motsvarighet.
Berätta, vad händer? Nämns Creepypodden i NoSleep?
Jag har inte kommit fram till säsong 6 ännu i mitt kronologiska lyssnande, har därmed inte heller tillgång till fullängdsversionen och lyckades inte höra något när jag skummade gratisversionen.
Citera
2015-10-16, 15:04
  #24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Berätta, vad händer? Nämns Creepypodden i NoSleep?
Jag har inte kommit fram till säsong 6 ännu i mitt kronologiska lyssnande, har därmed inte heller tillgång till fullängdsversionen och lyckades inte höra något när jag skummade gratisversionen.

I introt av avsnitt tre av säsong sex så omnämns helt enkelt Creepypodden som ett alternativ för svenska lyssnare. Cummings som ligger bakom No Sleep är ju inte snål med att lyfta fram andra som verkar i samma genre. Märkvärdigare än så var det inte.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-16 kl. 15:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback