Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-05, 17:07
Borde inte detta ses som hets mot folkgrupp? Jag blev kränkt av det i.a.f.

http://2.bp.blogspot.com/-7G5G-abmAH...0/manshat1.jpg

Detta är tydligen ok, men vad hade hänt om man "hatar fattiga bög-negrer", o demonstrerat mot dessa?
Citera
2015-08-05, 17:10
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Stor skillnad!

Fattiga, bögar och negrer är alla grupper som kan bli kränkta, medan rika, straighta och vita är grupper som inte kan kränkas. Vem som helst vet väl de...
Citera
2015-08-05, 17:14
Medlem
Det här är vardag nu för tiden. "Vice statsminister" Åsa hatade en del på den "vita mannen" inför valet.

Men det här är fin rasism i Sverige. Ganska tragiskt faktiskt.
Citera
2015-08-05, 17:25
Medlem
patriot8s avatar
Hets mot folkgrupp skyddar bara vissa folkgrupper, JK har själv slagit fast att HMF-lagstiftningen ej inbegriper svenskar.
Citera
2015-08-05, 17:53
Medlem
Antirasism går i praktiken ut på att hata vita. Det är därför man ser "antirasism är ett kodord för antivit" lite överallt. Ingen har någonsinn fått för sig att negrer, araber eller kineser behöver bli kulturberikade.
Citera
2015-08-06, 21:45
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Hets mot folkgrupp skyddar bara vissa folkgrupper, JK har själv slagit fast att HMF-lagstiftningen ej inbegriper svenskar.

En liten undran: Den dagen vi vita är i minoritet, kommer vi att kunna bli offer för "hets mot folkgrupp"?

Jag tvivlar.
Citera
2015-08-06, 22:08
Medlem
[Infinite]s avatar
Jag är på nästa år i pridetåget att ha "HATA SVARTA FATTIGA HOMOSEXUELLA KVINNOR", givetvis kommer vi inte få bli registrerade i pridetåget men vi hoppar in medans tåget går och lär ju få uppmärksamhet och det är det vi är ute efter, tyvärr sitter jag på rättpsyk nu och kan inte va med nästa år men jag är med till 100% och organiserar

tråden borde förövrigt ligga i Feminism och Jämnställdhet så hade man kunnat höra va dom tyckte om saken oxå, nu fattar man inte riktit va tråden handlar om
Citera
2015-08-07, 00:57
Medlem
Varje individ som är mörkare än en vacker solbränna har väl som livsuppgift att hata vita rika straighta män.
Ajdå, nu trampade jag nog på 1000000 ömma tår.

Hets mot folkgrupp är ett roligt begrepp.
Främlingsfientliga människor hatar ju invandrare och individer ifrån andra kulturer samt individer med annan trosuppfattning. Dom främlingsfienliga Svenskarna är ju en folkgrupp och borde således kunna hävda att alla invandrarna gör sig skyldiga till just hets mot folkgrupp när dom befinner sig i Sverige.

Det går ju iallafall väldigt bra att anmäla Svenskar som älskar sitt land och sitt Svenska leverna för hets mot folkgrupp.

Bara några tankar ifrån mig.
Citera
2015-08-07, 04:49
Medlem
BlackMetals avatar
Detta borde vara okej eftersom HMF-lagen borde slopas men som det är nu borde det här så klart inte vara okej så länge man inte kan säga samma sak om valfri annan folkgrupp. Allt annat vore hyckleri.
Citera
2015-08-07, 12:20
Medlem
happyjoys avatar
Må de hata, blott de frukta.
Citera
2015-08-07, 14:36
Medlem
Vi bara våldtar och stjäl, klart man hatar sånt patrask.
Citera
2015-08-07, 15:47
Medlem
Att känna sig kränkt. Det är fint. Fan vilka petitesser folk känner sig kränkta av nu för tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in