Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-05, 21:27
  #1
Avstängd
Goaths avatar
Asså big pony vill dom skryta om att dom har köpt en tröja för 1000 eller är det Mode?
Citera
2015-08-05, 21:31
  #2
Medlem
Det är nog mest för att det är mode. Eller att de inte vill att folk ska missa att de har så låg självkänsla att de måste köpt en RL-tröja för att få bekräftelse, så garderar de sig med en större ponny istället för en liten.

Det är inget fel med det, men det är sanningen.
Citera
2015-08-05, 21:32
  #3
Medlem
Blacknesss avatar
Kostar den mer än samma tröja med litet märke?
Citera
2015-08-05, 21:34
  #4
Medlem
sasos avatar
tror de är Ralph Polo
http://www.aliexpress.com/wholesale?...=polo+ralp+men
Citera
2015-08-05, 21:35
  #5
Avstängd
Goaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Kostar den mer än samma tröja med litet märke?

ja det har jag för mig
Citera
2015-08-05, 21:36
  #6
Medlem
Fattiga människor tror att rika människor har kläder med stora logotyper och när dessa fattiga människor sedan vill framstå som rika så köper de dessa kläder med vräkiga logotyper då de tror att de ska framstå som rika.

I verkligheten är det snarare tvärtom, att de som verkligen har pengar inte har något behov av att skryta över dessa och istället köper helt vanliga kläder som är mer nedtonade.

Det får alltså en helt omvänd effekt att bära en Big Ponny-pikè. Bäraren tror att det utstrålar rikedom medan alla andra ser det som ett tecken på fattigdom.
Citera
2015-08-05, 21:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Fattiga människor tror att rika människor har kläder med stora logotyper och när dessa fattiga människor sedan vill framstå som rika så köper de dessa kläder med vräkiga logotyper då de tror att de ska framstå som rika.

I verkligheten är det snarare tvärtom, att de som verkligen har pengar inte har något behov av att skryta över dessa och istället köper helt vanliga kläder som är mer nedtonade.

Det får alltså en helt omvänd effekt att bära en Big Ponny-pikè. Bäraren tror att det utstrålar rikedom medan alla andra ser det som ett tecken på fattigdom.

Stämmer.
Citera
2015-08-05, 21:53
  #8
Avstängd
Man kan ju även anta att Ralph Lauren är ett populärt märke... Och att människor därför köper pikéer med hutlöst stora loggor.... Jag gör det inte.

Själv skrattar jag åt folk med Breitlings kring handleden, då majoriteten Breitlingbärare skryter om sin äkta kopia...

För att besvara din fråga, folk gör allt för att visa sig framgångsrika oavsett om framgången består i ställningsbyggande eller reklamutdelning.

Ju större logga desto större bevis.... Sedan finns det de som köper original med överdimensionerade märken, det fattar jag inte om det inte är en sketen t-shirt om 399kr vi talar om.
Citera
2015-08-05, 21:54
  #9
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goath
Asså big pony vill dom skryta om att dom har köpt en tröja för 1000 eller är det Mode?


Vet inte varför andra gör men jag tycker de är snyggare speciellt de som även har något lands namn på tröjan.
Citera
2015-08-05, 21:57
  #10
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Kostar den mer än samma tröja med litet märke?


Vanlig piké med litet märke runt 900 kr

Piké med stort märke runt 1200 kr

Piké med stort märke och t.ex ett lands namn som USA runt 1500 kr.

Långärmad piké med stort märke runt 1800 kr.


Så ja desto met "avancerad" tröjan ät desto dyrare vilket väll inte är så konstigt.
Citera
2015-08-05, 22:00
  #11
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
För att de antar att det är statushöjande. Det är det inte i mina ögon, och heller inte i mina vänners, mig veterligen.
Citera
2015-08-05, 22:16
  #12
Medlem
Svår fråga det där. Många rika människor bär Lacoste och Lyle and Scott etc.

Blir aldrig klok på det, jag har alltid antagit att det bara är wannabes som klär på sig de där löjliga kläderna. Men verkar faktiskt som det är rätt vanligt även bland den riktiga överklassen.

Själv så ser jag till att kläderna jag bär är av bra kvalitet, väljer dock bort kläder där loggorna är allt för stora.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback