Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-09, 19:32
  #1
Medlem
Jag hade ett problem med att viss information inte visades på min offentliga LinkedIn profil och kontaktade deras kundtjänst under "Hjälpcenter". Blev smått chockad över hur dålig service det var. Personen som jag hade kontakt med kunde inte stava ordentligt och det var även fullt med grammatikfel i hennes mejl till mig. Hon kunde inte heller hjälpa mig med min enkla fråga. När jag mejlade tillbaka andra gången så var det en annan person som iallafall förstod min fråga, men inte heller hon kunde hjälpa mig och hennes svenska var inte heller den bästa.

Jag fick helt enkelt försöka lösa det själv och precis som jag trodde var det inte särskilt svårlöst. Det var bara att gå in under "inställningar för offentliga profil" och kryssa i den information som man vill ska visas.

Jag tycker det är skamligt att en så stor sida som LinkedIn med flera miljoner användare världen över har en så pass dålig kundtjänst.

Som:

1. Inte förstår en enkel fråga, trots att jag skickade med skärmdumpar.
2. Inte kunde hjälpa mig
3. Inte kunde ordentlig svenska

Är det någon annan som har liknande erfarenheter av deras kundtjänst? Jag minns att jag kontaktade dem för något år sedan och blev bättre bemött den gången.
Citera
2015-08-10, 16:44
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-08-14, 10:25
  #3
Medlem
De stora "Web 2.0" företagen har i praktiken ingen mänsklig kundtjänst, eftersom detta är billigast. Möjligen någon anställd per miljon användare, som dessutom är outsourcad till Indien och jobbar för ett par dollar i timmen.

Facebook/Linkedin/Skype/Google - samma skrot och korn på den punkten. Jag tror inte att jag känner en enda person som fått ett "ordentligt" bemötande av deras "kundtjänster". I bästa fall löses problemet och man får ett automatiskt genererat standardsvar tillbaka.

Don't like it så sluta använda tjänsterna.

Artikel i ämnet: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ha...book-var-ar-ni
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback