• 1
  • 2
2005-10-22, 17:33
Medlem
Tjena undra hur en revolution skulle se ut och hur man skulle brra sig t fr att ta ver sverige? Har mina tankar lite undra bara hur ni skulle tnka p saken skulle folket och poliserna lyda n`?
Citera
2005-10-22, 17:49
Medlem
Fyllekajas avatar
Tror inte man vunnit ntt p att avrtta nuvarande regering. D hade man nog bara framsttt som en tyrann.

Det jag dremot tror hade funkat hade varit att f en bunt hgre generaler inom arme och flygvapen med p iden och militrt strta regeringen fr att sedan infra en interimregering. Lite som i Irak. Man hade stllt nuvarande "nyckelpersoner" infr rtta.
Citera
2005-10-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllekaja
Tror inte man vunnit ntt p att avrtta nuvarande regering.

Man hade vunnit sinnesfrid, slut p all huvudvrk, magont och irritation/frustration man nu har varje dag. Man hade vunnit hopp!
Citera
2005-10-23, 03:03
Medlem
Engelbreckts avatar
Stridigheter mellan olika politiska och/eller etniska grupper inom landet skulle leda till en väpnad konflikt som så småningom i sin förlängning skulle komma att leda till innbördes strider om makten över landet.

Gatustrider med närstridvapen skulle vara en inledning innan skjutvapen kunnat införskaffas av grupperna. Polisstationerna stormas och deras vapenförråd länsas. Militären sätts in, men majoriteten av de värnpliktiga deserterar med vapen och utrustning för att skydda sitt hem och sin familj.

Eventuellt går FN in som medlare för att få ett slut på det lågintensiva kriget om makten i Sverige. När någon sida vunnit ligger landet öde då alla med ekonomiska medel, alla investerare, de flesta högutbildade och majoriteten av alla företag flytt landet. Så småningom kommer landet återhämta sig, möjligtvis splittrat i jämhöjd med Vättern i och med ett delningsbeslut i FN.

Eller nåt...
Citera
2005-10-23, 03:18
Medlem
haskans avatar
Som tur r har man kontakter som gr att man ltt skulle kunna f tillgng till hyfsat avancerade vapen. Skulle frskansa mig hos familjen och dda varenda jvla kommunist som kom i nrheten. Skulle det visa sig att rdingarna tog ver landet skulle jag ta familjen ut ur landet s fort som mjligt. Vgrar leva i en jvla diktatur. Eller vilken form av revolution hade du tnkt dig?
Citera
2005-10-23, 15:56
Medlem
Det behver ju inte vara kommunister..

Citat:
Ursprungligen postat av haskan
Som tur r har man kontakter som gr att man ltt skulle kunna f tillgng till hyfsat avancerade vapen. Skulle frskansa mig hos familjen och dda varenda jvla kommunist som kom i nrheten. Skulle det visa sig att rdingarna tog ver landet skulle jag ta familjen ut ur landet s fort som mjligt. Vgrar leva i en jvla diktatur. Eller vilken form av revolution hade du tnkt dig?

Som gr revolution det var ju fr ett tag sen i en stad som heter Vsters dr ngra nynasister hade tnkt gra en revolution. Deras taktik var att skada samhllet ekonomisskt. Tror det hade lst en bok som r skriven av nn amerikansk hger extremist vet nu inte vad den heter. Det hade tnkt mrda poliser och andra tjnste mn s som pilitiker. Det hade planerat att sprnga stadshuset dr och det hade ven gjort inbrott i Frimurarnas lokaler och frskt kartlgga dem. Nej min taktik hade nog vart att man bevpnar en grupp som sedan fr en varsitt uppdrag sedan bygga upp en grupp var och en av dem. Det ska ju inte vara kriminella som ingr i gruppen. Man kr en form av gerilla krig.
Citera
2005-10-23, 16:10
Medlem
Engelbreckts avatar
Marrad, tnker du p Legion Wasas "De tretton edsvurna"? Det trnade i de smlndska skogarna med riktiga vapen och sprngmnen, men greps och talades fr terroristbrott. De skulle sl ut samhllsviktiga anlggningar, mrda viktiga fiender p motstndarsidan och sl mot viktiga ekonomiska mltavlor fr att sl snder landets ekonomi och kunna ta ver. Om jag inte minns helt fel. Ett sannolikt ganska effektivt stt om man har manskap till det.
Citera
2005-10-23, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Marrad, tnker du p Legion Wasas "De tretton edsvurna"? Det trnade i de smlndska skogarna med riktiga vapen och sprngmnen, men greps och talades fr terroristbrott. De skulle sl ut samhllsviktiga anlggningar, mrda viktiga fiender p motstndarsidan och sl mot viktiga ekonomiska mltavlor fr att sl snder landets ekonomi och kunna ta ver. Om jag inte minns helt fel. Ett sannolikt ganska effektivt stt om man har manskap till det.
Absolut. En revolution likt den ryska kan man glmma i dagens samhlle, men sm och vltrnade gerillagrupper med ekonomisk backning skulle kunna gra vldigt stor skada genom att frst frstra infrastruktur och energifrsrjning, utlsa ngra EMP-bomber p strategiska platser och drefter ge sig p de verkliga mlen.
Citera
2005-10-23, 17:06
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marrad
Som gör revolution det var ju för ett tag sen i en stad som heter Västerås där några nynasister hade tänkt göra en revolution. Deras taktik var att skada samhället ekonomisskt. Tror det hade läst en bok som är skriven av nån amerikansk höger extremist vet nu inte vad den heter. Det hade tänkt mörda poliser och andra tjänste män så som pilitiker. Det hade planerat att spränga stadshuset där och det hade även gjort inbrott i Frimurarnas lokaler och försökt kartlägga dem. Nej min taktik hade nog vart att man beväpnar en grupp som sedan får en varsitt uppdrag sedan bygga upp en grupp var och en av dem. Det ska ju inte vara kriminella som ingår i gruppen. Man kör en form av gerilla krig.

Om det var nassar som gjorde revolution skulle ag göra samma sak som om det var ett gäng skogstokiga kommunister eller feminister.
Citera
2005-10-25, 21:32
Medlem
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt

Det hade jag hrt om att sedan deras ledare kte fast. Nej det jag tnker p var en frupp frn Vsters. Om du sker upp ngra tidnings exemplar kanske du hittar nt ska frska hitta en. Men de kte aldrig fast fr terroristbrott, De fick hga straff tror den hgsta fick 6-8 r.
Citera
2005-10-25, 21:35
Medlem
Kriga mot Usa

Lste i artikeln att deras ledare hade vart i Irak innan invasionen av Usa och snackat med Saddam om att han kunde hjlpa dem i kriget mot Usa. Fr han o Saddam hade samma ml att uttrota Judarna o amerikarnana hjlpper ju judarnma som alla vet. Men saddam avstog frn deras hjlp p 5-15 krigare.
Citera
2005-10-25, 22:00
Medlem
Engelbreckts avatar
Vet inte om det r samma grupp, men jag r nstan helt sker p att det r samma ledare. Hur mnga fd FN-soldater med nazistsympatier som vill ka ner och hjlpa Saddam kan det finnas?

Jag kan ha fel om det dr med att det skulle ha varit i Smland dock, men det var s jag mindes det. Jag vet att den gruppen greps fr att ha planerat terroistdd, men jag vet hur domarna fll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in