Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-13, 23:18
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Denna tråden är ett komplement till (FB) Öltråden - för ölkännare /mod
I denna tråden diskuterar vi alla typer av öl.
Allt från billig massproducerad makrolager till dyraste kvalitetsöl.
Då detta inte är en listtråd så måste ni berätta lite om ölen så det blir ett diskussions underlag och inga jäkla oneliners.
Skriv vad det är ni gillar med den.

För att börja med något så tipsar jag om Nils Oscars God lager.
En trevlig lageröl som är lite smakrikare än typ Mariestads export men ändå inte överhumlad som Pistonhead.
Perfekt sommaröl om man inte gillar mycket humle.
Citera
2015-08-14, 02:10
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Någon som har erfarenhet av Anderssons öl? Hur är den jämfört med andra billigare öl?
Citera
2015-08-14, 02:28
Medlem
SYSTEMexes avatar
Kung

Mycket billig öl som är god och som inte smakar vatten. Har en söt men ändå grov karaktär

Guinness

God stout helt enkelt. Har inte smakat allt för många soutsorter men denna är en som är enkel att få tag i och som smakar gott
Citera
2015-08-14, 02:37
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Kung

Mycket billig öl som är god och som inte smakar vatten. Har en söt men ändå grov karaktär

Guinness

God stout helt enkelt. Har inte smakat allt för många soutsorter men denna är en som är enkel att få tag i och som smakar gott
Nej tack till Kung... Betalar då hellre 2kr mer för en Norrlands guld som också är rätt söt men ändå grov.
Citera
2015-08-14, 14:05
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Någon som har erfarenhet av Anderssons öl? Hur är den jämfört med andra billigare öl?

Det var flera år sedan som jag drack den senast, men då tyckte jag att den var helt okej och stod sig ganska bra i konkurrensen med annan fulöl.
Citera
2015-08-15, 21:35
Medlem
Brukar dricka mer fin-ol an ful-ol, men en av mina favoritbudget ol ar Pistonhead. En ol for runt 10kr med attityd. Stor skillnad mot dess vattnigare konkurrenter.

Ursaktar for mig engelska tangentbord forresten. Darav avsaknaden av aao.
Citera
2015-08-16, 01:29
Medlem
bees avatar
Systembolaget har väl 2 alternativ.... Lager eller Import Hyllan.....
Citera
2015-08-16, 16:16
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Brukar dricka mer fin-ol an ful-ol, men en av mina favoritbudget ol ar Pistonhead. En ol for runt 10kr med attityd. Stor skillnad mot dess vattnigare konkurrenter.

Ursaktar for mig engelska tangentbord forresten. Darav avsaknaden av aao.

Helt sant om Pistonhead.
Citera
2015-08-16, 16:48
Medlem
Die.young.4evers avatar
En liten fråga bara. Varför köper man 20 olika öl sorter på bolaget en fredagseftermiddag? Okej då har sett flera gg att folk köper iaf 8-9 olika ölsorter. Kan ju aldrig finnas en chans att på den 9onde att man känner skilnad på ölen. Själv dricks det norrlands å Mariestads
Citera
2015-08-16, 21:09
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
En liten fråga bara. Varför köper man 20 olika öl sorter på bolaget en fredagseftermiddag? Okej då har sett flera gg att folk köper iaf 8-9 olika ölsorter. Kan ju aldrig finnas en chans att på den 9onde att man känner skilnad på ölen. Själv dricks det norrlands å Mariestads

Man behöver inte dricka upp alla nio samma kväll. En hel del av oss kan faktiskt ha mycket öl och andra alkoholhaltiga drycker hemma utan att genast dricka upp dem.
Citera
2015-08-16, 21:25
Medlem
lugna ner digs avatar
Bra initiativ, har funnits ett behov av en vanlig öltråd. Får hoppas att vi slipper diskussioner om norrlands och pripps i den andra tråden hädanefter.
Citera
2015-08-16, 21:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Finns ju dock ett antal olika Pistonhead...Flat Tire, Kustom Lager, Hot Roddin' Lager, Low Ridin' Lager (den vanliga), Crude Oil och nån slags julöl.

Lite som att säga att man gillar Oppigårds. Eller Spendrups.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in