Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-31, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Toppen.

Aa, skål. Var på väg att köpa nån sån här häxbrygd för att det var halloween istället, men gjorde aldrig Nu är det väl meningslöst. Men undrar fortfarande om man blir satanisk av att dricka den
https://www.systembolaget.se/produkt...ewing-3165503/
Citera
2024-11-04, 16:06
Medlem
Nu har min order kommit på en måndag när jag la den på en torsdag till butik. Tror ni att systembolaget medvetet höll inne på leveransen på fredagen för att de tror man helgdricker mer? tror ni att de kan göra så på många leveranser som folk beställer typ på en tisdag, onsdag. man undrar. inte fan dricker man 11% öl på måndag i alla fall. får sticka hämta sen
Citera
2024-11-04, 17:57
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Nu har min order kommit på en måndag när jag la den på en torsdag till butik. Tror ni att systembolaget medvetet höll inne på leveransen på fredagen för att de tror man helgdricker mer? tror ni att de kan göra så på många leveranser som folk beställer typ på en tisdag, onsdag. man undrar. inte fan dricker man 11% öl på måndag i alla fall. får sticka hämta sen
De flesta butiker har inleverans ett par gånger per vecka, så det ligger nog helt enligt leveransplan. Jag brukar oftast få beställda varor runt 14 på tisdagar.
Citera
2024-11-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
De flesta butiker har inleverans ett par gånger per vecka, så det ligger nog helt enligt leveransplan. Jag brukar oftast få beställda varor runt 14 på tisdagar.

ska beställa 6-10 stk deschutes imorgon också. kan vara bra att ha några extra till julenafton. ett stort kap till det priset i alla fall. ja jävlar. mörk öl och julmust. går fint ihop. en bit choklad och en konjak med kaffe.
Citera
2024-11-05, 15:20
Medlem
Eoppoyzs avatar
Nyligen drack jag Kirin (japansk öl) som jag gillar när jag är i Japan, men som exportöl är det inte lika fantastisk. Jag blev lite besviken faktiskt.
Citera
2024-11-05, 16:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
ska beställa 6-10 stk deschutes imorgon också. kan vara bra att ha några extra till julenafton. ett stort kap till det priset i alla fall. ja jävlar. mörk öl och julmust. går fint ihop. en bit choklad och en konjak med kaffe.
Lycka till, jag har försökt i två veckor att få tag i några, det verkar bara släppas ett fåtal var tredje dag eller så. Något bevakningsmail när den finns i lager får jag inte heller.
Citera
2024-11-05, 20:07
Medlem
Citat:
Lycka till, jag har försökt i två veckor att få tag i några, det verkar bara släppas ett fåtal var tredje dag eller så. Något bevakningsmail när den finns i lager får jag inte heller.
Mycket underligt.
Jag har totalt beställt och hämtat ut 60st flaskor, varav 2st lådor (48st flaskor) hamnade i källaren.
Befinner mig i Västra Götaland och det finns 577st flaskor att beställa just i detta nuet.
Citera
2024-11-05, 20:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moskorv
Mycket underligt.
Jag har totalt beställt och hämtat ut 60st flaskor, varav 2st lådor (48st flaskor) hamnade i källaren.
Befinner mig i Västra Götaland och det finns 577st flaskor att beställa just i detta nuet.
Förbannat märkligt, jag får "åter i lager 241106" och så har det stått hela dagen.
Citera
2024-11-05, 21:40
Medlem
Citat:
Förbannat märkligt, jag får "åter i lager 241106" och så har det stått hela dagen.

Jävligt orättvist av systembolaget men killen har rätt. lol. Kan vi stämma systembolaget? Jag drack en förövrigt. Det är mycket kaffenoter, mörk mustig choklad, fina tunga smaker. Smakar 10 gånger starkare än en guiness extra stout, också lite sötare. Tycker farinsockret eller typ nån honungsötma kommer som slutnoter. kanske är smörkolan. Man får ta små zipps då och då. Eftersom den är så söt så måste man hitta nåt att äta till den som inte är lika sött, sötman sätter sig i svalget. ska tänka ut nåt. kanske oliver och charkerier passar bra som kontrast.

vem fan köper 60stk lol. är du politiker eller bankman?

Citat:
Hämta i butik

Linnégatan 28 B, Göteborg

553 st online

Hämta i butik

Globen, Johanneshov

Åter i lager online 2024-11-06
Senast redigerad av fonzen 2024-11-05 kl. 21:57.
Citera
2024-11-06, 14:37
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Fick tag i 4 flaskor via Systembolagets webbshop förra veckan. Tror ordpriset är typ 50 spänn. Anledningen till priset är att importören Galatea säljer ut dem, då de är flaskade under 2021. Detta gör ingenting såklart. Håller säkert i 10 år.
Jag har för mig att dom hade höjt priset till 69 kr på ölstudion. Nu 24! Helt otroligt. Lyckades just beställa ett gäng.

Stort tack till den som uppmärksammade detta.
Citera
2024-11-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putler
Jag har för mig att dom hade höjt priset till 69 kr på ölstudion. Nu 24! Helt otroligt. Lyckades just beställa ett gäng.

Stort tack till den som uppmärksammade detta.

den ska vara 11,7 % i styrka. så avrunda till 12 % förresten, då är den ännu med prisvärd.
Citera
2024-11-06, 17:36
Medlem
Putlers avatar
Citat:
den ska vara 11,7 % i styrka. så avrunda till 12 % förresten, då är den ännu med prisvärd.
Nu är den framförallt ett världsklassöl i sin kategori. Helt obegripligt att man slumpar ut den så här. Troligtvis pga man lagt ner ölstudion där den ingick i det fasta sortimentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in